تاریخ انتشار : یکشنبه 17 تیر 1403 - 10:58
35 بازدید
کد خبر : 232515

جلسات رای اعتماد به وزرای دولت پزشکیان در شهریور برگزار می شود / مجلس دهه اول محرم جلسه علنی ندارد

جلسات رای اعتماد به وزرای دولت پزشکیان در شهریور برگزار می شود / مجلس دهه اول محرم جلسه علنی ندارد

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش آفتاب نو از خانه ملت ، مجتبی یوسفی افزود: مراسم تحلیف رئیس جمهور ۱۴ یا ۱۵ مرداد برگزار خواهد شد و پس از آن رئیس جمهور منتخب ۱۵ روز فرصت خواهد داشت تا وزرای پیشنهادی خود را برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی کند و در نتیجه جلسات

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش آفتاب نو از خانه ملت ، مجتبی یوسفی افزود: مراسم تحلیف رئیس جمهور ۱۴ یا ۱۵ مرداد برگزار خواهد شد و پس از آن رئیس جمهور منتخب ۱۵ روز فرصت خواهد داشت تا وزرای پیشنهادی خود را برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی کند و در نتیجه جلسات مجلس برای بررسی صلاحیت برای اعتماد به وزرا در شهریور برگزار خواهد شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: جلسه علنی مجلس برای بررسی و رای گیری درباره استعفای مسعود پزشکیان از نمایندگی مردم تبریز نیز در روز یکشنبه ۳۱ تیر ماه برگزار می‌شود.

یوسفی خاطرنشان کرد: بر اساس مواد ۹۰ تا ۹۳ آیین نامه داخلی مجلس نماینده مستعفی ۳۰ دقیقه فرصت دارد تا به تشریح دلایل خود برای استعفا بپردازد و مخالف یا مخالفین استعفا نیز تا سقف ۳۰ دقیقه فرصت صحبت خواهند داشت و پس از آن استعفا در صحن مجلس به رای گذاشته می‌شود.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: بر اساس آیین نامه مجلس استعفای نماینده مستعفی می‌تواند توسط خود نماینده مستعفی یا نماینده وی که باید حتماً از نمایندگان مجلس باشد به هیات رئیسه تقدیم شود و در جلسه بررسی استعفا نیز نماینده مستعفی یا یک شخص به نمایندگی از وی که آن شخص نیز باید از بین نمایندگان مجلس باشد به تشریح دلایل استعفا در صحن مجلس به تشریح دلایل استعفا بپردازد.

مجلس دهه اول محرم جلسه علنی ندارد  

مجلس شورای اسلامی همزمان با آغاز دهه اول محرم و فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) جلسه علنی ندارد و جلسه بعدی ۳۱ تیرماه برگزار می شود.

به گزارش آفتاب نو ، مجلس شورای اسلامی هفته گذشته فقط یک روز تشکیل جلسه داد و به دلیل فرآیند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و آغاز دهه اول محرم و رسیدن تاسوعا و عاشورا حسینی در روزهای ۲۵ و ۲۶ تیرماه، صحن علنی مجلس شورای اسلامی در این هفته و هفته آینده برگزار نخواهد شد.

بر همین اساس مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه (۳۱ تیرماه) تشکیل جلسه خواهد داد.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn