تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 مرداد 1403 - 17:44
81 بازدید
کد خبر : 253543

رشد ۱۸ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال قبل

رشد ۱۸ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال قبل

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش «صدای بورس»، علیقلی ایمانی گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تا روز گذشته ۹ میلیون تن گندم با ارزش ۱۵۷ همت از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن معادل ۱۸ درصد رشد داشته است. او از پرداخت ۴۲ درصد

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش «صدای بورس»، علیقلی ایمانی گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تا روز گذشته ۹ میلیون تن گندم با ارزش ۱۵۷ همت از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن معادل ۱۸ درصد رشد داشته است.

او از پرداخت ۴۲ درصد مطالبات گندمکاران خبرداد و گفت: تاکنون ۵۳.۱ همت از مطالبات کشاورزان پرداخت شده و بیش از ۱۰۴ همت باقی مانده است.

ایمانی ادامه داد: براساس آمار استان‌های خوزستان با یک میلیون و ۶۲۲ هزارتن، گلستان با یک میلیون و ۱۰۰ هزارتن، فارس با ۸۱۱ هزارتن، کرمانشاه با ۷۰۰ هزارتن و کردستان با ۵۲۴ هزارتن بالاترین میزان خرید را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران افزود: برآوردها حاکی از آن است که امسال میزان خرید تضمینی گندم به بیش از ۱۱.۵ میلیون تن و تولید به بالای ۱۴.۵ میلیون تن برسد.

به گفته او، طبق روال همه ساله یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن بذر خودمصرفی توسط کشاورزان نگهداری می‌شود که ۴۵۰ هزارتن آن توسط وزارت جهاد خریداری می‌شود.

ایمانی گفت: بارها از وزارت جهاد، کمیسیون کشاورزی مجلس و مقام معظم رهبری پیگیری اصلاح خرید تضمینی گندم صورت گرفته است چراکه برخی کشاورزان کمتر از ۵۰ درصد مطالبات را دریافت کرده‌اند و برخی کشاورزان مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند، اما هنوز چشم انداز روشنی نداریم.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn