تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 تیر 1403 - 11:19
26 بازدید
کد خبر : 246025

شکست بزرگ اسرائیل در ترور “محمد ضیف”

شکست بزرگ اسرائیل در ترور “محمد ضیف”

شایانیوز؛ رژیم اشغالگر قدس سال هاست که به شیوه های مختلف، رهبران و چهره های کلیدی مقاومت فلسطین را چه در فلسطین و چه در دیگر بخش های جهان در قالب اقدامات تروریستی هدف قرار می دهد و ترور می کند. در این راستا، این ؤزیم به تازگی جنایت جدیدی را به بهانه ترور یکی

شایانیوز؛ رژیم اشغالگر قدس سال هاست که به شیوه های مختلف، رهبران و چهره های کلیدی مقاومت فلسطین را چه در فلسطین و چه در دیگر بخش های جهان در قالب اقدامات تروریستی هدف قرار می دهد و ترور می کند. در این راستا، این ؤزیم به تازگی جنایت جدیدی را به بهانه ترور یکی از مهمترین چهره مقاومت اسلامی فلسطین خلق کرده است.

به گزارش شایانیوز؛ ماجرا از این قرار است که چند روز قبل، رژیم اسرائیل اقدام به بمباران گسترده منطقه المواصی در شهر خان یونس کرد. اقدامی که هدف اصلی آن از سوی صهیونیست ها ترور محمد ضیف فرمانده شاخه نظامی جنبش حماس و رافع سلامه فرمانده تیپ خان یونس اعلام شده است. با این حال، در جریان این بمباران که در یک منطقه امن انجام شده(این منطقه به دلیل حضور غیرنظامیان از هرگونه درگیری نظامی بایستی دور باشد و خودِ صهیونیست ها نیز این مساله را پذیرفته بودند)، بیش از ۱۰۰ غیرنظامی فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۳۰۰ دیگر نیز زخمی شده اند. پس از این بمباران، هم مقام های ارشد اسرائیلی و هم رسانه های صهیونیست ابراز شادمانی کردند و از کشته شدن محمد ضیف فرمانده شاخه نظامی حماس در خان یونس خبر دادند.

با این حال، شادی آن ها زمان زیادی به طول نینجامید و حماس اعلام کرد که محمد ضیف زنده و سلامت است و البته که نتانیاهو به عنوان نخست وزیر صهیونیست ها هم گفت که در ترور شدن محمد ضیف شک و تردید دارد. از این رو، بسیاری از ناظران و تحلیلگران بر این باورند که شکست صهیونیست ها در ترور محمد ضیف یک شکست بزرگ برای رژیم اشغالگر قدس به ویژه از نظر اطلاعاتی است.

نابودی اسرائیل 2

رژیم اشغالگر قدس به ادعای خود به پیشرفته ترین دستگاه ها و سیستم های اطلاعاتی مجهز است و می تواند در اقصی نقاط جهان به اهداف خود دست یابد. بااین حال، بیش از ۹ ماه از آغاز جنگ غزه می گذرد و هنوز کادر اصلی رهبری سیاسی و نظامی حماس در نوار غزه سالم و سلامت هستند و میدان های جنگ غزه را رهبری می‌کنند. معادله ای که خود برای صهیونیست ها به شدت هزینه زا است و اعتبار و آبروی ادعایی آن ها در عرصه بین المللی را به نحو قابل توجهی خدشه‌دار کرده است.

حال شکست صهیونیستها در ترور فرمانده شاخه نظامی حماس علی رغم جنجال سازی های فراوان، نه تنها به یک شکست بزرگ اطلاعاتی برای این رژیم تبدیل شده بلکه سیلی از ابراز محکومیت های بین المللی را علیه اسرائیل به دلیل اقدام آن در کشتار مردم غیرنظامی و بیگناه برانگیخته است. معادله ای که از وخیم بودن ضعیت اسرائیل در بحبوحه جنگ غزه حکایت دارد.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn