تاریخ انتشار : یکشنبه 31 تیر 1403 - 10:57
26 بازدید
کد خبر : 249574

برداشت ۶۱۵ تن کلزا از مزارع همدان

برداشت ۶۱۵ تن کلزا از مزارع همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، رحمان ایرانپور از برداشت ۶۱۵ تن کلزا از مزارع شهرستان همدان خبر داد و اظهار داشت: در سال زراعی ۱۴۰۲_۱۴۰۳، ۲۰۵ هکتار از اراضی آبی شهرستان همدان زیر کشت کلزا قرار دارد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با اشاره به اینکه به طور میانگین حدود ۳ تن در هکتار

به گزارش جام جم آنلاین همدان، رحمان ایرانپور از برداشت ۶۱۵ تن کلزا از مزارع شهرستان همدان خبر داد و اظهار داشت: در سال زراعی ۱۴۰۲_۱۴۰۳، ۲۰۵ هکتار از اراضی آبی شهرستان همدان زیر کشت کلزا قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با اشاره به اینکه به طور میانگین حدود ۳ تن در هکتار کلزا از مزارع برداشت می‌شود، افزود: با توجه به سطح زیر کشت، حدود ۶۱۵ تن دانه روغنی از مزارع همدان به مراکز خرید دولتی به منظور استحصال روغن تحویل داده شده است.

وی بیان کرد: مزایای کشت کلزا، از جمله بهبود ساختمان خاک، کنترل آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز مزارع، افزایش مواد آلی و ارتقای حاصلخیزی خاک است.

ایرانپور در بخش دیگر با تاکید بر اینکه کلزا از مهم‌ترین گیاهان زراعی است که از دانه آن برای تولید روغن استفاده می‌شود گفت:
می‌توان کلزا را در تناوب با گندم و جو به عنوان یک محصول پاییزه اقتصادی کشت کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه هزینه اولیه برای کشت کلزا پایین‌تر از محصولات دیگر است خاطرنشان کرد: قیمت خرید تضمینی آن دو برابر قیمت گندم و از لحاظ اقتصادی برای کشاورزان به صرفه است.

وی در پایان عنوان کرد: روغن کلزا در مقایسه با روغن حاصله از سایر دانه‌های روغنی، به دلیل حضور اسیدهای چرب اشباع نشده، بدون کلسترول و از کیفیت غذایی بالایی برخوردار است.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn