تاریخ انتشار : دوشنبه 18 تیر 1403 - 14:42
21 بازدید
کد خبر : 234053

ورود تسلا به ناوگان خودرویی دولتی چین

ورود تسلا به ناوگان خودرویی دولتی چین

خودروهای تسلا برای اولین ‌بار در لیست خرید دولت چین قرار گرفتند. به گزارش پدال نیوز؛ طبق گزارش رسانه رسمی چینی، پرفروش‌‌ترین مدل Y تسلا در لیستی از مدل‌های الکتریکی و پلاگین هیبریدی قرار گرفت که یک دولت محلی در چین می‌تواند به عنوان خودروی خدماتی آن  را خریداری کند. این رسانه رسمی اعلام کرد

خودروهای تسلا برای اولین ‌بار در لیست خرید دولت چین قرار گرفتند.

به گزارش پدال نیوز؛ طبق گزارش رسانه رسمی چینی، پرفروش‌‌ترین مدل Y تسلا در لیستی از مدل‌های الکتریکی و پلاگین هیبریدی قرار گرفت که یک دولت محلی در چین می‌تواند به عنوان خودروی خدماتی آن  را خریداری کند.

این رسانه رسمی اعلام کرد این اولین‌بار است که خودروهای تسلا واجد شرایط خرید دولتی در چین شدند. دولت استانی جیانگ سو در شرق چین در بیانیه‌ای ۵۶ دسته از وسایل نقلیه با انرژی جدید را برای استفاده به عنوان خودروهای خدماتی توسط سازمان‌های حزبی، دولتی و عمومی منتشر کرد.به غیر از مدل Y تولیدشده در کارخانه تسلا در شانگهای و ولوو کارز XC۴۰، دیگر مدل‌های لیست موردنظر چینی هستند. ولوو کارز متعلق به گروه هلدینگ جیلی، خودروساز چینی ژجیانگ جیلی است.

ورود خودروهای تسلا به برخی از مجتمع‌های دولتی و نظامی در چین ممنوع شد، اما این محدودیت‌ها پس از تایید انجمن برتر صنعت خودرو این کشور برداشته شد.ازآنجاکه تقاضا برای خودروهای چینی در خارج از کشور تحت‌الشعاع چشم‌انداز تعرفه‌ها قرار گرفته و رقابت داخلی تشدید می‌شود، تحویل خودروهای ساخت چین توسط تسلا در نیمه اول امسال ۹درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ را تجربه کرد. بااین‌حال، به نظر می‌رسد سفر ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، به چین در اواخر آوریل برای دیدار با نخست‌وزیر، لی کیانگ، نتیجه داده است.

طبق گزارش رویترز، چین حمایت خود از تسلا را افزایش داده و قصد دارد در سال جاری با وجود تنش‌های مداوم با ایالات‌متحده، یک مرکز آموزش داده ایجاد و نرم‌افزار Full Self Driving خود را در کشور ارائه کند.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn