تاریخ انتشار : جمعه 15 تیر 1403 - 12:42
11 بازدید
کد خبر : 230211

طرز تهیه بادمجون شکم پر با بهترین روش / طعم و مزه عالی و پخت سریع و راحت

طرز تهیه بادمجون شکم پر با بهترین روش / طعم و مزه عالی و پخت سریع و راحت

شایانیوز- خوراک های زیادی میشه با بادمجون درست کرد. از خوراک ساده بادمجون و کدو و کشک بادمجون تا میرزا قاسمی و خوراک بادمجون با مرغ که همگی خیلی خوشمزه و لذیذ هستن و عاشقان بادمجون رو حسابی خوشحال و راضی می کنن. خوراک بادمجون شکم پر هم یکی دیگه از غذاهای خوشمزه ست که

شایانیوز- خوراک های زیادی میشه با بادمجون درست کرد. از خوراک ساده بادمجون و کدو و کشک بادمجون تا میرزا قاسمی و خوراک بادمجون با مرغ که همگی خیلی خوشمزه و لذیذ هستن و عاشقان بادمجون رو حسابی خوشحال و راضی می کنن.

خوراک بادمجون شکم پر هم یکی دیگه از غذاهای خوشمزه ست که میشه به راحتی درستش کرد و از خوردنش لذت برد. توی این مطلب، طرز تهیه بادمجون شکم پر با بهترین روش رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

bademjun-shekampor5

مواد لازم برای تهیه بادمجون شکم پر

بادمجان بزرگ ۴ عدد

گوجه ‌فرنگی بزرگ ۳ عدد

گوشت چرخ ‌کرده ۲۰۰ گرم

پیاز متوسط ۲ عدد

فلفل سبز ۲ عدد

سیر ۳ حبه

سبزی معطر خرد شده ۲ قاشق غذاخوری

رب گوجه‌ فرنگی ۳ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان دلخواه

روغن به میزان کافی

پنیر پیتزا (دلخواه) به میزان کافی

*سبزی معطر شامل: نعنا، ریحون، ترخون و گشنیز

bademjun-shekampor7

طرز تهیه بادمجون شکم پر

مرحله اول

بادمجون ها رو بشویید و راه راه پوست بگیرید، از وسط برش طولی بزنید و به دو قسمت کنید. سپس به مدت ۲۰ دقیقه داخل آب نمک قرار بدید تا تلخی اونها گرفته بشه.

مرحله دوم

پیازها رو پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. داخل یک تابه کمی روغن بریزید و روی حرارت بذارید تا داغ بشه. سپس پیاز خرد شده رو اضافه کنید و تفت بدید تا سبک بشه. نصف پیازهای سرخ شده رو بردارید و کنار بذارید.

bademjun-shekampor6

مرحله سوم

بادمجون ها رو از آب نمک خارج کنید و با حوله کاغذی خشک کنید. کمی داخل بادمجون ها رو خالی کنید و اونها رو داخل سینی فر بچینید. کمی نمک و فلفل سیاه بپاشید و با قلم موی آشپزخونه روی اونها روغن بمالید و داخل فر که از قبل گرم کردید (با دمای ۱۸۰ درجه) به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار بدید تا کبابی بشن.

مرحله چهارم

به پیاز سرخ شده، گوشت چرخ کرده رو اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ گوشت تغییر کنه. نمک، فلفل سیاه و زردچوبه رو بریزید و یک دقیقه تفت بدید.

bademjun-shekampor1

مرحله پنجم

در این مرحله رب گوجه فرنگی، فلفل سبز خرد شده و ۲ حبه سیر له شده رو اضافه کنید. ۳۰ ثانیه دیگه تفت بدید. در آخر سبزی معطر خرد شده رو بریزید و بعد از مخلوط کردن، نصف فنجون آب بریزید و اجازه بدید یک دقیقه با هم بجوشن تا مزه ها به خورد هم برن. سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله ششم

گوجه ها رو بشویید و پوره کنید. داخل یک تابه بزرگ کمی روغن بریزید. پیاز سرخ شده رو که کنار گذاشته بودید داخل تابه بریزید. یک حبه سیر و گوجه فرنگی پوره شده رو اضافه کنید. بعد از دو دقیقه تفت دادن، کمی نمک و یک لیوان آب جوش بریزید و اجازه بدید جوش بیاد.

bademjun-shekampor3

مرحله هفتم

بادمجون ها رو از فر خارج کنید. از مایه گوشتی که آماده کردید داخل بادمجون ها بریزید. بادمجون ها رو داخل سس گوجه که آماده کردید قرار بدید و نیم ساعت زمان بدید تا بادمجون شکم پر خوشمزه بپزه و سس اون غلیظ بشه. در صورت تمایل، ده دقیقه پایانی پخت مقداری پنیر پیتزا روی بادمجون ها بریزید، در تابه رو بذارید تا پنیرها آب بشن. سپس داخل ظرف مورد نظرتون بکشید و با نون تازه سرو کنید. نوش جان.

اگه به آشپزی علاقمند هستید، اینجا رو با کلی دستورهای عالی ببینید.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn