تاریخ انتشار : یکشنبه 7 مرداد 1403 - 20:38
27 بازدید
کد خبر : 256997

هواداران، پرسپولیس را در تختی تنها نگذارند/هر چه بیشتر به فساد پرداخته شود، بدنه فوتبال متعفن‌تر می‌شود | اخبار ورزشی

هواداران، پرسپولیس را در تختی تنها نگذارند/هر چه بیشتر به فساد پرداخته شود، بدنه فوتبال متعفن‌تر می‌شود | اخبار ورزشی

جامعه ورزشی آفتاب نو: حمید درخشان پیشکسوت نامدار فوتبال ایران در گفتگو با خبرگزاری دانشجو در خصوص مسائل مختلف فوتبال از آغاز لیگ برتر تا روند یارگیری پرسپولیس صحبت کرد که در ادامه گزیده این مصاحبه را می‌بینید: فکر می‌کنید قرعه با پرسپولیس نامهربان بود؟ قرعه‌کشی معمولاً قابل پیش بینی نیست. شاید بازی اول پرسپولیس،

جامعه ورزشی آفتاب نو:

حمید درخشان پیشکسوت نامدار فوتبال ایران در گفتگو با خبرگزاری دانشجو در خصوص مسائل مختلف فوتبال از آغاز لیگ برتر تا روند یارگیری پرسپولیس صحبت کرد که در ادامه گزیده این مصاحبه را می‌بینید:

فکر می‌کنید قرعه با پرسپولیس نامهربان بود؟

قرعه‌کشی معمولاً قابل پیش بینی نیست. شاید بازی اول پرسپولیس، دربی می‌شد. وقتی وارد لیگ می‌شوید باید برای بازی مقابل همه تیم‌ها آمادگی داشته باشید. نمی‌خواهم منکر همه چیز بشوم. تقدم و تاخر در شکل تیم و انسجام آن تاثیر دارد؛ اما تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید برای هر اتفاقی آمادگی داشته باشد. پرسپولیس در پنج بازی اول با تیم‌هایی روبروست که جزء تیم‌های خوب لیگ هستند. این پنج بازی شرایط فوق‌العاده‌ای را برای پرسپولیس ایجاد می‌کند که در هفته ششم، بازی با استقلال، این سختی را کامل‌تر کند. اما فکر می‌کنم پرسپولیس از این گردنه به سلامت عبور می‌کند.

با توجه به سختی پنج هفته اول، فکر نمی‌کنید این موضوع عمر مربیگری گاریدو را کوتاه کند و این برای او یک تهدید باشد؟

در تورنمتی مثل لیگ در فوتبال، اولین بازی تا آخرین بازی، هم فرصت است و هم تهدید. چون شانس را نمی‌توانید پیش‌بینی کنید. عملکرد شما در این بازی‌ها مشخص می‌کند که چطور کارتان را شروع کرده‌اید و چگونه می‌خواهید تمام کنید. مربیان خوبی داشتیم که در ابتدای لیگ موفق نبوده‌اند، اما در پایان، موفق شده‌اند. مربی موفق کسی است که پله پله و آهسته این روند را به درستی طی کند.
بازی‌های این فصل پرسپولیس در ورزشگاه تختی انجام می‌شود؛ فکر می‌کنید بازی در این ورزشگاه برای پرسپولیس خوب است یا بد؟

کیفیت زمین در رشته فوتبال خیلی مهم است. اگر کیفیت زمین تختی خوب باشد، پرسپولیس به خواسته‌هایش می‌رسد. همچنین حضور حداکثری تماشاگران در آن ورزشگاه، باعث می‌شود پرسپولیس احساس غریبی نکند. مطمئنم هواداران پرسپولیس در تختی حضور خواهند داشت و کمک می‌کنند پرسپولیس بازی‌های خانگی را به خوبی برگزار و با امتیاز کامل، تمام کند.

جدایی ستاره‌ها را چطور ارزیابی می‌کنید؟ آیا هواداران نباید نگران این موضوع باشند؟

هواداران ما به این مسئله عادت کرده‌اند. بازیکنان بزرگی از تیم رفته‌اند؛ اما پرسپولیس همچنان جایگاه خود را حفظ کرده و قهرمان شده است. قاعده فوتبال این است که بازیکنان تیم قهرمان، پیشنهادات بهتری دریافت کرده و جدا شوند. نکته مهم، این است که سریعاً جایگزین‌های خوبی برای بازیکنان از دست رفته پیدا کنیم.

در خصوص بالا رفتن میانگین سنی بازیکنان و ارقام نجومی نقل و انتقالات چه نظری دارید؟

باشگاه‌های ما باید به زیرساخت‌ها و پرورش بازیکنان جوان توجه کنند. وقتی باشگاه‌ها سازندگی نداشته باشند، مجبورند بازیکنان مسن را با قیمت‌های نجومی جذب کنند. اگر باشگاه‌ها به سازندگی و فوتبال رده‌های پایه توجه کنند و بازیکنان جوان و بااستعداد پرورش دهند، می‌توانند از این بازیکنان حتی در تیم اصلی استفاده و هزینه‌های نقل و انتقالات را به صفر نزدیک کنند.

نظر شما درباره پرونده فساد در فوتبال چیست. فکر می‌کنید این مسئله ابعاد گسترده تری دارد؟

باور کنید در زمان ما فوتبال این‌قدر پرحاشیه و فاسد نبود. اصلاً چنین اتفاقاتی نمی‌افتاد که کسی رشوه بدهد یا بگیرد تا تیمی را به لیگ برتر بیاورد. برخی‌ها افتخار می‌کنند که تیمی را به لیگ برتر آورده‌اند؛ اما پشت پرده اش مشخص نیست چه کار‌هایی انجام داده‌اند که آن تیم به این سطح رسیده و مجموعه این مسائل، اکنون باعث آبروریزی فوتبال شده است. به نظر من، فساد در فوتبال بسیار زیاد شده و هر چه بیشتر به آن پرداخته شود، بدنه فوتبال، متعفن‌تر می‌شود. ما باید ببینیم چه فاجعه‌ای رخ داده است که با هر تکانی، این فساد بیشتر و بیشتر رخ نشان می‌دهد.
به نظر من، مقامات قضایی باید به طور جدی وارد عمل شوند و با سخت‌گیری این مسائل را پیگیری کنند. اگر به طور جدی با این موضوع برخورد کنیم، الگویی می‌شود برای دیگران که جرات نکنند فوتبال را برای منافع شحصی خود، آلوده کنند. باید اشد مجازات را برای کسانی که خلاف کرده‌اند اعمال کنیم تا هم قانون به درستی اجرا شود و هم مجرمان به مجازات خود برسند. این مجازات‌ها باید عبرتی برای دیگران باشد تا دیگر جرات نکنند چنین خلاف‌هایی را انجام دهند. وقتی این‌ها پاکسازی شوند، مطمئن باشید که فوتبال نیز پاک می‌شود و سلامت خود را به دست می‌آورد و همه در محیطی سالم‌تر به کار خود ادامه می‌دهند.

اخیرا پروژه ساخت یک ورزشگاه مجهز و تمام‌عیار مطرح شد. این پروژه چه کمکی به ورزش کشور می‌کند؟

امیدوارم این پروژه هرچه زودتر به سرانجام برسد. ما باید چندین پروژه مشابه داشته باشیم تا نیروی جوان کشورمان بتواند در مکان‌های مناسب تمرین و ورزش کند. این زیرساخت‌ها باعث توسعه ورزش کشور و تربیت نیروی جوان سالم‌تری می‌شود.

نظرتان در مورد انتخاب وزیر ورزش چیست. چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

کسی که در این جایگاه قرار می‌گیرد باید با ورزش و مشکلاتش، آشنایی کامل داشته باشد و آسیب ها، درد‌ها و راه رفع موانع را بشناسد.
امیدوارم ورزش ما توسعه پیدا کند و رشته‌های بزرگ ما مانند کشتی و فوتبال و همه ورزش کشور موفق باشند.

انتهای پیام/

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn