تاریخ انتشار : جمعه 15 تیر 1403 - 4:19
124 بازدید
کد خبر : 229882

آخرین خبرها از افزایش حقوق بازنشستگان امروز پنجشنبه ۱۴ تیر

آخرین خبرها از افزایش حقوق بازنشستگان امروز پنجشنبه ۱۴ تیر

با ابلاغ تصویب‌نامه‌ی هیات وزیران، حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی از اردیبهشت افزایش خواهد یافت. به گزارش «شایانیوز»  و به نقل از اندیشه معاصر؛ در بخشی از این تصویب‌نامه آمده است: از تاریخ ۱۴۰۳/۱/۱ کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کار افتادگی و مجموع مستمری‌های بازماندگان مشمول قانون تأمین اجتماعی برای دریافت کنندگان حداقل مستمری به میزان ۳۵٪ افزایش

با ابلاغ تصویب‌نامه‌ی هیات وزیران، حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی از اردیبهشت افزایش خواهد یافت.

به گزارش «شایانیوز»  و به نقل از اندیشه معاصر؛ در بخشی از این تصویب‌نامه آمده است: از تاریخ ۱۴۰۳/۱/۱ کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کار افتادگی و مجموع مستمری‌های بازماندگان مشمول قانون تأمین اجتماعی برای دریافت کنندگان حداقل مستمری به میزان ۳۵٪ افزایش یابد به نحوی که مجموع دریافتی با احتساب عائله مندی، اولاد، معیشت و مسکن کمتر از ١٠٠،٩۶١،۵۶٠ ریال نباشد.

در بخشی دیگر می‌خوانیم: حقوق بازنشستگان مشمولین از کار افتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده به میزان ۳۵٪ افزایش یافته و به نسبت از مزایای جانبی مذکور برخوردار خواهند شد. مستمری دریافت کنندگان بالاتر از حداقل به میزان ۲۲٪ به علاوه ۶،٩٠٠،٧٨٠ ریال افزایش می‌یابد.

 

حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بالاخره اعلام شد

نکته اینجاست که براساس این تصویب‌نامه، کمک هزینه عائله مندی و اولاد کلیه مستمری بگیران واجد شرایط، همانند دستگاههای اجرایی قانون خدمات کشوری افزایش می‌یابد.

دلیل عدم واریز مبالغ همسان سازی حقوق بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی، عدم تامین منابع از سوی دولت است.

بر اساس پیگیری‌ها مبنی بر دلیل عدم پرداخت مبالغ همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد که تا کنون مطالبات سازمان تامین اجتماعی که منبع تامین این پرداختهاست از سوی دولت تامین نشده است.

بنا به اعلام سازمان تامین اجتماعی، با توجه به ابلاغ برنامه هفتم توسعه و ماده ۲۹ الحاقی برنامه هفتم، بازنشستگان مشمول متناسب‌سازی در سازمان تأمین‌اجتماعی، مابه‌التفاوت متناسب‌سازی را از اول سال ۱۴۰۳ دریافت خواهند کرد.

بر اساس این اطلاعیه، محاسبات متناسب‌سازی بر اساس قانون نیازمند تدقیق و اعمال محاسبات در سیستم پرداخت است که بر اساس بند «د» تبصره۱۵ بودجه سال ۱۴۰۳، موضوع در حال پیگیری و تأمین منابع لازم از سوی دولت محترم است و به‌محض وصول منابع نقدی، مبلغ پیش‌پرداخت به‌صورت علی‌الحساب و مطابق اعلام دولت سیزدهم به حساب بازنشستگان عزیز واریز خواهد شد.

گفتنی است منبع پرداخت همسان سازی بازنشستگان دولتی از مبلغ یک درصد ارزش افزوده بوده و منبع تامین پرداخت همسان سازی بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی، مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت و دیگر منابع، که تاکنون محقق نشده است.

لازم به ذکر است بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی مبلغی حدو د ۱۳ همت است.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn