تاریخ انتشار : دوشنبه 15 مرداد 1403 - 11:24
15 بازدید
کد خبر : 265884

موانع و فرصت‌های ارتباط با خویشاوند

موانع و فرصت‌های ارتباط با خویشاوند

برای نظر کارشناس این بار سراغ کسی رفتیم تا بتواند کمی در رابطه با دورهمی‌های فامیلی و تاثیرانش برما جوان تر‌ها پندمان بدهد. دکتر شریعتمدار (مشاور (نوجوان) در پاسخ به سؤال تاثیرات ارتباطات خانوادگی بر رشد نوجوان گفتند: یکی از مهمترین چیز‌هایی که حتی در ادبیات خارجی هم موجود است، این است که بچه‌ها در

برای نظر کارشناس این بار سراغ کسی رفتیم تا بتواند کمی در رابطه با دورهمی‌های فامیلی و تاثیرانش برما جوان تر‌ها پندمان بدهد. دکتر شریعتمدار (مشاور (نوجوان) در پاسخ به سؤال تاثیرات ارتباطات خانوادگی بر رشد نوجوان گفتند: یکی از مهمترین چیز‌هایی که حتی در ادبیات خارجی هم موجود است، این است که بچه‌ها در این فرصت‌های دید و بازدید خانوادگی اجتماعی شدن زیست خانوادگی و معاشرت سالم را می‌آموزند. کسب حمایت از خانواده‌ها یکی از فواید مهم ارتباطات خویشاوندی است که امروزه با این که کمرنگ‌تر شده، اما باز هم وجود دارد. خانواده‌ها در غم‌ها و شادی‌ها مانند مراسم عزا و عروسی شریک هم هستند. از تجارب هم بهره میبرند، رفت و آمد‌های فامیلی در انتقال تجربه بین نسلی بسیار مؤثر است.

پرسش بعدی‌ای که از ایشان داشتیم من باب علل عدم تمایل نوجوان‌ها در مهمانی‌های خانوادگی و این جور رفت و آمدهاست که پاسخشان جالب و قابل تامل بود. یکی از مهمترین عواملش تمایل نوجوانان به خودمختاری و فضای خصوصی است. آن‌ها دوست دارند از جانب والدین به رسمیت شناخته شوند و این یک وظیفه تحمیلی همیشگی از سمت والدین برایشان نباشد. دوست دارند با آن‌ها مشورت بشود و از قبل به آن‌ها اطلاع داده شود. یکی دیگر از موانع چشم و هم چشمی است. فضا‌های مسمومی که در رابطه با رقابت بزرگتر‌ها و استفاده ابزاری از نوجوانان ایجاد میشود، به عنوان مثال به رخ کشیدن نمرات و قبولی‌های بچه‌ها با هم باعث میشود، نوجوانان علاقه کمتری به رفت و آمد پیدا کنند. تیکه انداختن و سؤالات بیجا که باعث ناراحتی میشود در واقع ورود به حریم خصوصی نوجوان است که آن‌ها از این رفتار بیزار هستند. دوست ندارند مورد ارزیابی و سؤال قرار بگیرند فضای دوستی و تمایل به همسالان در نوجوانان بسیار بیشتر است و اگر همسن و سالی در دورهمی‌ها نداشته باشند و فقط تماشاگر باشند جذابیت آنچنانی برایشان نخواهد داشت و در آخر این روز‌ها ارزش صله رحم برای بچه‌ها کم شده و، چون برایشان فضای دلچسبی نیست خیلی طالب این رفت و آمد‌ها هم نیستند.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn