تاریخ انتشار : شنبه 23 تیر 1403 - 17:45
34 بازدید
کد خبر : 240344

بورس با ادبیات دستوری احیا نمی‌شود

بورس با ادبیات دستوری احیا نمی‌شود

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش صدای بورس، علیرضا زندیان با تاکید بر لزوم توجه به موضوع حقوق صاحبان سهام در بازار سرمایه، گفت: بازار سرمایه بازار شفافی است و باید برای هدایت نقدینگی‌های سرگردان به این بازار، تدابیری اتخاذ شود چرا که تقویت بورس، مانع از دلالی کاذب در بازارهای خودرو، مسکن، ارز و

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش صدای بورس، علیرضا زندیان با تاکید بر لزوم توجه به موضوع حقوق صاحبان سهام در بازار سرمایه، گفت: بازار سرمایه بازار شفافی است و باید برای هدایت نقدینگی‌های سرگردان به این بازار، تدابیری اتخاذ شود چرا که تقویت بورس، مانع از دلالی کاذب در بازارهای خودرو، مسکن، ارز و طلا می‌شود.

استفاده از ظرفیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری

نماینده مردم بیجار گروس در مجلس با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم گفت: اگر برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی انجام شود می‌توان اعتماد از دست رفته را به بازار سرمایه بازگرداند و با استفاده از این ظرفیت، بخشی از تامین مالی تولید را انجام داد حتی با استفاده از ظرفیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری سرمایه‌های خرد مردم را نیز به بازار سرمایه و نهایتا بخش تولید هدایت کرد.

وی تصریح کرد: حمایت دولت از تولید و فراهم آوردن شرایط برای کاهش نرخ هزینه‌ها و بهای تمام شده شرکت‌های تولیدی بورسی، نقش مهمی در افزایش سود شرکت‌ها دارد.

نقش مهم آموزش در تقویت فرهنگ سهامداری

زندیان با بیان اینکه اطلاع رسانی و آموزش در تقویت فرهنگ سهامداری نقش دارد، گفت: بازار سرمایه بازار حساسی است حتی باید به روش اطلاع‌رسانی برای فعالان بازار درباره تصمیمات اقتصادی نیز توجه و عدالت رعایت شود.

رفع ناترازی‌های بخش انرژی

وی تصریح کرد: اگر مسائلی مانند موانع صادرات محصولات و ناترازی‌های بخش انرژی حل شود و اصطلاحا حال اقتصاد کشور بهبود یابد، طبیعتا بازار سرمایه رونق گرفته و اعتماد مردم به بورس باز می‌گردد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر این که مشکلات بورس با قیمت‌گذاری دستوری و ادبیات دستوری رفع نمی‌شود، افزود: امید می‌رود تیم اقتصادی دولت چهاردهم مشکلات معیشتی، مسائل تولیدکنندگان و بازار سرمایه را مورد توجه کارشناسی و اصولی قرار دهد و راهکار عملیاتی ارائه کند و در این زمینه نمایندگان مردم نیز آماده همکاری هستند تا اقتصاد رونق یابد.

منبع:خانه ملت

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn