تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 مرداد 1403 - 11:25
34 بازدید
کد خبر : 261199

آغاز دوومیدانی زنان باشگاه‌ها با رکوردهای تازه | افرا ورزش

آغاز دوومیدانی زنان باشگاه‌ها با رکوردهای تازه | افرا ورزش

به گزارش افرا ورزش، مسابقات دوومیدانی زنان باشگاه‌های کشور روز چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ به میزبانی پیست مجموعه آفتاب انقلاب تهران گشایش یافت. دختران دوومیدانی‌کار ایران در این رقابت‌ها در قالب هفت تیم در سه مرحله و هر مرحله طی دو روز، با هم رقابت می‌کنند تا تکلیف تیم قهرمان مشخص شود. دانشگاه آزاد، پلیمر

به گزارش افرا ورزش، مسابقات دوومیدانی زنان باشگاه‌های کشور روز چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ به میزبانی پیست مجموعه آفتاب انقلاب تهران گشایش یافت.

دختران دوومیدانی‌کار ایران در این رقابت‌ها در قالب هفت تیم در سه مرحله و هر مرحله طی دو روز، با هم رقابت می‌کنند تا تکلیف تیم قهرمان مشخص شود.

دانشگاه آزاد، پلیمر خلیج فارس خرم‌آباد، کارا ماشین، گل گهر سیرجان، چادرملو‌ اردکان، آذر موتور و مس کرمان تیم‌هایی هستند که در این رویداد رقابت می‌کنند.

دختران رکوردشکن چه کسانی بودند؟

در روز نخست این مسابقات، مهسا میرزاطبیبی پرنده تیم کارا ماشین با عبور از مانع ۴.۰۴ متری، یک سانتی متر رکورد ملی پرش با نیزه زنان ایران را ارتقا داد.

در این رقابت‌ها و علاوه بر رکوردشکنی میرزا طبیبی، یک رکورد ملی جوانان، یک رکورد باشگاهی و یک برابر با رکورد ملی نیز به ثبت رسید.

نازنین فاطمه عیدیان از باشگاه کارا ماشین رکورد ملی جوانان ماده ۴۰۰متر را شکست و قهرمان شد. عیدیان که روی خط ۵ می‌دوید با زمان ۵۴.۷۲ ثانیه بالاتر از زهرا زارعی از مس کرمان و کژان رستمی از کارا ماشین قهرمان شد.

در ماده ۱۵۰۰ متر، رکورد باشگاهی ایران توسط پریچهر شاهی دونده تیم چادرملو اردکان شکسته شد. او رکورد ۴:۲۹.۹۵ دقیقه را به ثبت رساند و بالاتر از تکتم دستاربندان و حدیثه رئوف قهرمان شد.

در ماده پرش سه گام، مریم کاظمی پرنده تیم کارا ماشین با ثبت رکورد ۱۳.۲۳ متر با رکورد ملی جواهر زمانی که در اردیبهشت سال ۱۳۹۵ ثبت کرده بود، برابری کرد.

مریم کاظمی گرچه رکورد جواهر زمانی را نشکست اما اکنون با این پرنده سابق دوومیدانی ایران در رکورد ملی پرش سه گام، شریک است.

در این رقابت، سارینا ساعدی پرنده جوان و خوش آتیه دانشگاه آزاد با ۱۲.۴۷ متر و حدیثه احمدی از همین تیم دوم و سوم شدند.

حمیده اسماعیل نژاد و قهرمانی با حسرت پاریس

در ماده ۱۰۰ متر، حمیده اسماعیل نژاد، دونده خوشنام سرعت ایران که برای تیم کارا ماشین می‌دوید با زمان ۱۱.۷۴ ثانیه در جایگاه اول ایستاد. ملینا اسماعیلی و ساناز امیری پور در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

اسماعیل نژاد در حالی در تهران دوید که هنوز حسرت نرسیدن به المپیک پاریس را با خود دارد. حسرتی که آن را حاصل حمایت نشدنش از سوی مسئولان وقت فدراسیون دوومیدانی می‌داند.

کمپانی قافیه را به آشورپور باخت

در ماده ۱۰۰ متر با مانع، فائزه آشورپور از تیم دانشگاه آزاد با زمان ۱۴.۰۶ ثانیه به مقام قهرمانی رسید. او از الناز کمپانی و فائزه طباطبایی زودتر به خط پایان رسید.

الناز کمپانی که رکورددار این ماده به حساب می‌آید این بار بر خلاف سال گذشته نتوانست زیر ۱۴ ثانیه بدود و قافیه را به رقیب خراسانی‌اش باخت.

در پرتاب نیزه، بر خلاف همیشه که یا نام سحر ضیایی یا مانا حسینی در صدر رقابت دیده می‌شد، زهرا نجفی پرتابگر جوان تیم دانشگاه آزاد درخشید و با رکورد ۴۹.۱۶ به مقام قهرمانی دست یافت.

مانا حسینی با ۴۵.۹۷ و سحر ضیایی با ۴۰.۵۶ متر به کار خود در رقابت پرتاب نیزه دوومیدانی زنان باشگاه‌های کشور پایان دادند.

در پرتاب وزنه، الهام هاشمی از تیم کارا ماشین با پرتابی ۱۴.۲۲ متری قهرمان  شد.

دو امدادی و نبرد بر سر صدم ثانیه‌ها

در مسابقه ۴ در ۱۰۰ متر امدادی و رقابت جذاب تیم‌ها، کارا ماشین با رکورد ۴۸.۱۳ ثانیه و با ترکیب حمیده اسماعیل نژاد، ملینا اسماعیلی، مریم کاظمی و پردیس عبدالمحمدی به مقام نخست رسید.

آن‌ها توانستند از تیم دانشگاه آزاد که زمان ۴۸.۲۴ ثانیه را ثبت کردند و رقیب سرسختی برای کارا ماشین بودند پیشی بگیرند و موفقیت دلچسبی را جشن بگیرند.

برای دانشگاه آزاد در رقابت ۴ در ۱۰۰ متر امدادی ساناز امیری پور، فائزه آشورپور، الهه رحیمی فر و سارینا ساعدی دویدند.

مرحله نخست این مسابقات پنج شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ با برگزاری رقابت در مواد باقی‌مانده به پایان می‌رسد.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=97826

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn