تاریخ انتشار : دوشنبه 18 تیر 1403 - 14:24
28 بازدید
کد خبر : 234034

زارعی: اولین ترکش مجوز حرفه‌ای را سال ۲۰۱۷ خوردیم/ امسال فراتر از الزامات AFC عمل کردیم

زارعی: اولین ترکش مجوز حرفه‌ای را سال ۲۰۱۷ خوردیم/ امسال فراتر از الزامات AFC عمل کردیم

جامعه ورزشی آفتاب نو: رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای جزئیات روند صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها و پیشینه این مساله درایران را بازگو کرد. به گزارش آفتاب نو،مصطفی زارعی، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای امروز (دوشنبه) پس از برگزاری جلسه با مدیران عامل باشگاه‌ها در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مجوز حرفه‌ای از ابتدای

جامعه ورزشی آفتاب نو:

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای جزئیات روند صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها و پیشینه این مساله درایران را بازگو کرد.

به گزارش آفتاب نو،مصطفی زارعی، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای امروز (دوشنبه) پس از برگزاری جلسه با مدیران عامل باشگاه‌ها در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مجوز حرفه‌ای از ابتدای هزاره جدید در یوفا راه اندازی شد و هدف آن استاندردسازی فوتبال بود. مانند باقی مسائل فوتبالی که آسیا از اروپا عقب‌تر است، در آسیا ۱۰ سال دیرتر شروع شد. در سال ۲۰۱۰ فدراسیون فوتبال ایران به بحث حرفه‌ای‌سازی پیوست. هر سال که گذشت الزامات سخت‌تر شد و ما نتوانستیم خودمان را تطابق دهیم. اولین ترکش سال ۲۰۱۷ بود که فدراسیون هشدار دریافت کرد. در سال ۲۰۱۸ هشدار و جریمه و ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ هم به همین شکل پیش رفت تا اینکه در سال ۲۰۲۱ به خاطر تخلفاتی که داشتیم، AFC رکن صدور مجوز حرفه‌ای را تعلیق و سه باشگاه استقلال و پرسپولیس و گل‌گهر را از رقابت‌های آسیایی حذف کرد. همین موضوع باعث شد که سپاهان و فولاد در آسیا بتوانند حضور پیدا کنند و سهمیه سوممان بسوزد.

او افزود: زمانی که من به فدراسیون آمدم با یک رکن تعلیق شده مواجه شدم. همان الزاماتی که برای باشگاه‌ها وجود داشت برای فدراسیون هم وجود داشت. ما بخش بزرگی از الزامات را انجام دادیم. همه اتفاقاتی که در بحث اطلاع رسانی جلسات ما رخ داد به خاطر الزامات AFC است. با وجود همه تلاش‌ها باز هم تعلیق رکن صدور مجوز وجود داشت تا اینکه آقای تاج انتخاب شد و با مذاکرات او با AFC تعلیق ما در هیات اجرایی برداشته شد.

زارعی ادامه داد: در سال گذشته هدف ما این بود که بتوانیم به اندازه سهمیه‌مان به باشگاه‌ها مجوز حرفه‌ای بدهیم. امسال معیارهای سخت‌تر و مشکلات بیشتری داشتیم اما زمان خوبی در اختیار داشتیم. ما از مهر، پروسه را شروع کردیم و امروز گزارش مفصلی از عملکرد امسال دادیم. ما در سال ۲۰۲۲ تعلیق بودیم و به نحوی کار کردیم که در عرض یک سال AFC از ما تقدیر کرد. نه تنها الزامات را برآورده کردیم بلکه فراتر هم رفتار کردیم. فدراسیون فوتبال ایران جزو فدراسیون‌هایی بود که در لیگ یک هم مجوز داشتیم. از ۱۷ باشگاهی که پارسال مجوز بانوان گرفتند، دو باشگاه مربوط به ایران بود که به خاطر عزم ویژه فدراسیون بود.

او همچنین گفت: دیگر بحث مجوز، دغدغه ما نیست و همه چیز به خوبی در حال پیش رفتن است. ما برای دومین سال متوالی جریمه نشدیم و تمام تصمیماتمان مورد تایید AFC قرار گرفت. این فرآیند از فردا برای فصل بعد شروع می‌شود.

ادامه دارد…

منبع خبر: ایسـنا

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn