تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 تیر 1403 - 23:16
29 بازدید
کد خبر : 246717

ادویه تاریخ مصرف گذشته را می‌توان مصرف کرد؟

ادویه تاریخ مصرف گذشته را می‌توان مصرف کرد؟

البته تشخیص رطوبت زاید و حد درمان برای برطرف کردن آن با پزشک متخصص است و مصرف بی‌رویه و خودسرانه ادویه‌جات و سبزیجات خشکی‌آور می‌تواند سبب خشکاندن و تحلیل رطوبات بدن و ایجاد انواعی از بیماری‌ها شود. معمولا ادویه‌جات در کارخانه‌ها تولید نمی‌شوند و اغلب در صنعت، عملیات آسیاب‌کردن، ضدعفونی به وسیله اشعه گاما و

البته تشخیص رطوبت زاید و حد درمان برای برطرف کردن آن با پزشک متخصص است و مصرف بی‌رویه و خودسرانه ادویه‌جات و سبزیجات خشکی‌آور می‌تواند سبب خشکاندن و تحلیل رطوبات بدن و ایجاد انواعی از بیماری‌ها شود.

معمولا ادویه‌جات در کارخانه‌ها تولید نمی‌شوند و اغلب در صنعت، عملیات آسیاب‌کردن، ضدعفونی به وسیله اشعه گاما و بسته بندی روی آن‌ها صورت می‌گیرد. بیشتر ادویه‌های مصرفی در کشور ما جزو محصولات وارداتی از کشورهایی مانند هند، سریلانکا یا بنگلادش هستند.

بیشترین ماندگاری

ادویه‌جات به دلیل ماهیت خشک و پایین بودن رطوبت و داشتن ترکیبات ضدمیکروبی جزو سرسخت‌ترین چاشنی‌های غذایی در برابر فساد هستند و مدت زمان ماندگاری طولانی تری نسبت به سبزیجات خشک و سایر چاشنی‌ها دارند. ماندگاری ادویه‌جات اگر به‌طور کامل و پودر نشده باشند بیشتر و امکان رطوبت کشیدن و فاسد شدن‌شان به مراتب کمتر خواهد بود. می‌توان ادویه جات کامل و نه پودری را تا ۴ سال و سبزی‌جات خشک و ادویه‌ پودری را تا ۳ سال نگهداری کرد.

بهترین تاریخ مصرف

معمولا تاریخ درج شده بر روی بسته بندی ادویه‌جات بهترین تاریخ مصرف محصول از نظر عطر، طعم و رنگ‌دهی است که البته با گذر از تاریخ انقضا نیز قابلیت مصرف دارند. ادویه‌جات اغلب ارزش تغذیه‌ای خاصی ندارند و به میزانی مصرف نمی‌شوند که سبب افزایش مواد مغذی بدن شوند پس با انقضای تاریخ مصرف تنها کیفیت محصول شامل عطر و طعم و رنگ‌دهی به میزانی کاسته و بی‌کیفیت می‌شوند اما سبب بروز مسمومیت یا بیماری و مشکلات سلامتی برای مصرف کننده نمی‌شوند.

احتمال کپک زدگی

ادویه‌جات به دلیل دارا بودن ترکیبات ضدمیکروبی دچار فساد باکتریایی نمی‌شوند اما دچار کپک‌زدگی می‌شوند. اگر ادویه‌ را در جای گرم و مرطوب نگهدارید، حالت خمیری و چسبندگی و کلوخه‌ای به خود می‌گیرند و امکان کپک‌زدن یا تغییر رنگ، بو و مزه در آن‌ها وجود دارد که در این صورت غیرقابل مصرف خواهند شد و در صورت استفاده در طولانی مدت سبب بروز عوارضی در بدن می‌شوند.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn