تاریخ انتشار : یکشنبه 31 تیر 1403 - 15:18
23 بازدید
کد خبر : 249858

افزایش ۲۱ درصدی پرونده‌های مختومه در دولت سیزدهم/ افزایش نظارت تعزیرات حکومتی بر بازار

افزایش ۲۱ درصدی پرونده‌های مختومه در دولت سیزدهم/ افزایش نظارت تعزیرات حکومتی بر بازار

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری دولت سیزدهم در جلسه هیئت دولت با بیان اینکه مهمترین وظیفه وزیر دادگستری تعامل بین قوه قضاییه با دولت و مجلس است گفت: کارگروهی با حضور معاون اول رئیس جمهور و قوه قضاییه و رئیس دفتر رئیس جمهور و وزیر

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری دولت سیزدهم در جلسه هیئت دولت با بیان اینکه مهمترین وظیفه وزیر دادگستری تعامل بین قوه قضاییه با دولت و مجلس است گفت: کارگروهی با حضور معاون اول رئیس جمهور و قوه قضاییه و رئیس دفتر رئیس جمهور و وزیر دادگستری تشکیل شد و موضوعات مختلفی برای ایجاد نفع برای مردم مورد بحث قرار می گرفت. 

وی افزود: ما مسئول پرداخت دیه از بیت المال هستیم و در دولت سیزدهم موفق شدیم در پایان ۱۴۰۲ از نظر تعداد ۲۵۰ درصد تعداد پرونده‌های دیگه افزایش یافت و از نظر مبلغ ۴۴۷ درصد افزایش یافت. در دوره مشابه ۵۵۴ میلیارد تومان پرداخت بود و در این سه سال بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان دیه پرداخت کردیم. 

 وزیر دادگستری افزود: مجتمع‌های شوق زندگی را در یک سوم استان‌های کشور راه اندازی کردیم که به وضعیت کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست رسیدگی می‌کند و آیین نامه رسیدگی به این کودکان در این دولت رسیدگی شد و بسیاری از این کودکان در اختیار خانواده‌ها قرار گرفتند.

وزیر دادگستری بیان داشت: عضو کنوانسیون مبارزه با فساد سازمان ملل هستیم و گزارش از وضعیت ایران به سایر کشورها در این دولت ارسال شد و با ۳۶ دولت کنوانسیون استرداد مجرمین و مبارزه با فساد داریم. 

رحیمی افزود: لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور در این دولت تصویب شد و الان در نوبت صحن مجلس قرار دارد. 

وزیر دادگستری با بیان اینکه کمیته اقدام مشترک در خصوص تعزیرات حکومتی در این دولت تشکیل شد٬ اظهار داشت: تعداد پرونده‌هایی که در این دولت رسیدگی شد به نسبت قبل ۲۲ درصد افزایش یافت و افزایش ۲۱ درصدی مختومی پرونده‌ها را در این سه سال داشتیم و افزایش ۱۶ درصدی مراجعه به اجرای احکام و افزایش ۱۸ درصدی محکومی اجرای احکام را داشتیم. 

رحیمی ادامه داد: زمان رسیدگی به پرونده‌ها از ۳۶ روز به ۲۰ روز در این دولت رسیده است. ۴۶ درصد گشت‌های نظارت بر بازار در دولت سیزدهم افزایش یافته است.

انتهای پیام/

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn