تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مهر 1403 - 14:08
14 بازدید
کد خبر : 355083

تاثیر قطعی معدل بر کنکور لغو شود – آفتاب نو | اخبار ورزشی

تاثیر قطعی معدل بر کنکور لغو شود – آفتاب نو |  اخبار ورزشی

به گزارش خبرنگار مهر، احسان عظیمی‌راد در جلسه علنی امروز در نطق میان دستور خود، گفت: ملت بزرگ ایران مقتدرانه و تا ابد از مبارزات جبهه حق علیه باطل دفاع خواهد کرد. از مسئولان کشور خواستار پاسخ‌های بازدارنده علیه رژیم تروریستی و جعلی صهیونیستی هستیم. وی بیان کرد: نسل جوان کشور آینده‌سازان این کشور هستند

به گزارش خبرنگار مهر، احسان عظیمی‌راد در جلسه علنی امروز در نطق میان دستور خود، گفت: ملت بزرگ ایران مقتدرانه و تا ابد از مبارزات جبهه حق علیه باطل دفاع خواهد کرد. از مسئولان کشور خواستار پاسخ‌های بازدارنده علیه رژیم تروریستی و جعلی صهیونیستی هستیم.

وی بیان کرد: نسل جوان کشور آینده‌سازان این کشور هستند که به راحتی نباید با آینده آنها بازی کرد؛ اگر تصمیمات نهادهای حاکمیتی در شرایط عادلانه نباشد، نه تنها آینده آن‌ها را خراب می‌کند، بلکه امید و اعتماد آن‌ها به حاکمیت و نظام را خدشه دار خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایطی که باید شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست‌گذار و تعیین‌کننده خط مشی مسائل فرهنگی و آموزشی کشور باشد، در اقدامی بی سابقه خود را به جای قوه مقننه در قانون‌گذاری گذاشته است.

وی افزود: این شورا خود را پاسخگوی هیچ مرجع عمومی نمی‌داند و با دخالت در قانونگذاری به ویژه در حوزه آموزش و فرهنگ، باعث ناامیدی و بی‌اعتمادی جامعه به ویژه نسل دانش‌آموز و دانشجو شده است.

عظیمی راد تصریح کرد: تصویب تأثیر قطعی معدل و اصرار بر اجرای آن علی‌رغم اثبات ناکارآمدی آن در تحقق عدالت آموزشی، ورود به تعیین سن داوطلبان دانشگاه فرهنگیان که باعث عدم ورود نسل جوان نخبه در مرز استیصال شده، محرومیت دانش آموزان در کنکور کارشناسی و اخیراً محرومیت داوطلبان کارشناسی ارشد و احتمالاً کنکور دکتری باعث شده تا ورود غیرکارشناسانه این شورا را در مسائل غیرمرتبط با وظایف آنها شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی دغدغه و تاکید اعضای کمیسیون آموزش مجلس در نشست اخیر با وی مبنی بر لغو تأثیر قطعی معدل و افزایش سن داوطلبان دانشگاه فرهنگیان به ۳۰ سال را مورد توجه قرار دهد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وزیر علوم در جلسات کمیسیون آموزش قول داد انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها بر مبنای شاخص‌های اسلامی و نگاه مدیریت انقلابی باشد که این موضوع هیچ تناقضی با شعار وفاق ندارد اما انتصابات این مدت باعث شده است تا جو دانشگاه‌ها و مجموعه‌های انقلابی آزرده خاطر شود که باید این موضوع رفع شود.

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn