تاریخ انتشار : یکشنبه 14 مرداد 1403 - 11:16
39 بازدید
کد خبر : 264615

من مرد نیستم! | اخبار ورزشی

من مرد نیستم! | اخبار ورزشی

جامعه ورزشی آفتاب نو: حاشیه های رنگارنگ المپیک امسال پایانی ندارد. به گزارش خبرگزاری دانشجو، شاید اولین دوره المپیک را شاهدیم که غوغای ورزشکاران متهم به دوجنسه بودن در آن تمام نمی شود. پس از حاشیه های فراوانی که شروع المپیک ۲۰۲۴ ایجاد کرد، حالا نوبت به ورزشکارانی رسید که ظن دو جنسه بودن در

جامعه ورزشی آفتاب نو:

حاشیه های رنگارنگ المپیک امسال پایانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، شاید اولین دوره المپیک را شاهدیم که غوغای ورزشکاران متهم به دوجنسه بودن در آن تمام نمی شود.

پس از حاشیه های فراوانی که شروع المپیک ۲۰۲۴ ایجاد کرد، حالا نوبت به ورزشکارانی رسید که ظن دو جنسه بودن در مورد آنها وجود دارد.

قصه از مسابقه آنجلا کارینی بوکسور ایتالیایی مقابل ایمانه خلیف بوکسور الجزایری در وزن ۶۶ کیلو المپیک آغاز شد. زمانی که کارینی، نتوانست مشت های خلیف را تحمل کند و از مسابقه انصراف داد. مصاحبه بعد از مسابقه، وضعیت را وخیم کرد. کارینی گفت: «من به جنسیت او شک دارم. یک زن نمی تواند اینقدر قدرت داشته باشد!»

همین جمله، دنیا را بر سر بوکسور الجزایری خراب کرد. فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به شکل واحد، او را ترنس خواندند و خواستار بیرون راندن یک مرد از مسابقات زنان شدند. فضا آنقدر برای خلیف، غیر قابل تحمل شد که حتی بوکسور ایتالیایی رو وادار به واکنش کرد. او در مصاحبه ای اعلام کرد: من در مورد خلیف اشتباه کردم و از او پوزش می خواهم.

پدر دختر الجزایری تمام مدارک مربوط به جنسیت دخترش را رسانه ای کرد و خواستار حمایت کمیته بین المللی المپیک از دخترش شد.

این قضایا موجب شد در مسابقه الخلیف مقابل آنا لوکا هاموری از مجارستان، نه تنها الجزایری ها که مردم کشورهای عربی، حامب الخلیف باشند.

الخلیف مسابقه دیشب را هم به سود خود تمام کرد تا با صعود به نیمه نهایی، مدال او قطعی شود. این اولین مدال کاروان الجزایر در المپیک پاریس است.

اما ماجرا تازه بعد از این مسابقه جدی شد. وقتی الخلیف مقابل دوربین ها قرار گرفت و گفت: من یک زن هستم و برای دفاع از شرافت زنان الجزایری مبارزه می کنم. همین جمله کافی بود تا بغض ۳۰ ساعته او بکشند. گریه های او آنقدر تند بود که کادر فنی تیم ملی بوکس الجزایر، او را از مقابل دوربین ها دور کردند.

حالا الخلیف، پس از پشت سر گذاشتن ساعتهای تنفربرانگیز اتهام و تردید مردم دنیا، به نیمه نهایی المپیک رسیده است و باید برای رسیدن به طلا مبارزه کند. 

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn