تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1403 - 2:52
13 بازدید
کد خبر : 358211

تلاش غرب برای ایجاد شکاف بین کشور‌های دو سوی خلیج فارس

تلاش غرب برای ایجاد شکاف بین کشور‌های دو سوی خلیج فارس

به گزارش جام جم آنلاین، حسن هانی زاده درباره سفر‌های اخیر وزیر امور خارجه کشورمان افزود: سفر دوره‌ای دکتر عباس عراقچی، وزیر خارجه به کشور‌های عرب منطقه در چارچوب تلاش صادقانه جمهوری اسلامی برای ایجاد وفاق و همدلی بین ایران و کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس قابل تجزیه وتحلیل است. وی ادامه داد: وزیر خارجه

تلاش غرب برای ایجاد شکاف بین کشور‌های دو سوی خلیج فارس

به گزارش جام جم آنلاین، حسن هانی زاده درباره سفر‌های اخیر وزیر امور خارجه کشورمان افزود: سفر دوره‌ای دکتر عباس عراقچی، وزیر خارجه به کشور‌های عرب منطقه در چارچوب تلاش صادقانه جمهوری اسلامی برای ایجاد وفاق و همدلی بین ایران و کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس قابل تجزیه وتحلیل است.
 
وی ادامه داد: وزیر خارجه کشورمان در سفر به عربستان، قطر، پادشاهی عمان، بحرین، کویت و دیدار با مقامات این کشور‌ها بر اصل ثابت ایران برای گسترش مناسبات خود با کشور‌های همسایه و پرهیز از تاثیر پذیری قدرت‌های خارجی بر این مناسبات تاکید کرد.
 
 این کارشناسان مسائل منطقه تاکید کرد: به این ترتیب سفر دوره‌ای وزیر خارجه کشورمان به دلیل شرایط منطقه و سیاست‌های جنگ طلبانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه و جنوب لبنان از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
هانی زاده عنوان کرد: پایبندی ایران بر سیاست ثابت خود برای تعامل احترام انگیز با کشور‌های منطقه با حفظ منافع مشترک و تقابل با سیاست‌های غرب برای ایجاد شکاف بین ایران و همسایگان خود نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی در پی ایجاد یک محیط آرام برای تعامل دلپذیر با همسایگان عرب خود بوده و خواهد بود.
 
وی با اشاره به اینکه هر چند برخی کشور‌های غربی با طرح موضوعاتی انحرافی و اختلاف انگیز در صدد ایجاد شکاف بین کشور‌های دو سوی ساحل خلیج فارس برآمده اند، به جام جم آنلاین گفت:‌ اما ظرفیت تعامل ایران و کشور‌های عضو شورای خلیج فارس برای حفظ همگرایی و وفاق منطقه‌ای فراتر از تلاش قدرت‌های خارجی برای اختلاف افکنی است.
 
این کارشناس جهان عرب با اشاره به اینکه وزیر خارجه کشورمان در سفر به کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس اوضاع خطرناک منطقه وجهان در پرتو سیاست‌های جنگ افروزانه رژیم صهیونیستی را تشریح کرد، ادامه داد: عباس عراقچی تاکید کرد که در این شرایط بحرانی که جمهوری اسلامی تمام توان خود را برای پایان دادن به کشتار مردم بی دفاع غزه و جنوب لبنان به کار گرفته است و طرح موضوعات اختلاف انگیز مانند مالکیت جزایر سه گانه ایرانی از سوی اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس کمکی به صلح و ثبات منطقه نخواهد کرد.
 
 هانی‌زاده بیان کرد: از دیگر موضوعات مهم و راهبردی که در جریان سفر وزیر خارجه جمهوری اسلامی به کشور‌های حوزه خلیج فارس مطرح شد، تاکید رهبران این کشور‌ها بر همراه نشدن با ماجراجویی‌های احتمالی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران است.
 
این کارشناس مسائل منطقه اظهار کرد: سران کشور‌های حوزه خلیج فارس این اطمینان را به وزیر خارجه ایران دادند که تحت هیچ شرایطی به هیچ قدرت خارجی و منطقه‌ای اجازه نخواهند داد که از آسمان این کشور‌ها علیه ایران استفاده کنند.
 
وی تاکید کرد: به این ترتیب این اطمینان بخشی نشان می‌دهد که کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس علیرغم فشار‌های خارجی برای حفظ مناسبات خود با جمهوری اسلامی کاملا جدی هستند.
 
هانی‌زاده یادآور شد: این کشور‌ها در برابر یک آزمون بزرگ تاریخی قرار دارند و باید عملا ثابت کنند که ایران همسایه قدرتمند غیر تهاجمی آنان است و می‌توانند با تعامل صادقانه از ظرفیت‌های ایران برای حفظ معادلات منطقه‌ای وبین المللی استفاده کنند.
 
این کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: لذا سفر وزیر خارجه ایران به کشور‌های منطقه در تغییر دیدگاه این کشور‌ها نسبت به سیاست‌های توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی و آمریکا کاملا موثر بوده است.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn