تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 تیر 1403 - 23:06
34 بازدید
کد خبر : 237102

پرهیز از حاشیه سازی برای حفظ انسجام ملی

پرهیز از حاشیه سازی برای حفظ انسجام ملی

از دیگر بایسته‌های دولت آینده موضوع اشتغال و تمرکز بر فعال سازی واحد‌های راکد اقتصادی و افزایش بهره وری اقتصادی جهت بسترسازی لازم برای رشد واحد اشتغال با تمرکز بر پایدار سازی شرکت‌های دانش بنیان و تجاری سازی محصولات این شرکت‌ها است.  در بعد سوم به معنای واقعی کلمه تمرکز برای کمک به جبران ناترازی

از دیگر بایسته‌های دولت آینده موضوع اشتغال و تمرکز بر فعال سازی واحد‌های راکد اقتصادی و افزایش بهره وری اقتصادی جهت بسترسازی لازم برای رشد واحد اشتغال با تمرکز بر پایدار سازی شرکت‌های دانش بنیان و تجاری سازی محصولات این شرکت‌ها است. 

در بعد سوم به معنای واقعی کلمه تمرکز برای کمک به جبران ناترازی انرژی از جمله رویکرد‌هایی است که دولت چهاردهم در این زمینه می‌تواند فعال باشد. در برنامه هفتم برای حل این ناترازی، واحد‌های صنعتی بزرگ سهمشان از بخش تامین انرژی تعریف شده که دولت آینده باید این سهم را برای واحد‌های صنعتی پیگیری کند. 

موضوع بعدی برای دولت آینده به تمام معنا نگاه ویژه به حفظ ارزش ملی و تلاش برای توسعه حاکمیت ریال بر اقتصاد کشور و حفظ ثبات بازار به عنوان یک پدیده مهم در زندگی مردم است. 

با توجه به در پیش بودن مسابقات المپیک که یکی از رویداد‌های مهم بین المللی است و جایگاه کشور‌ها در این مسابقات در عرصه سیاسی مورد توجه قرار می‌گیرد اعزام یک تیم قوی برای حضور در این مسابقات یکی از رویکرد‌های مثبت خواهد بود که دولت آینده باید به آن توجه کند.

در بعد مسائل بین المللی یکی از موضوعات مهم این است که ما امروز به سمت معادلات چندجانبه حرکت کردیم و پیمان‌های منطقه‌ای را به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه روابط کشورمان با دولت‌های منطقه مورد توجه قرار دادیم و ظرفیت‌های جدیدی را بواسطه عضویت در سازمان شانگهای و همکاری با بریکس ایجاد کردیم که بهره برداری از این ظرفیت‌های جدید و همچنین توسعه روابط منطقه‌ای با کشور‌های همسایه و حرکت به سمت استفاده از ظرفیت سفارتخانه‌هایی که در دولت سیزدهم با پیگیری‌های مستمر در کشور‌های هدف بازگشایی شده و همچنین توسعه روابط اقتصادی با پاکستان و عربستان و کشور‌های حاشیه خلیج فارس باید مورد اهتمام دولت چهاردهم باشد. 

در عرصه اجتماعی هم انتخابات را با یک مشارکت نسبتا خوب پشت سر گذاشتیم و یک بستری از انسجام ملی و هماهنگی و تعامل شکل گرفت و دولت آینده باید از این بستر مناسب به درستی استفاده کند و تعامل با قوای دیگر را به عنوان شرط اهداف و سیاست‌های رشد و توسعه اقتصادی مورد توجه قرار دهد و باید از هر گونه حاشیه آفرینی پرهیز کند، چون ورود به هر گونه حاشیه‌ای از سوی دولت انسجام ملی را مورد خدشه قرار دهد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn