تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1403 - 9:36
9 بازدید
کد خبر : 358493

بزرگترین پمپ حرارتی جهان ساخته می‌شود 

بزرگترین پمپ حرارتی جهان ساخته می‌شود 

به منظور کاهش تولید CO۲؛ یک تولید کننده مواد شیمیایی در آلمان قصد دارد با کمک دولت این کشور بزرگ‌ترین پمپ حرارتی صنعتی جهان را بسازد که ردی از دی اکسید کربن از خود به جا نمی‌گذارد. به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از IE، این پمپ حرارتی که توسط شرکت «Badische Anilin- und Sodafabrik»

به منظور کاهش تولید CO۲؛

یک تولید کننده مواد شیمیایی در آلمان قصد دارد با کمک دولت این کشور بزرگ‌ترین پمپ حرارتی صنعتی جهان را بسازد که ردی از دی اکسید کربن از خود به جا نمی‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از IE، این پمپ حرارتی که توسط شرکت «Badische Anilin- und Sodafabrik» (BASF) با بودجه ۳۶۸ میلیون دلاری دولت آلمان ساخته خواهد شد، سالانه تا ۵۰۰ هزار متریک تن بخار تولید می‌کند.

این پمپ، گرمای پسماند از گاز‌های فرآیند‌های خنک سازی و تمیزکننده را در یکی از دو مرکز شکست حرارتی با بخار در سایت «لودویگشافن» این شرکت در غرب آلمان را به بخاری تبدیل می‌کند که هیچ CO۲ تولید نمی‌کند.

بر اساس اعلام BSAF، ساخت و ساز مقدماتی در سایت لودویگشافن آن در ماه‌های آینده آغاز خواهد شد و هدف این پروژه کاهش قابل توجه انتشار CO۲ است.

تولید شیمیایی سبز 

این پمپ حرارتی از گرمای پسماند تولید شده در هنگام خنک سازی و تمیز کردن گاز‌های فرآیند در یکی از مرکز شکست حرارتی با بخار سایت استفاده می‌کند. با تبدیل این گرمای پسماند به انرژی حرارتی قابل استفاده، سالانه تا ۵۰۰ هزار تن بخار بدون CO۲ تولید می‌شود.

این بخار عمدتا برای تولید اسید فرمیک که یک ماده شیمیایی صنعتی بسیار مهم است، استفاده خواهد شد و مقداری از آن نیز در سایر واحد‌های تولیدی از طریق شبکه بخار این سایت توزیع خواهد شد.

به گفته این شرکت، با راه اندازی این سیستم نوآورانه، انتشار گاز‌های گلخانه‌ای BASF تا ۱۰۰ هزار تن در سال و انتشارات حاصل از تولید اسید فرمیک نیز تا ۹۸ درصد کاهش خواهد یافت.

این فناوری قرار است زمینه جدیدی را خلق کند چرا که نخستین کارخانه جهان در نوع خود است.

«مارکوس کامیث» «Markus Kamieth» رییس هیات مدیره اجرایی BASF می‌گوید: «ترکیب فناوری‌های جدید در فرآیند‌های تولید شیمیایی ما یکی از اجزای کلیدی تحول سبز در BASF است و مزیت رقابتی منحصر به فرد این پمپ حرارتی آن است که این نیروگاه برنامه ریزی شده اولین در نوع خود خواهد بود که برای تولید بخار استفاده می‌شود.»

انتشار کربن صفر 

قرار است کار ساخت این نیروگاه اوایل سال ۲۰۲۵ آغاز و ۲۰۲۷ به بهره برداری برسد. این پروژه بخشی از تعهد گسترده‌تر BASF برای دستیابی به انتشار صفر خالص CO۲ تا سال ۲۰۵۰ است. 

«اوه لیبت» «Uwe Liebelt» رییس بخش اروپایی سایت وربوند در BASF نیز گفت: تولید بخار برقی، گام مهمی در تولید انرژی مورد نیاز ما برای صنایع شیمیایی به روشی پایدارتر است. روش تولیدی یکپارچه ما برای پیاده سازی و افزایش فناوری‌های جدید، مانند همین پمپ حرارتی، در مقیاس صنعتی ایده آل است.

BASF پیش از این تجربه بهره مندی از فناوری‌های پیشرفته و سازگار با محیط زیست را داشته است. این شرکت یک تاسیسات نمایشی شکست حرارتی بخار با گرمایش الکتریکی را در اوایل سال جاری به بهره برداری رساند و اکنون نیز در حال ساخت یک الکترولیز آب در این تاسیسات است.

بر اساس اعلام این شرکت، BASF قصد دارد وابستگی اش به سوخت‌های فسیلی را با استفاده از برق تجدیدپذیر برای کارکرد پمپ حرارتی و سایر دستگاه‌های خود کاهش دهد.

قابلیت تولید مقدار قابل توجهی از ۱۴ میلیون متریک تن بخار که لودویگشافن هر ساله با استفاده از روش‌های کم کربن استفاده می‌کند، به طور قابل توجهی طرح‌های تحول سبز BASF را ارتقا می‌دهد.

این شرکت تولید کننده آلمانی اعلام کرده است پروژه پمپ حرارتی گام دیگری به سوی هدف آن برای یک صنعت شیمیایی پایدارتر است و تضمین می‌کند که می‌تواند هم اهداف اقلیمی و هم نیاز‌های مشتریان خود را در سال‌های آینده برآورده کند.

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn