تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مهر 1403 - 17:38
6 بازدید
کد خبر : 356506

مداخلات دولتی و قیمت گذاری دستوری بلای جان صنعت برق است

مداخلات دولتی و قیمت گذاری دستوری بلای جان صنعت برق است

رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران: کدخبر: ۱۲۴۸۰۳ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ ۱۷:۲۱ صنعت نشست مطبوعاتی سندیکای صنعت برق ایران برگزار شد. پیام باقری رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران در ابتدای این نشست ضمن تبریک روز ملی صادرات ایران گفت: صادرات یک موضوع بسیار پراهمیت در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته است.

رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران:

نشست مطبوعاتی سندیکای صنعت برق ایران برگزار شد.

مداخلات دولتی و قیمت گذاری دستوری بلای جان صنعت برق است


پیام باقری رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران در ابتدای این نشست ضمن تبریک روز ملی صادرات ایران گفت: صادرات یک موضوع بسیار پراهمیت در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته است. بسیاری از کشورها تمامی ظرفیت های خود را به نفع صادرکنندگان تجهیز می‌کنند و در اختیار فعالان اقتصادی خود قرار می‌دهند. 

وی افزود: در کشور ما نیز مشکلاتی وجود دارد و این مشکلات اثر مستقیم بر صادرات ما دارد. لازم به ذکر است این مشکلات قطعا با سیاست گذاری های درست قابل حل است. 

باقری به هدف رشد ۸ درصدی اقتصادی در کشور اشاره کرد و افزود: رشد ۸ درصدی اقتصادی یک هدف گذاری متناسب با ظرفیت ها و پتانسیل های کشور است و گفتنی است که تحقق این موضوع نیاز به بستر سازی و بهبود ظرفیت های کشور دارد  و همچنین تمامی ارکان اقتصادی کشور نیز باید تمام ظرفیت های خود را در این جهت تجهیز کند. بخش خصوصی در جهت تحقق هدف رشد ۸ درصدی اقتصاد نقش پررنگی دارد.

این فعال اقتصادی به پتانسیل های صنعت برق ایران اشاره کرد و گفت: صنعت برق ما پتانسیل ها و ظرفیت های زیادی دارد و همچنین پرچمدار صادرات خدمات فنی مهندسی در کشور است. اما آنچه که به این صنعت آسیب می‌زند مداخلات دولتی و قیمت‌گذاری دستوری است که باعث شده شاهد معضلات زیادی در این صنعت باشیم که به نحوی بلای جان این صنعت است و نظیر آن می‌توانیم به ناترازی برق اشاره کنیم.

رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق درباره مرجعیت این تشکل اقتصادی گفت: سندیکای صنعت برق برای چهارمین بار در صدر تشکل های اتاق بازرگانی ایران با رتبه A+ ایستاد و این به معنی مرجعیت دانشی است. با تلاش هایی که صورت گرفته و مراوداتی که با نهادهای دولتی نظیر وزارت نیرو، وزارت صمت و مجلس داشتیم باعث شد سندیکای صنعت برق تبدیل به یک مرجع اثرگذار در کشور شود.

باقری در پایان صحبت‌های خود گفت: سندیکای صنعت برق تنها به طرح موضوع و معرفی مشکلات و موانع اقتصادی نمی‌پردازد بلکه هدف ما حل مشکلات و موانع در جهت تعالی کشور و نیز رفع موانع سر راه فعالان اقتصادی کشور است.

 





منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn