تاریخ انتشار : دوشنبه 8 مرداد 1403 - 9:58
38 بازدید
کد خبر : 257620

حواشی و اظهارنظرهای بحث برانگیز در مورد لباس ورزشکاران کاروان ایران در المپیک

حواشی و اظهارنظرهای بحث برانگیز در مورد لباس ورزشکاران کاروان ایران در المپیک

در آستانه برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس و اعزام ورزشکاران ایرانی برای شرکت در افتتاحیه‌ی این رویداد ورزشی جهانی مهم، تصاویری از لباس کاروان المپیک ایران در رسانه ها منتشر شد که آغازگر حواشی متعددی شد. برخلاف دوره های گذشته لباس، پیش از اعزام کاروان ورزشی ایران، مراسم رسمی ای برای رونمایی از لباس ورزشکاران المپیکی

در آستانه برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس و اعزام ورزشکاران ایرانی برای شرکت در افتتاحیه‌ی این رویداد ورزشی جهانی مهم، تصاویری از لباس کاروان المپیک ایران در رسانه ها منتشر شد که آغازگر حواشی متعددی شد.

برخلاف دوره های گذشته لباس، پیش از اعزام کاروان ورزشی ایران، مراسم رسمی ای برای رونمایی از لباس ورزشکاران المپیکی ایران برگزار نشد. اولین عکس های منتشر شده انتقادها و اعتراض هایی را برانگیخت و با انتشار تصاویر رسمی، موجی از انتقاد و گاهی تمسخر در شبکه های اجتماعی به راه افتاد و پس از مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس، شدت یافت. تا جایی که المیرا شریفی‌مقدم در برنامه صبحگاهی خود روی آنتن زنده گفت: تیم ایران که با کشتی از مسیر رژه رد شد انگار تیم پزشکی و پرستاری به پاریس رفته بود.

در پاسخ به موج انتقادها، ژیلا صادقی، مجری پرحاشیه تلویزیون با انتشار ویدیویی ضمن حمایت از کاروان ایران با کنایه به انتقاد همکار خود المیرا شریفی‌مقدم واکنش نشان داد.

اما یکی از واکنش هایی که به شدت به موضوع داغ شبکه های اجتماعی بدل شد و واکنش بسیاری برانگیخت. ویدیویی بود که  مهسا جاور، قایقران ایرانی حاضر در المپیک منتشر کرد و در آن منتقدین لباس ایران در المپیک پاریس را بی‌فرهنگ خواند!

مجری صداوسیما در انتقاد از ویدیوی مهسا جاور، خطاب به سرپرستان کاروان ایران در المپیک گفت: چرا اصلا اجازه میدید خانم جاور صحبت کنه؟!

وی همچنین به این نکته اشاره کرد که اگر انتقادی بیان شده به لباس تیم ایران بوده و کسی به ورزشکاران نقد نکرده است، لذا خانم جاور، چون سفیر برند طراح لباس است، به این موضوع ورود کرده!

پس از اینکه مشخص شد مهسا جاور، سفیر همان برندی است که لباس های ورزشکاران ایرانی در المپیک پاریس را طراحی کرده، خیلی چیزها روشن شد. بسیاری از مخاطبان با در نظر گرفتن این موضوع انتقاد او به تمسخر لباس کاروان ایران به المپیک را ناشی از قرارداد این ورزشکار با صاحبان برند این لباس دانستند. 

در زیر واکنش برخی کاربران فضای مجازی به کلیپ جنجالی مهسا جاور را بخوانید: 

فرزاد نیکقدم نوشت: خانم مهسا جاور هستن که منتقدان پوشش مضحک المپیکی‌های ایران رو بی‌فرهنگ خطاب می‌کنن. شما طراح لباسی، رئیس کمیته ملی المپیکی یا نقشی در انتخاب لباس داشتی؟ از همه مهمتر، چه کسی به ورزشکارا نقد داشته؟

امیرمحمد سلطان‌پور: پول با آدم این کارو می‌کنه دوستان که مهساجاور شب رقابتش تو المپیک یادش میفته کلیپ منتشر کنه و در اون به منتقدای لباس آمپول‌زنی کاروان ایران میگه شما بی فرهنگین! به خاطر اینکه سفیر پوشاک یعنی همون تولیدکننده لباس کاروانه!

احسان یکی از کاربران توئیتر با انتشار متنی مدعی شد: داستان لباس‌های کاروان المپیک به این صورت هست که در ابتدا کمیته ملی المپیک چند میلیارد به تولیدی مجید پرداخت میکنه تا اونا لباس‌ها رو طراحی و تولید کنن اما دقیقه نود، یه تولیدی جدید درخواست میکنه که به صورت رایگان البسه کاروان رو تامین میکنه.

صاحب این برند که می‌خواد با این کارش به نوعی برندش رو تبلیغ کنه، در گذشته حتی سابقه تولید البسه یه تیم لیگ دویی رو هم نداشته چه برسه که یهویی به کاروان المپیک برسن.

اما نکته جالب‌تر اینه که بعضی از ورزشکارا از جمله خانوم مهسا جاور پیشتر از شروع المپیک قراردادی با این برند امضا کردن و سفیر این برند هست، شاید این هم از دلایلی هست که صدای خیلیا از این بی‌سلیقگی در نیومده!

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn