تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 مرداد 1403 - 12:18
21 بازدید
کد خبر : 251939

آلودگی ۹ استان به پشه آئدس | خبر جدید درباره شیوع تب دنگی در تهران | بهترین دارو برای تب دنگی از نظر وزارت بهداشت

آلودگی ۹ استان به پشه آئدس | خبر جدید درباره شیوع تب دنگی در تهران | بهترین دارو برای تب دنگی از نظر وزارت بهداشت

به گزارش آفتاب نو، دکتر حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن تکذیب شیوع بیماری تب دنگی در تهران و با بیان اینکه در این استان تاکنون یک بیمار شناسایی شده است، گفت: در حال حاضر ۹ استان کشور به پشه آئدس آلوده شده‌اند. وی درباره گروه‌های در معرض خطر این بیماری گفت: تمام افراد

به گزارش آفتاب نو، دکتر حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن تکذیب شیوع بیماری تب دنگی در تهران و با بیان اینکه در این استان تاکنون یک بیمار شناسایی شده است، گفت: در حال حاضر ۹ استان کشور به پشه آئدس آلوده شده‌اند.

وی درباره گروه‌های در معرض خطر این بیماری گفت: تمام افراد حساس شامل کودکان، مادران باردار، سالمندان و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

معاون وزارت بهداشت اظهار کرد: هیچ داروی اختصاصی برای تب دنگی وجود ندارد و بهترین دارو برای این بیماری در حال حاضر استامینوفن است.

وی با بیان اینکه تخم‌های پشه آئدس تا ۱/۵ – ۲ سال زنده می‌مانند و با تاکید بر این که صید پشه آئدس در روز که فعالیت خود را آغاز می کند باید صورت گیرد، افزود: همکاران بهداشتی ما در ۲ استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان در دمای ۴۵ تا ۵۰ درجه در حال تلاش برای شناسایی و مهار نقاط دارای پشه آئدس هستند.

فرشیدی ادامه داد: خشکی نقاط مختلف که بر اثر گرما به وجود آمده و محدودیت زیستی برای پشه به وجود آورده نباید ما را غافل کند، زیرا با یک بارندگی دوباره طی کمتر از ۲ هفته شاهد زاد و ولد پشه‌ها در این مناطق خواهیم بود.

منبع خبر: همشـهری

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn