تاریخ انتشار : یکشنبه 31 تیر 1403 - 9:00
20 بازدید
کد خبر : 249458

این عوامل باعث ابتلا به سرطان می شود!

این عوامل باعث ابتلا به سرطان می شود!

تحقیقات قبلی پیراموت عوامل ابتلا به سرطان نشان داده است که چندین عامل خطر مهم وجود دارد،  سیگار کشیدن، مصرف الکل، چاقی و سبک زندگی بی تحرک  که می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.   نواندیش: تحقیقات قبلی پیراموت عوامل ابتلا به سرطان نشان داده است که چندین عامل خطر مهم

تحقیقات قبلی پیراموت عوامل ابتلا به سرطان نشان داده است که چندین عامل خطر مهم وجود دارد،  سیگار کشیدن، مصرف الکل، چاقی و سبک زندگی بی تحرک  که می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

 

نواندیش: تحقیقات قبلی پیراموت عوامل ابتلا به سرطان نشان داده است که چندین عامل خطر مهم وجود دارد،  سیگار کشیدن، مصرف الکل، چاقی و سبک زندگی بی تحرک  که می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

 

این عوامل باعث ابتلا به سرطان می شود!

 

به گزارش زهرا حسین زاده از سرویس ترجمه نواندیش، مدیکال نیوز در مورد عوامل خطرآفرین ابتلا به سرطان نوشت: اکنون، یک مطالعه جدید از انجمن سرطان آمریکا منتشر شده که گزارش می دهد که از هر ۱۰ تشخیص سرطان، ۴ مورد و تقریباً نیمی از کل مرگ و میرهای ناشی از سرطان بزرگسالان ۳۰ سال و بالاتر در ایالات متحده قابل تایید است. به این نوع عوامل خطر مرتبط است.

 

عوامل خطر قابل اصلاح مرتبط با سرطان چیست؟

 

برای این مطالعه، محققان از اطلاعات سال ۲۰۱۹ از داده های ملی مختلف در مورد بروز سرطان و مرگ و میر و همچنین شیوع عوامل خطر استفاده کردند.

 

عوامل خطرناکی که دانشمندان مورد بررسی قرار دادند عبارتند از:

 

سیگار کشیدن فعلی و سابق

قرار گرفتن در معرض دود 

اضافه وزن بدن

عدم تحرک بدنی

مصرف الکل

مصرف گوشت قرمز و فرآوری شده

مصرف کم میوه و سبزیجات، فیبر غذایی و کلسیم رژیمی

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV).

عفونت با ویروس های مختلف، از جمله ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) و ویروس هپاتیت C.

 

فرهاد اسلامی، مدیر ارشد علمی، تحقیقات نابرابری سرطان در دانشگاه گفت: «اطلاعات در مورد نسبت و تعداد موارد سرطان و مرگ‌های ناشی از عوامل خطر بالقوه قابل تغییر برای تعیین اولویت‌های مرتبط‌تر برای ابتکارات پیشگیری و کنترل سرطان مفید است.

 

علاوه بر این ها، می توان آگاهی مردم را در مورد عوامل خطر سرطان افزایش دهد که ممکن است منجر به کاهش قرار گرفتن در معرض این عوامل خطر مانند ترک سیگار، حفظ وزن بدن و رژیم غذایی سالم، واکسیناسیون HPV و غیره شود. 

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn