تاریخ انتشار : شنبه 9 تیر 1403 - 18:03
21 بازدید
کد خبر : 225388

تابش‌نیا: امیدی به حضور شاهین طبع در تیم ملی بسکتبال نیست/ امیدواریم با حاتمی توافق کنیم

تابش‌نیا: امیدی به حضور شاهین طبع در تیم ملی بسکتبال نیست/ امیدواریم با حاتمی توافق کنیم

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بسکتبال گفت: اگر با حاتمی به توافق نرسیم، آن وقت مذاکره با دو گزینه جدید خارجی آغاز خواهد شد. سعید تابش‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال اظهار کرد: در میان گزینه‌های خارجی مارکو راموندینو به دلیل اینکه

تابش‌نیا: امیدی به حضور شاهین طبع در تیم ملی بسکتبال نیست  امیدواریم با حاتمی توافق کنیم

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بسکتبال گفت: اگر با حاتمی به توافق نرسیم، آن وقت مذاکره با دو گزینه جدید خارجی آغاز خواهد شد.

سعید تابش‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال اظهار کرد: در میان گزینه‌های خارجی مارکو راموندینو به دلیل اینکه با تیمی در یورو لیگ قرارداد بسته بودند و در پنجره‌های انتخابی کاپ آسیا نمی‌توانستند در اختیار ما باشند حضورشان در ایران منتفی شد. با رادوان تریفانوویچ گزینه اسلوونیایی ما همچنان در حال مذاکره هستیم و از لیست ما خارج نشده است.

۲۵ تیر سرمربی تیم ملی اعلام خواهد شد

وی ادامه داد: گزینه‌هایی ایران که خیلی مصر هستیم تا در نهایت سرمربی تیم ملی داخلی باشد، چون این احتمال وجود دارد که شرایط فدراسیون و گزینه‌ها با یکدیگر هماهنگ نشود، به همین خاطر سراغ دو گزینه خارجی خواهیم رفت. البته تا زمانی که امکان حضور سرمربی ایرانی وجود دارد با گزینه‌های خارجی دیگر مذاکره نمی‌کنیم. در صورتی که امیدی به مربیان ایرانی نباشد فدراسیون رزومه دو مربی خارجی را که با آنها صحبت‌های اولیه را انجام داده به کمیته فنی می‌دهد تا در مورد آنها بررسی صورت گیرد. این روند نهایتاً تا ۲۵ تیر به نتیجه می‌رسد و به نظرم آن زمان سرمربی تیم ملی اعلام خواهد شد.

اولویت با مربی داخلی است

سخنگوی کمیته فنی در مورد اینکه دلیل انصراف مهران شاهین طبع از سرمربیگری تیم ملی بسکتبال چه بود، تصریح کرد: شاهین طبع شرایطی که داشتند امکان هماهنگی با فدراسیون برای او مقدر نبود و تقریباً می‌شود گفت که مذاکرات به نتیجه نرسید. هنوز به طور کامل منتفی نشده، چون نظر بر این بود که اولویت با مربی داخلی باشد. متأسفانه شاهین طبع را می‌توان گفت امیدی به حضور او نیست ولی روی دیگر گزینه داخلی در حال مذاکره هستیم.

مربی ایرانی قطعی نشد سراغ خارجی می‌رویم

وی درباره اینکه دیگر گزینه داخلی فدراسیون بسکتبال مهران حاتمی است، عنوان کرد: بله، آقای حاتمی است. اگر با او هم به توافق نرسیم، آن وقت مذاکره با دو گزینه جدید خارجی آغاز خواهد شد. فدراسیون بسکتبال در مرحله قبل با بررسی گزینه‌های مختلف و صحبت ابتدایی، اسامی دو گزینه را به کمیته فنی اعلام کرد، این بار هم اگر مربی ایرانی قطعی نشد، فدراسیون پس از بررسی و مذاکره اولیه با گزینه‌های خارجی، اسامی دو گزینه را به کمیته فنی می‌دهد تا مورد بررسی قرار گیرند و در نهایت بهترین گزینه را به فدراسیون اعلام می‌کنیم.

عجله پشیمانی به همراه دارد

تابش‌نیا در مورد اینکه زمان زیادی صرف شده و هنوز سرمربی تیم ملی بسکتبال مشخص نیست، نظیر این اتفاق برای تیم ملی والیبال رخ داد و در لیگ ملت‌ها نمایش ضعیفی داشت، یادآور شد: فرق بسکتبال و والیبال زمان‌بندی مسابقات است. تیم ملی والیبال پس از انتخاب سرمربی، زمان کوتاهی گذشت تا لیگ ملت‌ها آغاز شد و سرمربی در زمان بدی قرار گرفت. خوشبختانه تیم ملی بسکتبال تا اواخر شهریور مسابقه‌ای ندارد. برای همین تأمل و تحقیق بیشتری نیاز است تا انتخاب بهتری صورت بگیرد. عجله‌ای اقدام کنیم احتمال آنکه برای فدراسیون پشیمانی به همراه داشته باشد وجود دارد. به همین خاطر فدراسیون تحقیقات بیشتری می‌کند و کمیته فنی حساسیت بیشتری به خرج می‌دهد. این موارد زمان‌بر است، اما نتیجه خوبی را به دنبال خواهد داشت.  

منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn