تاریخ انتشار : شنبه 16 تیر 1403 - 10:27
35 بازدید
کد خبر : 231227

کاپیتان تیم ملی بوکس: با اسم مربی کوبایی تصمیم می‌گیرند/ متر و معیاری ندارند

کاپیتان تیم ملی بوکس: با اسم مربی کوبایی تصمیم می‌گیرند/ متر و معیاری ندارند

جامعه ورزشی آفتاب نو: دارنده سه مدال برنز بوکس آسیا گفت: متاسفانه با اسم مربی کوبایی تصمیمات سلیقه‌ای گرفته می‌شود، در حالی که قبلا اینطور نبود و متر و معیار مشخصی برای تیم ملی وجود داشت. شاهین موسوی در گفت‌وگو با آفتاب نو،درباره حضور خود در تایلند و شرکت در برخی مسابقات بوکس، توضیح داد:

جامعه ورزشی آفتاب نو:

دارنده سه مدال برنز بوکس آسیا گفت: متاسفانه با اسم مربی کوبایی تصمیمات سلیقه‌ای گرفته می‌شود، در حالی که قبلا اینطور نبود و متر و معیار مشخصی برای تیم ملی وجود داشت.

شاهین موسوی در گفت‌وگو با آفتاب نو،درباره حضور خود در تایلند و شرکت در برخی مسابقات بوکس، توضیح داد: این مبارزاتی که انجام می‌دهم در بخش بوکس حرفه‌ای است. می‌خواهم چند مبارزه انجام دهم تا رکورد حرفه‌ای خودم را بسازم، بوکسورهایی که می‌خواهند از ابتدا بوکس حرفه‌ای را شروع کنند باید رکورد خود را بهبود ببخشند که این مبارزات می‌تواند برای بنده مفید باشد.

او ادامه داد: چند ماه در تایلند هستم و در چند مبارزه شرکت می‌کنم. فعلا با سازمان خاصی قرارداد ندارم و فعلا سعی دارم با کسب پیروزی در این مبارزات و ساختن رکورد خودم در جدول رکوردها، زمینه‌های لازم جهت عقد قرارداد با سازمان‌های مطرح مسابقات بوکس حرفه‌ای را فراهم کنم. الان دیگر مثل قبل مانعی برای حضور بوکسورهای آماتور در بوکس حرفه‌ای و یا برعکس آن وجود ندارد، من هم فعلا اینجا هستم تا در چندین مبارزه شرکت کنم.

با هزینه شخصی به تایلند آمدم

کاپیتان تیم ملی بوکس ایران، در پاسخ به این سوال که آیا اسپانسری جهت حضور در این رقابت‌ها داشته است، توضیح داد: کاملا با هزینه شخصی و کمک چند نفر از دوستانم در تایلند هستم. امیدوارم شرایط بهتر شود تا در مسابقات حرفه‌ای عملکرد بهتری داشته باشم. 

کاپیتان تیم ملی بوکس: با اسم مربی کوبایی تصمیم می‌گیرند/ متر و معیاری ندارند

سرباز کشورم هستم اما …

موسوی در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم دارد به طور کامل از بوکس آماتور و تیم ملی کناره گیری کرده و وارد بوکس حرفه‌ای شود، اظهار کرد: من و امثال من با هزینه‌های ملی پرورش یافته‌ایم، بنابراین ما سرباز کشور هستیم. هر زمان که بخواهند با تمام قدرت در اختیار تیم ملی هستم اما همه چیز به کادرفنی و فدراسیون بستگی دارد. فعلا که قدرت دست آقایان است و برای بنده بازی‌های زیادی درآورده‌اند.

وضعیت بوکس ایران خوب نیست

دارنده ۳ مدال برنز آسیا، در پاسخ به این سوال که آیا با مربیان تیم ملی در رابطه با حضورش در بوکس حرفه‌ای هماهنگ بوده است، توضیح داد: شرکت در این رقابت‌ها یک کار شخصی است و شما هر ماه می‌توانید در این مسابقات شرکت کنید. شرایط هم چندان مناسب نبود و تصمیم گرفتم فعلا در این مسابقات شرکت کنم، فکر هم نمی‌کنم ایرادی داشته باشد. تا قبل از اتفاقاتی که در این چند ماه رخ داده، شرایط خوب بود اما متاسفانه الان وضعیت بوکس آماتور ایران خوب نیست.

برای تیم ملی متر و معیار ندارند

او تصریح کرد: الان هم که مربی کوبایی آمده است، بدون هیچ دلیل برخی بوکسورهای باتجربه مثل من و امثال بنده را کنار گذاشته‌اند و اصلا مشخص نیست با چه متر و معیاری این اتفاق رخ داده است. در حالی که قبلا از باتجربه‌ها استفاده می‌شد. البته باید تاکید کنم که بوکسورهای جوان تیم نیز نفرات خوبی هستند که می‌توانند رشد کنند اما باید شرایط بهتر شود.

کاپیتان تیم ملی بوکس: با اسم مربی کوبایی تصمیم می‌گیرند/ متر و معیاری ندارند

با اسم مربی کوبایی تصمیم می‌گیرند

موسوی در پاسخ به این سوال که آیا برای دور جدید اردوهای تیم ملی از او دعوت کرده‌اند، توضیح داد: خیر، این اتفاق نیفتاد و فقط یک پیامک برای بنده آمد با این موضوع که اگر می‌خواهید در اردوهای تیم ملی باشید، باید در قهرمانی کشور شرکت کنید که من هم در آن لحظه پای پرواز بودم. قبلا یک مربی و سرمربی داشتیم که تصمیم می‌گرفتند، اما الان به اسم مربی کوبایی تصمیماتی می‌گیرند و به نام او کار را تمام می‌کنند. در زمان استکی واقعا چنین اتفاقاتی رخ نمی‌داد. الان این اندازه برای مربیان کوبایی هزینه می‌کنند اما نتیجه حاصل نشد. به نظرم می‌شد همین نتایج را با مربیان ایرانی کسب کرد. سفرهایی که رفتند تجربیات مربیان داخلی را بالاتر می‌برد.

بازی‌های زیادی سر من درآوردند

ملی‌پوش بوکس ایران در واکنش به این موضوع که بنابراین به دلیل عدم حضورش در مسابقات تهران او را به اردوی تیم ملی دعوت نکرده‌اند و آیا بهتر نبود با فدراسیون هماهنگ باشد، اظهار کرد: واقعیت این است که من ۶ ماه در اردو بودم و با بازی‌هایی که سر من در آوردند از اردو خط خوردم و به انتخابی المپیک اعزام نشدم. در آن مدت هم یک ماه به من حقوق دادند. به نظرم با کارهایی که علیه من کردند اصلا نمی‌شد به اردو برسم. با فدراسیونی که حداقل یکبار به کاپیتان تیم ملی زنگ بزند و حال او را بپرسد باید هماهنگ شد، اما وقتی اصلا نمی‌دانند من زنده هستم یا مرده، چگونه هماهنگ شوم؟ به همین دلیل راهی بوکس حرفه‌ای شدم تا حداقل سرمایه مالی برای خودم جمع کنم. 

انتخاب‌ها سلیقه‌ای است

موسوی درباره شرایط فعلی تیم ملی بوکس نسبت دوره قبل نیز گفت: در زمان استکی همه چیز مشخص بود، اما الان انتخاب‌ها هم سلیقه‌ای است. الان یکباره می‌گویند فلانی و فلانی اعزام می‌شوند که این اتفاقات میان ملی‌پوشان دو دستگی ایجاد می‌کند. الان این اندازه هزینه می‌کنند اما چیزی روی اصول نیست. مربیان کوبایی افراد با دانشی هستند اما هزینه بسیار زیادی برای مربیان کوبایی می‌کنند، آیا نمی‌شد همین هزینه و سفرها را با مربی ایرانی انجام دهیم؟ الان نمی‌دانم آیا فقط کسانی که خوششان می‌آید را به اردو دعوت می‌کنند یا طور دیگری است؟ اصلا چیزی مشخص نیست.

 

منبع خبر: ایسنا

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn