تاریخ انتشار : شنبه 23 تیر 1403 - 14:23
36 بازدید
کد خبر : 240111

نبی: اگر ورزشگاه آزادی را به موقع نرسانیم ۲۵۰ هزار دلار جریمه می شویم و میزبانی هم سلب می شود

نبی: اگر ورزشگاه آزادی را به موقع نرسانیم ۲۵۰ هزار دلار جریمه می شویم و میزبانی هم سلب می شود

به روز رسانی مدیر تیم ملی فوتبال گفت: اگر نتوانیم ورزشگاه آزادی را به موقع برسانیم در مرحله اول ۲۵۰ هزار دلار جریمه می شویم و میزبانی هم از ما سلب می شود. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی محمد نبی در نشست خبری امروز خود در مورد آخرین وضعیت ورزشگاه

به روز رسانی

نبی: اگر ورزشگاه آزادی را به موقع نرسانیم 250 هزار دلار جریمه می شویم و میزبانی هم سلب می شود

مدیر تیم ملی فوتبال گفت: اگر نتوانیم ورزشگاه آزادی را به موقع برسانیم در مرحله اول ۲۵۰ هزار دلار جریمه می شویم و میزبانی هم از ما سلب می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی محمد نبی در نشست خبری امروز خود در مورد آخرین وضعیت ورزشگاه آزادی گفت: من بعضا تشکر می کنم از مسئولان شرکت تجهیز که بسیار با ما همراه هستند. مستحضر هستید با پیگیری کیومرث هاشمی وزیر ورزش  بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومانبرای بازسازی ورزشگاه آزادی به شرکت تجهیز واریز شده است. امروز در جلسه ای که داشتیم در مورد یکسری مقررات جدید که در کارگاره آموزشی مالزی به ما گفتند صحبت کردیم.مقررات جدید نسبت به گذشته تغییر کرده و به روز شده است و این به روز شدن نیازمند جلسات هماهنگی با شرکت تجهیز بود. فردا هم ساعت ۱۱ بازدید میدانی از آزادی خواهیم داشت.

وی افزود:در ماده ۲۳ آیین نامه ورزشگاه به صراحت در مورد جایگاه رسانه ها صحبت شده است. به بخش رسانه اهمیت داده شده. تعداد صندلی ها برای خبرنگاران و دسترسی به تکنولوژی که مختص خبرنگاران است باید ویژه باشد. در صفحه بعدی آیین نامه در مورد ظرفیت ورزشگاه تاکید شده است. از قبل این طور بود که ۴۸ ساعت قبل نماینده آسیا می آمدند و شرایط را بررسی می کردند اما در آیین نامه جدید از یک ماه قبل برای بازرسی می آیند.تعدادشان هم زیاد است. 

نبی تاکید کرد: بخش بعدی درمورد حامیان مالی AFC است. تعداد جایگاه‌ها و تعداد صندلی‌هایی که اختصاص خواهد داشد فکر می‌کنم فقط ۱۳۰ عدد در VIP است. خوشبختانه در طرح تفصیی جدید تعداد صندلی‌ها در جایگاه‌های ویژه افزایش پیدا خواهد کرد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: می‌توانیم به راحتی این بخش را پوشش بدهیم و مشکلی نداریم. تسهیلاتی که باید برای تیم مهمان فراهم کنیم هم توضیح داده شده است. امکانات بسیارِ دیگری باید مهیا شود. بخشی مربوط به تکنولوژی است. سرعت بارگذاری و دانلود سیستم وایفای مورد توجه است. برای کار‌های VOR که همان اتاق VAR است، سیستم برق و کابل کشی و موضوعاتی از این دست را باید فراهم کنیم. کابل فیبرنوری که در محوطه وجود دارد باید سازماندهی شود. استادیوم آزادی باید این موضوع را به صورت تخصصی در نظر بگیرد.

وی افزود: به هیچ وجه نباید در روز مسابقه قطعی برق داشته باشیم. ۲ پست برق در نظر گرفته شده که طور مجزا فقط برای استادیوم صدهزارنفری و احیانا ورزشگاه ۱۲ هزار نفری هستند و کمک می‌کنند به هیچ وجه قطعی برق نداشته باشیم. الزماتی مربوط به VAR وجود دارد. خطوط دروازه هم باید از دوربین‌ها بهره‌مند شوند. هر دروازه باید حداقل به ۲ دوربین تجهیز شود که خط دروازه را پوشش بدهد.

نبی در ادامه تاکید کرد: بحث بعدی مربوط به اسکوربرد است. خوشبختانه ۲ اسکوربرد برای استادیوم آزادی پیش بینی شده که از بروزترین اسکوربرد‌هایی هستند که فعلا در داخل کشور داریم. استادیوم آزادی اینها را خریده است. در اسکوربرد نوشته‌هایی درج می‌شوند. مانند توضیح برای تصمیم داور VAR که باید حتما نمایش داده شود که این بخش را باید تنظیم کنیم. سیستم صوتی ورزشگاه هم بروز خواهد شد.

وی افزود: اگر به هردلیلی استادیوم محل میزبانی ما تا زمانیکه بازرسین AFC به ایران وارد می‌شوند یعنی اوایل شهریور بروز نشود، مخاطراتی مانند جریمه نقدی به مبلغ ۲۵۰ هزار دلار، سلب میزبانی و کسر امتیاز وجود دارد. مثل دوره قبل در بازی کره شمالی و ژاپن که از کره شمالی کسر امتیاز شد. این برای تمامی فدراسیون‌هایی که در دور سوم مسابقات انتخابی جام جهانی هستند، وجود دارد. تمام این موضوعات و موضوعاتی دیگر در جلسه امروز مطرح شد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه چه انتظاری از رئیس جمهور جدید دارد، عنوان کرد: به رئیس جمهور منتخب و محبوب مردم کشورمان عرض تبریک دارم. در ورزش کشور طی یکسال اخیر چالش‌های مختلفی را شاهد بودیم. خوشبختانه حضور کیومرث هاشمی که از بدنه ورزش کشور است کار را پیش برد. در کمتر از یکسال فضای تعاملی با فدراسیون‌ها ایجاد شد.

نبی در ارتباط با اعتراض باشگاه ها نسبت به سهمیه کم بازیکنان خارجی گفت: اگر این موضوع توام باشد با حضور بازیکنان با کیفیت خارجی خیلی هم خوب است. باشگاه ها می توانند درخواست خود را به سازمان لیگ بدهند. این در بسته نیست. حتما بخش نقل و انتقاات و هیئت رئیسه در مورد این موضوع بررسی می کنند. بازیکن خارجی با کیفیت بیاید چه اشکالی دارد؟ اگر کار کارشناسی آن درست انجام شود اشکالی ندارد چون برخی از تیم های ما در لیگ نخبگان هستند و نیازمند این هستند که بازیکنان بهتری داشته باشند اما تاکید می کنم که بازیکنان خوب باید بیایند.

وی در خصوص وضعیت تیم امید و موضع قبلی مناف هاشمی دبیر کمیته ملی المپیک در مورد انتخاب کادرفنی گفت: آقای هاشمی از دوستان خوب ما است ولی اساسا حوزه اختیاران کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال تفکیک از هم است. جلسه ای هفته گذشته در کمیته فنی داشتیم. هر کسی در تیم امید می آید به اسم ها کاری ندارم اما باید با سرمربی تیم ملی هماهنگ باشد. این نیاز به جلسات کمیته فنی دارد. هر چی هماهنگی بین تیم امید و بزرگسالان بیشتر باشد خروجی آن در تیم ملی بزرگسالان خواهد بود.

 

منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn