تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مهر 1403 - 22:22
15 بازدید
کد خبر : 355559

تیراندازی در عروسی ۵ مصدوم برجای گذاشت

تیراندازی در عروسی ۵ مصدوم برجای گذاشت

در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر تیراندازی در عروسی با ۵ مصدوم، دستگیری مأمور قلابی، کشف سیگار و آبمیوه‌های قاچاق و… مشاهده می‌شود. فرمانده انتظامی شهرستان لارستان امروز، ۲۹ مهرماه از تیراندازی در مراسم عروسی با ۵ مصدوم و دستگیری ضارب خبر

در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر تیراندازی در عروسی با ۵ مصدوم، دستگیری مأمور قلابی، کشف سیگار و آبمیوه‌های قاچاق و… مشاهده می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان امروز، ۲۹ مهرماه از تیراندازی در مراسم عروسی با ۵ مصدوم و دستگیری ضارب خبر داد و گفت:  در بامداد ۲۶ مهرماه سال جاری در پی اعلام خبری به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه ۵ نفر پسر بچه ۱۳ و ۱۴ ساله بر اثر تیراندازی در مراسم عروسی مجروح و به درمانگاه منتقل شده‌اند که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

سیدمحمد یوسفی ادامه داد: در بررسی و تحقیقات صورت گرفته توسط ماموران مشخص شد شخصی به هویت معلوم که در مراسم عروسی حضور داشته است، حین فشنگ‌گذاری بر روی اسلحه ساچمه‌زنی به صورت ناگهانی و سهوی یک عدد فشنگ از روی اسلحه وی خارج و منجر به مجروحیت افراد مذکور می‌شود.

وی تصریح کرد: ماموران بلافاصله اقدامات پلیسی خود را جهت دستگیری ضارب آغاز و در کمترین زمان ممکن متهم را دستگیر و اسلحه‌ای که با آن تیراندازی کرده بود را نیز کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اعتراف متهم مبنی بر تیراندازی سهوی به سمت مصدومان، از تشکیل پرونده و تحویل به مرجع قضایی خبر داد.

وی گفت: تیراندازی در مراسم‌ جشن و عروسی از رسم‌های غلطی است که بیشتر اوقات باعث وقوع حوادث تلخ و ناگواری همانند واقعه اخیر می‌شود و به همین جهت پلیس قاطعانه با خرید و فروش و نگهداری سلاح‌های غیر مجاز برخورد می‌کند و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت اطلاع از این‌گونه موارد مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا برخوردهای قانونی با متخلفان صورت گیرد.

دستبند پلیس بر دستان مرد مأمورنما

فرمانده انتظامی شیراز گفت: با هوشیاری و سرعت عمل ماموران کلانتری ۲۳ گلدشت، مرد مامورنما شناسایی و دستگیر شد.

اسماعیل زراعتیان بیان کرد: در پی اعلام گزارش مردمی مبنی بر حضور فردی مامورنما جلو یک واحد صنفی، بلافاصله ماموران کلانتری ۲۳ گلدشت برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور به موقع ماموران انتظامی، فرد مامورنما (با پوشش لباس مشکی رنگ پلیس و آرم بازو نوپو و درجه سرگردی با خودرو هیوندا) که با مشاهده خودرو پلیس قصد مخفی کردن خود را داشت قبل از فرار از محل دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شیراز تصریح کرد: پس از انتقال وی به مقر انتظامی و استعلام به عمل آمده مشخص شد این فرد یک سابقه مامورنمایی هم در پرونده خود دارد. خودرو هیوندا متهم به پارکینگ انتقال و وی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

زراعتیان، عدم آشنایی افراد به حقوق شهروندی و تسلیم شدن در برابر مامورنماها و غفلت در احراز هویت افراد مدعی مامور پلیس را از جمله عوامل زمینه ساز اصلی سرقت و اخاذی تحت پوشش مامور عنوان کرد و گفت: در چنین مواقع حتما خونسردی خود را حفظ و از آن‌ها کارت شناسایی معتبر درخواست و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

دپوی محموله ۵۸ میلیاردی سیگار قاچاق در انبار لو رفت

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف محموله سیگارهای قاچاق به ارزش ۵۸ میلیارد ریال در بازرسی از یک انبار خبر داد و گفت: ماموران پلیس آگاهی کازرون در اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا، در عملیاتی هوشمندانه از دپوی محموله‌ای از سیگارهای قاچاق در یک انبار مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سردار یوسف ملک‌زاده افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم و طی هماهنگی با مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار یک میلیون و ۹۶۷ هزار نخ سیگار که فاقد اسناد و مدارک معتبر گمرکی بوده و به صورت قاچاق دپو شده بود را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش محموله قاچاق مکشوفه را ۵۸ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: اینکه مبارزه با قاچاق کالا از اولویت‌های اصلی فراجا است و پلیس با قاطعیت با هرگونه قانون‌شکنی و اخلال در بازار برخورد می‌کند.

وی از شهروندان درخواست کرد در صورت اطلاع از قاچاق و احتکار کالا یا هرگونه فعالیت مخل نظام اقتصادی، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

دستگیری سارق و کشف ۲۰ فقره سرقت در داراب

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری سارق با اعتراف به ۲۰ فقره سرقت قطعات خودرو در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت کابل برق و قطعات کامیون در سطح شهرستان و همچنین نارضایتی کامیون‌داران از این موضوع، شناسایی و دستگیری سارق به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

سیدرحمان هاشمی افزود: ماموران انتظامی ضمن هماهنگی با مراجع قضایی تحقیقات خود را آغاز و با انجام اقدامات پلیسی و گشت‌زنی‌های هدفمند در سطح حوزه استحفاظی یک نفر سارق حرفه‌ای را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی داراب با اشاره به اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۲۰ فقره سرقت قطعات خودرو و سیم و کابل برق اعتراف کرد، بیان داشت: سارق پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

کشف کالاهای قاچاق میلیاردی در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف انواع کالاهای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی مرودشت در راستای مبارزه جدی و همه جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز، از انبار لوازم آرایشی قاچاق مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرشید زینلی با اشاره به اینکه ماموران پس از هماهگی قضایی در بازرسی از آن مکان موفق شدند انواع لوازم آرایشی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز قانونی را کشف کنند، گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را ۳ میلیارد ریال برآورد کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این خصوص یک نفر برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، از شهروندان درخواست کرد هرگونه اخبار و اطلاعات در این زمینه را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های۱۱۰  به پلیس اطلاع دهند.

آبمیوه‌های قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی لامرد از کشف آبمیوه‌های خارجی قاچاق در بازرسی از وانت پراید خبر داد و گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و خودروهای شوتی، ماموران انتظامی لامرد حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه وانت پراید مشکوک  و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند. ماموران در بررسی از این خودرو ۱۱۵ کارتن آبمیوه خارجی قاچاق را کشف و ضبط کردند.

محسن لشکری با بیان اینکه ارزش کالاهای کشف شده توسط کارشناسان ۳ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز و قاچاق کالا توسط افراد فرصت طلب و سودجو، در اسرع وقت از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

ایسنا

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn