تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1403 - 12:53
8 بازدید
کد خبر : 358675

اسکی اولویت وزارت ورزش نیست/حذف تبصره ای مانع حضور افراد شایسته در فدراسیون شده است

اسکی اولویت وزارت ورزش نیست/حذف تبصره ای مانع حضور افراد شایسته در فدراسیون شده است

کارشناس اسکی در گفت وگو با آنا؛ کارشناس اسکی گفت: با حذف یک تبصره، افراد شایسته اسکی ایران که تعداد کمی نیز هستند، نمی‌توانند در فدراسیون اسکی حضور داشته باشند. رستم کلهر در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص شرایط فدراسیون اسکی و انتخابات کاندیدای ریاست آن اظهار کرد: نمی توان گفت

کارشناس اسکی در گفت وگو با آنا؛

اسکی اولویت وزارت ورزش نیست حذف تبصره ای مانع حضور افراد شایسته در فدراسیون شده است

کارشناس اسکی گفت: با حذف یک تبصره، افراد شایسته اسکی ایران که تعداد کمی نیز هستند، نمی‌توانند در فدراسیون اسکی حضور داشته باشند.

رستم کلهر در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص شرایط فدراسیون اسکی و انتخابات کاندیدای ریاست آن اظهار کرد: نمی توان گفت که خلاف مقررات آئین نامه انجام شد اما هیچ فدراسیونی با این عجله انتخابات را برگزار نکرده بود. اتمام دوره چهار ساله رئیس فدراسیون حال حاضر، اواخر دی ماه است به همین دلیل کمی عجیب است اما خلاف قانون نبوده است. متأسفانه انتخابات فدراسیون اسکی در بدترین بازه زمانی است. ورزش های سالنی مانند بسکتبال که می توانند در ۱۲ ماه سال فعالیت داشته باشند، برای انتخاباتشان محدودیت زمانی ندارند. عمده فعالیت غالب فدراسیون اسکی در فصل زمستان است. انتخابات نباید در فصل زمستان باشد. بهترین زمان برگزاری انتخابات، اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد است؛ چرا که رئیس فدراسیون جدید فرصت برنامه ریزی را خواهد داشت. انتخابات هنگامی که در فصل زمستان برگزار می‌شود، نبود زمان، رئیس فدراسیون را مجبور می کند تا با همان برنامه و کادر قبلی ادامه دهد و اینگونه عملا یک سال رئیس فدراسیون از دست می رود. 

حذف تبصره ای، مانع حضور افراد شایسته در فدراسیون شده است

وی افزود: به عنوان کارشناس پیشنهاد می دهم که در دی ماه سرپرستی انتخاب شود و انتخابات را به سال بعدی موکول کنند. آن زمان به لحاظ علمی مدیریت زمان منطقی خواهد بود. در آئین نامه جدید انتخابات، ظرفیتی وجود دارد که باعث شد در فرایند انتخابات بی سلیقگی زیادی از لحاظ مدیریت به چشم بیاید. باید تأکید کنم که به دلایل شخصی، چند دوره ای است که تمایل به کاندیدا شدن ندارم اما همیشه همراه و یاری دهنده فدراسیون خواهم بود. هیئت رئیسه فدراسیون، تبصره ۲ آئین نامه انتخابات روسای فدراسیون را حذف کرد و سبب شد افرادی که شانس و شایستگی حضور در انتخابات داشتند دیگر در انتخابات شرکت نکنند. تبصره ۲ می گوید افرادی که ۵ سال سرمربی تیم ملی بودند و یا قهرمان آسیا بودند، می توانند بدون در نظر گرفتن محدودیت ۵ ساله دوره مدیریت سالها می توانند در انتخابات فدراسیون شرکت کنند.

اسکی اولیوت وزارت ورزش نیست/حذف تبصره ای مانع حضور افراد شایسته در فدراسیون شده است

رقابت کلید موفقیت و پیشرفت در هر صنفی است

سرمربی اسبق تیم ملی اسکی  درباره شرایط انتخاباتاین فدراسیون گفت:  فدراسیون اسکی مانند کشتی نیست که کلکسیونی از قهرمانی های جهان، المپیک و آسیا را داشته باشد و انتخابات ریاست آن را سخت کنند. کل نفرات ملی پوش و مدال آور  فدراسیون اسکی ۵ نفر است که دیگر آنها نیز تمایلی به شرکت و کاندیدا شدن ندارند. اینکه فدراسیون توانست تبصره ۲ را حذف کند و کاری کند که دیگر همان اندک مدال آور و افتخار آفرین را در فدراسیون نبینیم، کمی شائبه انگیز است. برای موفقیت و پیشرفت در هر صنفی نیاز به رقابت داریم. برای رقابت نیز به نیروی انسانی زیاد احتیاج داریم. حال دیگر در فدراسیون اسکی افرادی زیادی نیستند که برای انتخابات آن رقابت کنند. شائبه پیش آمده نیز به این دلیل خواهد بود که افرادی که ظرفیت موجود در تآئین نامه را حذف کردند، می خواهند خودشان کاندیدا شوند تا رقابت محدودتر و بین افرادی خاص باشد.

اسکی جزو اولویت‌های وزارت ورزش نیست

کلهر تصریح کرد: رئیس جمهور دولت چهاردهم کشورمان همیشه صحبت از وفاق ملی می کند و حتی کابینه خود را با همین شعار انتخاب کرده است. ما نیز باید طبق این شعار عمل کنیم. این وفاق یعنی همه گروه ها در توسعه کشور باید در عرصه حضور داشته باشند. با حذف آن تبصره خلاف قانون رئیس جمهور عمل کرده اید. البته باید بگویم که نظریان، یکی از رئیس فدراسیون  های بسیار اخلاق مدار است. ناراحتی زمانی به میان می آید که حضور یک جامعه ورزشی و ملی که هم افتخار آفرین هستند هم از لحاظ علمی و تحصیلی دارای مدرک فوق لیسانس و دکتری هستند را منع می کنند. اسکی جزو اولویت‌های وزارت ورزش نیست و تنها دلسوزان آن مدیریتش می کنند. خواسته جامعه اسکی کشور این است که سرپرست در تاریخ مقرر معین شود و انتخابات به صورت عادلانه برگزار شود.

کشور ما تشنه وحدت است

وی در پایان خاطر نشان کرد: سه ماه دیگر در چین مسابقات آغاز می شوند. در این ۷ ماه از سال دریغ از یک اردوی یک روزه  که بگوییم ملی پوشان اردویی رفته اند. ورزشکار ما می‌رود و با کلی زحمت، قهرمان نمی شود و تمام رسانه ها به او هجوم می آورند. مگر ورزشکاری هست که از مدال خوشش نیاید؟ اما باید بستر  قهرمان شدن فراهم شود. کشور ما تشنه وحدت است. شیوه مدیریت فدراسیون اسکی را اگر بر اساس نظام  جهانی و بومی سازی مدل های مدیریتی تدوین کنیم قطعا مشکلات ما حل می شود.

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn