تاریخ انتشار : جمعه 15 تیر 1403 - 11:39
16 بازدید
کد خبر : 230160

گزارش لحظه ای از مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری

گزارش لحظه ای از مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری

در حال به روز رسانی.. ۱۱.۳۸ – سعید جلیلی نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برای شرکت در انتخابات وارد مسجد جامع قرچک شد. ۱۱.۳۵ – مسعود پزشکیان نامزد انتخابات در شهر قدس برای اخذ رای حضور یافت. ۱۱.۳۰ – حسن روحانی – رئیس جمهور ادوار گذشته در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرد.

در حال به روز رسانی..

۱۱.۳۸ – سعید جلیلی نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برای شرکت در انتخابات وارد مسجد جامع قرچک شد.

۱۱.۳۵ – مسعود پزشکیان نامزد انتخابات در شهر قدس برای اخذ رای حضور یافت.

۱۱.۳۰ – حسن روحانی – رئیس جمهور ادوار گذشته در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرد.

روحانی1

۱۱.۲۲ – برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در سفارت ایران در بغداد

مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ساعتی پیش در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد و بقیه شعبه‌های عراق آغاز شده است.

عراق

۱۱.۱۸ – انتخابات در ترکیه

ایرانیان مقیم ترکیه از ساعت هشت صبح به وقت محلی با حضور پرشور خود در هشت شعبه اخذ رأی در شهرهای آنکارا، استانبول (۲شعبه)، ارزروم، طرابوزان، ازمیر، آنتالیا و وان همراه با سایر هموطنان داخل کشور، مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را آغاز کردند.

ترکیه

۱۰.۴۹ – یک خبرگزاری خارجی در جریان برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری عکسی از برگه رای رهبر معظم انقلاب اسلامی منتشر کرد.

رای-رهبر

۱۰.۳۹ – محمد خاتمی در حسینیه جماران رای داد

سید محمد خاتمی در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و در حسینیه جماران رای خود را داخل صندوق انداخت.

۱۰.۳۲ – محمدباقر قالیباف از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری رای خود را به صندوق انداخت.

۱۰.۲۷ – اژه‌ای بعد از انداختنِ رأی به صندوق گفت: مردم اگر می‌خواهند کشور پیشرفت کند باید در انتخابات شرکت کنند.

۱۰.۱۸ – ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۱ اعلام کرد: اطلاعیه هایی که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور است و رعایت آن الزامی می باشد.

مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، متن اطلاعیه به شرح زیر است:

به آگاهی اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رای سراسر کشور می رساند، حتماً در شعبه اخذ رأی یک دستگاه رادیو یا تلویزیون در دسترس داشته باشند و در تمام طول مدت اخذ رأی آن را روشن نگهدارند تا دستور العمل های فوری ستاد انتخابات کشور را که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می گردد، مورد عمل قرار دهند.

اطلاعیه هایی که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور است و رعایت آن الزامی می باشد .

۱۰.۰۹ – سخنگوی شورای نگهبان رای داد

هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان صبح جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ با حضور در شعبه اخذ رای مستقر در شورای نگهبان رای خود را در صندوق انتخابات مرحله چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری انداخت.

طحان-نظیف

۹.۵۵ – محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در صحبت های خود اعلام کرد: تا الان تعداد بیشتری نسبت به هفته گذشته در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند و رای خود را صندوق انداختند.

۹.۴۸ – آیت‌الله آملی‌ لاریجانی رای داد

آملی

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح جمعه – ۱۵ تیر ۱۴۰۳ – با حضور در شعبه اخذ رای مستقر در شورای نگهبان رای خود را در صندوق انتخابات مرحله چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری انداخت.

۹.۴۳ – اطلاعیه شماره ۱۰ ستاد انتخابات منتشر شد

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۰ اعلام کرد، هیچ مدرکی غیر از اصل شناسنامه یا کارت ملی برای اخذ رای قابل قبول نیست. متن اطلاعیه ستاد انتخابات کشور که لحظاتی قبل انتشار یافت به این شرح است:

به اطلاع کلیه هم میهنان گرامی و اعضای شعب اخذ رأی می‌رساند؛ اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری فقط با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی توسط شخص رأی دهنده امکان‌پذیر می‌باشد و هیچ مدرک دیگری قابل قبول نیست.

همچنین، به منظور تسریع در احراز هویت رأی دهندگان، ارائه شماره ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی، الزامی است.

یادآور می‌گردد، اخذ رای با کارت‌های ملی قدیمی همانند مرحله اول انتخابات مذکور امکان‌پذیر نمی‌باشد.

۹.۲۵ – احمد وحیدی در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران ضمن صدور دستور آغاز رای گیری در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور، اظهار کرد: رای گیری در انتخابات در بیش از ۵۶ هزار شعبه انجام می شود.

وی ادامه داد: از همه مردم دعوت می کنیم در آغازین ساعات در شعب اخذ رأی حاضر شوند.

وحیدی بیان کرد: هر اظهارنظری جز از سوی ستاد انتخابات کشور که از صداوسیما منتشر می شود، مورد قبول نیست و مردم توجه ای به گزارش های خارج از این چارجوب نکنند.

۹.۱۵ – محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در ساعت اولیه رای‌گیری با حضور در ستاد انتخابات کشور و با همراهی وزیر کشور و رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرد.

مخبر

۸.۴۵ – وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور رای خود را به صندوق انداختند.

وحیدی

۸.۳۰ – لحظه شرکت رهبر انقلاب در مرحبه دوم انتخابات

۸.۲۰ – رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند که ان شاء‌الله مردم با رای خود بهترین را انتخاب کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای پس از انداختن رای خود به صندوق تاکید کردند که در مرحله دوم انتخابات مردم باید همتشان بیشتر باشد تا کار را تمام کنند و فردا رئیس‌جمهورمان را داشته باشیم.

۸.۰۰ – رای‌گیری در انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز؛ جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ با رقابت مسعود پزشکیان و سعید جلیلی آغاز شد.

فرآیند اخذ رای از رای‌دهندگان مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۰۸/۰۰ صبح جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ در شعب اخذ رای سراسر کشور از کلیه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آن‌ها ۱۸ سال تمام باشد – یعنی متولدین روز ۱۵ تیر ۱۳۸۵ – و قبل از آن با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند انجام خواهد شد. رای دهندگان خارج از کشور می‌توانند با ارائه گذرنامه معتبر خود نیز رای دهند.ارائه شماره ملی برای دارندگان شناسنامه های قدیمی، الزامی است.





منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn