تاریخ انتشار : شنبه 16 تیر 1403 - 12:26
40 بازدید
کد خبر : 231346

جایگاه دانشگاه‌های ایرانی کماکان نزولی است

جایگاه دانشگاه‌های ایرانی کماکان نزولی است

فرهیختگان: رتبه‌بندی لایدن یکی دیگر از رتبه‌بندی‌های معروف دانشگاه‌های دنیاست که براساس شاخص‌هایی به رتبه‌بندی دانشگاه‌ها می‌پردازد. این رتبه‌بندی‌ها از سوی مرکز مطالعات علم و فناوری (CWTS) مستقر در دانشگاه لایدن در هلند انجام می‌شود که بینش‌های مهمی را درمورد عملکرد علمی بیش از ۱۵۰۰ دانشگاه بزرگ دنیا ارائه می‌دهد. لایدن در این رتبه‌بندی به

جایگاه دانشگاه‌های ایرانی  کماکان نزولی است

فرهیختگان: رتبه‌بندی لایدن یکی دیگر از رتبه‌بندی‌های معروف دانشگاه‌های دنیاست که براساس شاخص‌هایی به رتبه‌بندی دانشگاه‌ها می‌پردازد. این رتبه‌بندی‌ها از سوی مرکز مطالعات علم و فناوری (CWTS) مستقر در دانشگاه لایدن در هلند انجام می‌شود که بینش‌های مهمی را درمورد عملکرد علمی بیش از ۱۵۰۰ دانشگاه بزرگ دنیا ارائه می‌دهد.

لایدن در این رتبه‌بندی به بررسی چهار شاخص مرجعیت علمی، همکاری، مقالات با دسترسی آزاد و تنوع جنسیت پرداخته است. ابعاد در مقایسه دانشگاه‌ها اهمیت دارد؛ (به‌عنوان مثال، تعداد در مقابل درصد مقالات پراستناد) از این رو شاخص‌های وابسته به اندازه و مستقل از اندازه به‌طور مداوم در رتبه‌بندی لایدن ارائه می‌شوند. این نشان می‌دهد که هر دو نوع شاخص باید مدنظر قرار گیرد. اما نکته مهم جایی است که جایگاه دانشگاه‌های ایرانی در مهم‌ترین شاخص رتبه‌بندی لایدن ۲۰۲۴ کماکان نزولی است.

متن کامل گزارش ندا اظهری را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn