تاریخ انتشار : دوشنبه 1 مرداد 1403 - 14:35
24 بازدید
کد خبر : 251033

کدام کشورها بیشترین و کدام کمترین ورزشکار زن را در المپیک پاریس دارند؟

کدام کشورها بیشترین و کدام کمترین ورزشکار زن را در المپیک پاریس دارند؟

المپیک پاریس در حالی از چند روز دیگر آغاز می‌شود که برابری جنسیتی یکی از اهداف کمیته بین‌المللی المپیک بود. کیهان ورزشی- بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس برابری جنسیتی را هدف قرار داد و کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) از حضور مساوی ۵۰-۵۰ زنان و مردان در این دوره از بازی‌ها خبر داد.  در بین ۳۲۹ مدال

المپیک پاریس در حالی از چند روز دیگر آغاز می‌شود که برابری جنسیتی یکی از اهداف کمیته بین‌المللی المپیک بود.

کیهان ورزشی-

بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس برابری جنسیتی را هدف قرار داد و کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) از حضور مساوی ۵۰-۵۰ زنان و مردان در این دوره از بازی‌ها خبر داد. 

در بین ۳۲۹ مدال در المپیک پاریس هنوز یک برتری جزئی نسبت به مردان وجود دارد. IOC اعلام کرده است که ۱۵۷ رویداد مردان، ۱۵۲ رویداد زنان و ۲۰ رویداد مختلط وجود دارد. IOC گفت که از ۳۲ ورزش، ۲۸ ورزش “کاملاً برابری جنسیت” هستند.  

یک هفته قبل از مراسم افتتاحیه، پایگاه رسمی IOC برای المپیک پاریس نشان داد که ۱۱۲۱۵ ورزشکار از جمله بازیکنان پشتیبان برای رقابت ثبت نام کرده اند: ۵۷۱۲ ورزشکار در مسابقات مردان و ۵۵۰۳ در مسابقات زنان یا ۵۱ به ۴۹ درصد شرکت دارند. 

در دوومیدانی که استانداردهای انتخابی بسیار بالایی برای ورزشکاران دارد، تعداد مردان ۵۰ نفر بیشتر از زنان است. در این رشته  ۱۰۹۱ مرد و ۱۰۴۱ زن هستند. در رشته شنا تعداد مردان ۴۶۴ و زنان ۳۹۳ ورزشکار بود.

در فوتبال ۱۶ تیم در بخش مردان و ۱۲ تیم در بخش زنان رقابت خواهند کرد. در رشته شنای هنری و ژیمناستیک ریتمیک هیچ مردی رقابت نخواهد کرد. 

* کدام تیم ها زنان ورزشکار بیشتری در مسابقات دارند؟ 

بر اساس پایگاه داده بازی‌های IOC در این هفته، آمریکا به عنوان بزرگترین تیم در المپیک پاریس، با ۳۳۸ ورزشکار یا ۵۳ درصد از هیات ۶۳۸ نفره خود، بیشترین تعداد را در مسابقات زنان دارد. ۳۸ مرد کمتر به این دلیل است که آمریکا یک تیم ۱۹ نفره در هاکی روی چمن زنان را در المپیک دارد و ۹ زن را در شنای هنری ثبت نام کرده است.

فرانسه ۲۹۳ ورزشکار زن ثبت نام کرده است. استرالیا ۲۷۶، چین ۲۵۹ و آلمان ۲۳۹ ورزشکار زن در المپیک پاریس دارند.

* کدام تیم ها کمترین ورزشکار زن را دارند؟ 

۶ تیم از تیم‌های حاضر در المپیک هیچ ورزشکار زنی را در کاروان خود ندارند که عبارتند از: بلیز، گینه بیسائو، عراق، لیختن اشتاین، نائورو و سومالی. 

قطر که خواهان میزبانی المپیک ۲۰۳۶ است، تنها یک زن در تیم ۱۴ نفره خود دارد. نیمی از تیم قطر را دوومیدانی‌کاران مرد تشکیل می‌دهند. مالی ۲۲ بازیکن مرد در فوتبال و سودان جنوبی ۱۲ ورزشکار در بسکتبال مردان را اعزام خواهند کرد. السالوادور از بین هشت ورزشکار یک زن دارد.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn