تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مهر 1403 - 16:32
7 بازدید
کد خبر : 355238

بازگشت غول‌های آسیایی به صدر اقتصادهای بزرگ جهان + ویدیو

بازگشت غول‌های آسیایی به صدر اقتصادهای بزرگ جهان + ویدیو

آنچه امروز از اقتصاد جهانی می‌دانیم، با واقعیت‌های تاریخی تفاوت چشمگیری دارد. بررسی‌های جدید بر اساس شاخص برابری قدرت خرید (PPP) نشان می‌دهد که نقشه اقتصادی جهان در حال تغییری اساسی است، تغییری که بیشتر شبیه بازگشت به گذشته‌های دور است. این تحول عمیق، معادلات قدرت اقتصادی را دگرگون کرده و چشم‌انداز جدیدی از توازن

آنچه امروز از اقتصاد جهانی می‌دانیم، با واقعیت‌های تاریخی تفاوت چشمگیری دارد. بررسی‌های جدید بر اساس شاخص برابری قدرت خرید (PPP) نشان می‌دهد که نقشه اقتصادی جهان در حال تغییری اساسی است، تغییری که بیشتر شبیه بازگشت به گذشته‌های دور است. این تحول عمیق، معادلات قدرت اقتصادی را دگرگون کرده و چشم‌انداز جدیدی از توازن اقتصادی جهان را پیش روی ما قرار داده است.

چرخش تاریخی قدرت اقتصادی

نگاهی به داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که در سال ۱۸۲۰، زمانی که بریتانیا در اوج قدرت دریانوردی خود بود، چین و هند مجموعاً نیمی از تولید ناخالص داخلی جهان را در اختیار داشتند. چین به تنهایی ۳۳ درصد و هند ۱۶ درصد از اقتصاد جهانی را کنترل می‌کردند. این برتری تا زمان انقلاب صنعتی و گسترش استعمار ادامه داشت، اما پس از آن، ایالات متحده به تدریج جایگاه رهبری اقتصاد جهان را به دست گرفت.

چشم‌انداز آینده

امروز شاهد تغییری شگرف در معادلات اقتصادی جهان هستیم. چین از سال ۲۰۱۳ بار دیگر به جایگاه نخست اقتصاد جهان بازگشته و با در اختیار داشتن ۱۹ درصد تولید ناخالص داخلی جهان بر اساس برابری قدرت خرید، از ایالات متحده با ۱۵ درصد پیشی گرفته است. هند نیز با رشدی چشمگیر به سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شده است. با این حال، چالش‌های جدی مانند پیر شدن جمعیت چین و مشکلات ساختاری اقتصاد این کشور، آینده این توازن جدید را با ابهاماتی همراه کرده است.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn