تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1403 - 14:14
10 بازدید
کد خبر : 358761

زمانی وارد شمشیربازی شدم که پورسلمان ۱۲ ساله بود/ دوستان سابقه من را می‌دانند، اما کم لطفی می‌کنند

زمانی وارد شمشیربازی شدم که پورسلمان ۱۲ ساله بود/ دوستان سابقه من را می‌دانند، اما کم لطفی می‌کنند

عضو هیئت رئیسه فدراسیون شمشیربازی: عضو هیئت رئیسه فدراسیون شمشیربازی گفت: سال ۱۳۷۲ شمشیربازی را در یزد بنیان گذاشتم که در آن زمان پورسلمان ۱۲ ساله بود. علی محمد عزیزی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، درخصوص حواشی پیش آمده مبنی بر حضور او در فدراسیون شمشیربازی و نسبت فامیلی وی با علیرضا

عضو هیئت رئیسه فدراسیون شمشیربازی:

زمانی وارد شمشیربازی شدم که پورسلمان ۱۲ ساله بود  دوستان سابقه من را می‌دانند، اما کم لطفی می‌کنند

عضو هیئت رئیسه فدراسیون شمشیربازی گفت: سال ۱۳۷۲ شمشیربازی را در یزد بنیان گذاشتم که در آن زمان پورسلمان ۱۲ ساله بود.

علی محمد عزیزی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، درخصوص حواشی پیش آمده مبنی بر حضور او در فدراسیون شمشیربازی و نسبت فامیلی وی با علیرضا پورسلمان، رئیس فدراسیون اظهار کرد: کسانی که این موضوع را مطرح کرده اند، شاگرد شاگردان من هستند و کسانی نیستند که پیشینه من را ندانند. قصد پاسخ دادن به این صحبت ها را ندارم اما برای جلوگیری از مشوش شدن اذهان باید مواردی را بگویم.

دیروز و پریروز به دنیای شمشیربازی نیامده ام

وی افزود: در سال ۱۳۷۲ شمشیربازی را در استان یزد بنیان گذاری کردم. در آن زمان علیرضا پورسلمان شاید ۱۲ ساله بود. در زمان روسای قبلی فدراسیون  در جاهای مختلف فدراسیون پست داشته ام. اینگونه نبوده است که دیروز و پریروز به دنیای شمشیربازی آمده باشم. سالها بازرس فدراسیون شمشیربازی بوده ام. به مدت ۱۸ سال رئیس هیئت شمشیربازی استان یزد بودم. حضور من در شمشیر بازی ارتباطی به پورسلمان ندارد. به مدت ۸ سال عضو کمیته تجهیزات فنی فدراسیون جهانی بودم. آن زمان رئیس فدراسیون باقرزاده بود. همچنین چند سال در هیئت اجرایی فدراسیون آسیایی بودم. در حال حاضر به عنوان کارشناس خبره در هیئت رئیسه فدراسیون شمشیربازی هستم. همه این موارد سابقه بنده در رشته شمشیربازی را نشان می دهد. من اولین مربی خارجی شمشیربازی ایران را آن هم با هزینه شخصی به یزد آوردم . این موارد را دوستان خوب می دانند اما اینکه باز هم کم لطفی کردند، بحث مفصلی است. اولین مدالی که در رشته شمشیربازی کسب شد، متعلق به استان یزد بود.

شاگردان من در شمشیربازی افتخار آفرینی کردند

کارشناس هیئت رئیسه فدراسیون شمشیربازی در خصوص حضور وی در فدراسیون جودو تصریح کرد: ۴۰ سال پیش در فدراسیون جودو نیز مشغول بودم و در آن رشته نیز پست های مختلفی داشتم. اولین داور بین المللی جودو ایران بودم که در سطح جهانی و المپیک قضاوت کردم و همچنین عضو کمیته داوران آسیایی جودو نیز بودم. خیلی از شاگردان من در شمشیربازی افتخار آفرینی و مدال های زیادی را کسب کردند. 

زمانی وارد شمشیربازی شدم که پورسلمان ۱۲ ساله بود/ دوستان سابقه من را می‌دانند، اما کم لطفی می‌کنند

محدودیت های زیادی وجود دارد 

عزیزی در پاسخ به این سوال که تیم ملی سابر تا چه زمانی بدون سرمربی خواهد بود و آیا مربی مدنظر فدراسیون است یا خیر گفت: در رشته شمشیربازی، به دلیل محدودیت هایی که برای کل دنیا وجود دارد و تنها برای ایران نیست، مربیان کمی وجود دارد. همه برای قهرمانی فعالیت می کنند. متأسفانه تجهیزات کامل و مناسبی نداریم و تمام وسایل مورد استفاده ساخت خارج است. تغییرات کوچکی صورت گرفته است و برخی کار های تأمین تجهیزات داخلی در حال انجام است اما به حدی نیست که بگوییم کفایت می کند. در خصوص آموزش، محدودیت های بسیاری داریم. یک زمانی می شد مربی خارجی بیاوریم اما الان شاید نشود. مربیان داخلی نیز محدود هستند.

شمشیربازی سابر رنکینگ خوبی دارد 

وی ادامه داد: بعد از المپیک ۲۰۲۰، دو نفر از تیم ملی جدا شدند. یکی مربی و دیگری کاپیتان تیم ملی که دو نفر از شاخص ترین ها بودند. آن ترکیب ثمره ۳۰ سال تلاش شمشیربازی کشور بود. جانشین کردن این افراد مانند عابدینی، کار بسیار سختی بود که اگر با کمی انصاف نگاه کنیم، فدراسیون خیلی خوب اینکار را انجام داد. در حال حاضر رنکینگ خوبی داریم. در المپیک امسال با رنک دو و سه جهان مقابله کردیم. همانطور که با اختلاف کم آمریکا را شکست دادیم، متأسفانه با اخلاف کم به مجارستان باختیم. تا الان عملکرد تیم ملی خوب بوده است. باید برای حفظ و ارتقای این رنکینگ برنامه ریزی درستی صورت بگیرد. مورد بعدی که باید به آن توجه شود، افزایش آموزش تعداد مربیان است تا شمشیربازی به همه استان های کشور برسد.

عزیزی درباره شکایت فدراسیون از داوران المپیک اظهار کرد: در خصوص داوران المپیک و اینکه پرونده آنها به کجا رسید اطلاعی ندارم.

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn