تاریخ انتشار : شنبه 23 تیر 1403 - 10:28
38 بازدید
کد خبر : 239849

چرا بایدن از رقابت های انتخاباتی کنار نمی کشد؟

چرا بایدن از رقابت های انتخاباتی کنار نمی کشد؟

شایانیوز؛ در روزهای گذشته بحث و جنجال های زیادی با محوریت این مساله مطرح شده که جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا با توجه به وضعیت نامساعد سلامت فیزیکی و فکری خود باید از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا کنار بکشد و فردی دیگر نمایندگی حزب دموکرات را در این انتخابات برعهده

شایانیوز؛ در روزهای گذشته بحث و جنجال های زیادی با محوریت این مساله مطرح شده که جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا با توجه به وضعیت نامساعد سلامت فیزیکی و فکری خود باید از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا کنار بکشد و فردی دیگر نمایندگی حزب دموکرات را در این انتخابات برعهده بگیرد.

به گزارش شایانیوز؛ در این رابطه حتی نام برخی از چهره های سرشناس حزب دموکرات نیز به عنوان نمایندگان احتمالی این حزب در انتخابات آتی آمریکا مطرح شده است. افرادی نظیر گری نیوسام، کامالا هریس، هیلاری کلینتون و میشل اوباما، از جمله افرادی بوده اند که از آن ها به عنوان گزینه های جانشینی احتمالی جو بایدن یاد شده است. با این حال، جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا و البته تیم متحد وی در کاخ سفید، قویا هرگونه ادعایی دال بر کناره گیری از صحنه انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا را رد کرده اند و بر حضور خود در کوران رقابت های انتخاباتی تاکید کرده اند.

بایدن حتی به صراحت گفته که هیچ کجا قرار نیست برود و برای تحلیل هایی که به کناره گیری او تاکید دارند، هیچ ارزشی قائل نیتس. البته که ترامپ هم اعلام کرده که بنا بر اطلاعات خودش ظاهرا بایدن بنا دارد تا در صحنه رقابت با وی باقی بماند. با این همه، یک سوال مهم و محوری مطرح می شود و آن این است که چرا علی رغم آشکار شدن ضعف های جدی فیزیکی و فکری جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا، او حاضر نیست از رقابت های انتخاباتی در آمریکا کنار بکشد؟ به بیان ساده تر او چه چیزی را می بیند و یا حس می کند که با تکیه بر آن حاضر به کناره گیری از صحنه رقابت های انتخاباتی نیست؟

به نظر می رسد در این رابطه به دو مولفه مهم باید توجه داشت.

اولا، اینکه حزب دموکرات بخواهد در شرایط کنونی نامزد اصلی خود برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تغییر دهد، به هیچ عنوان منطقی نیست و می تواند به مثابه یک پاس گل بزرگ به جمهوریخواهان تحلیل و تفسیر شود. باید توجه داشته باشیم که فاصله زمانی چندانی تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا باقی نمانده است و همین مساله وضعیت را برای حزب دموکرات به مراتب پیچیده تر هم می کند.

جو+بایدن

از این رو، حزب دموکرات نمی تواند در فاصله کم باقی مانده به انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا به یکباره راهبردهای انتخاباتی خود را تغییر دهد  و فرد دیگری را وارد میدان رقابت کند.

دوم اینکه بایدن هنوز هم خود را به مثابه یک گزینه جایگزین برای ترامپ که بر اساس ادعاهای دموکرات ها سعی دارد تا نظم در جهان و آمریکا را به هم بریزد، معرفی می کند. در حقیقت، هنوز هم طیف های قبال توجهی از مردم آمریکا حاضر هستند در مقایسه با ترامپ، به بایدن رای دهند و او را گزینه بهتری برای کشورشان می‌بینند. از این رو، بایدن روی این مساله نیز به نحو قابل توجهی حساب باز کرده و مایل نیست تا صحنه رقابت های انتخاباتی را ترک کند.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn