تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مهر 1403 - 18:21
10 بازدید
کد خبر : 356549

با اعلام تاج پرونده ویلموتس بسته شد/ فدراسیون به فیفا شکایت کرد

با اعلام تاج پرونده ویلموتس بسته شد/ فدراسیون به فیفا شکایت کرد

کشوری در تشریح نشست کمیسیون اصل نود: سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس نشست این کمیسیون با حضور رئیس فدراسیون فوتبال که برای رسیدگی به چند پرونده فوتبالی برگزار شده بود، را تشریح کرد. به گزارش خبرگزاری آنا، علی کشوری به تشریح نشست صبح امروز (دوشنبه، ۳۰ مهر ماه) کمیسیون اصل نودم قانون اساسی

کشوری در تشریح نشست کمیسیون اصل نود:

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس نشست این کمیسیون با حضور رئیس فدراسیون فوتبال که برای رسیدگی به چند پرونده فوتبالی برگزار شده بود، را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری آنا، علی کشوری به تشریح نشست صبح امروز (دوشنبه، ۳۰ مهر ماه) کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس پرداخت که با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شد و گفت: موضوع اول در رابطه با شکایت یکی از داوران مبنی بر عدم معرفی ایشان به لیست داوران بین المللی جمهوری اسلامی ایران بود که بعد از برگزاری آزمون به نتیجه خود معترض بود.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این خصوص صحبت‌هایی از سوی وی و آقای مرادی رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال مطرح شد. شاکی معتقد بود باید به عنوان نفر دوم معرفی می‌شد، اما رئیس کمیته اعلام کرد که نتیجه محرمانه بوده از این رو ممکن است اطلاعات کذبی به فرد شاکی رسیده باشد که خود را نفر دوم دانسته است چرا که نفر چهارم بوده است.

وی با اشاره به موضوع قرارداد ویلموتس که چند سالی است پرونده آن باز است، عنوان کرد: ویلموتس مدعی پرداخت خسارتی بود که در دادگاه عالی ورزشی فیفا به تصویب رسیده و باید به او داده شود. برخی قرارداد‌ها در صورت عدم پرداخت و یا تأخیر در پرداخت خسارت ظرف مدت دو ماه شامل حال فسخ یک طرفه قرار می‌گیرد که تا کنون شامل حال برخی سرمربیان خارجی و حتی بازیکنان شده است.

کشوری در ادامه با بیان اینکه این موضوع همزمان با ریاست جمهوری ترامپ و تحریم‌های آمریکا علیه ایران بود که حتی فیفا هم کشورمان را تحریم کرد، یادآور شد: همین موضوع فدراسیون فوتبال کشور را تحت فشار قرار داد و با شکایات متعدد ویلموتس در چند مرحله، شستا ۲ میلیون یورو به وی پرداخت کرد که از طریق یکی از بانک‌های ترکیه صورت گرفت. او مجددا شکایت دیگری را مطرح کرد که تا زمانی که با جای دیگری قرارداد نبسته، می‌تواند خسارت دریافت کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی ادامه داد: رقم مبلغ خسارتی که ویلموتس از فدراسیون طلب می‌کرد به ۱۲ میلیون یورو رسیده بود که تا کنون ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو به او پرداخت شده است. گفتنی است مبالغی که ویلموتس علیه فدراسیون مطرح کرده بود کذب بود چرا که باید قراردادی را با یک باشگاه اروپایی امضا می‌کرد، اما برای اینکه به روند دریافت خسارت خود از ایران ادامه دهد، از قرارداد بستن با آن باشگاه امتناع کرده بود که مستندات آن را به فیفا ارائه کردیم و احقاق حق شد و مابقی مبالغ خسارت طلب شده، دیگر به او داده نشد.

وی در ادامه با اشاره به شکایت ایران از ویلموتس با موضوع اعاده حیثیت به دلیل تنظیم شکایات کذب متعددی علیه ایران با قصد سوءاستفاده از شرایط تحریمی کشورمان، عنوان کرد: در کنار این موضوع، قراردادی هم بین فیفا و فدراسیون فوتبال ایران بسته شد که در قالب طرح‌های مختلف و به صورت تهاتری باقیمانده خسارت قانونی ویلموتس پرداخت شود که انجام شد.

تعیین تکلیف انتخابات هیئت فوتبال استان‌ها تا ۲۰ آبان ماه

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس در پایان با اشاره به دستورکار بعدی این کمیسیون با موضوع رسیدگی به انتخابات هیئت‌های فوتبال استان‌ها که در برخی استان‌ها به ویژه خراسان رضوی بلاتکلیف بود، خاطرنشان کرد: بر اساس گفته آقای تاج قرار است این انتخابات تا ۲۰ آبان ماه تعیین تکلیف شود و تعلل در آن نیز به دلیل تأخیر در پاسخ برخی استعلامات از دستگاه نظارتی بود.

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn