تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مرداد 1403 - 10:28
36 بازدید
کد خبر : 267081

گام های تند ورزشگاه نصیری برای رسیدن به لیگ برتر

گام های تند ورزشگاه نصیری برای رسیدن به لیگ برتر

در حال حاضر تیم فوتبال چادرملوی اردکان به عنوان تنها نماینده استان در بالاترین سطح فوتبال کشوربا آمادگی کامل باید پا به عرصه مسابقات بگذارد و زنگ تفریح دیگر تیمها نباشد. شواهد امرپیداست که زیرساختهای این حضورآنچنان که باید فراهم باشد نیست ومهمترین فاکتوراین حضور، داشتن ورزشگاهی در شان این تیم وهوادارانش می باشد که

در حال حاضر تیم فوتبال چادرملوی اردکان به عنوان تنها نماینده استان در بالاترین سطح فوتبال کشوربا آمادگی کامل باید پا به عرصه مسابقات بگذارد و زنگ تفریح دیگر تیمها نباشد.

شواهد امرپیداست که زیرساختهای این حضورآنچنان که باید فراهم باشد نیست ومهمترین فاکتوراین حضور، داشتن ورزشگاهی در شان این تیم وهوادارانش می باشد که متاسفانه تنها ورزشگاه این استان فاقد امکانات لازم برای برگزاری مسابقات لیگ۲۴ می باشد .

ورزشگاهی با قدمت بیش از ۲۵ سال

بیش از۲۵ سال از زمان بهره برداری ورزشگاه شهید نصیری یزد می گذرد در طول این سالها بسیاری از قسمتهای ورزشگاه دچار تخریب و فرسودگی شده و نیازمند بازسازی مطابق با استانداردهای روزمی باشد تا بتواند مجوزمیزبانی ازمسابقات را اخذ نماید.

بنا براعلام مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون ۴۱ ایراد به این مجموعه ورزشی وارد شده که برای اخد مجوزمیزبانی دراین ورزشگاه باید این موارد برطرف شود که عمده ترین این ایرادات زمین چمن، گیت های ورودی تماشاگران ، ایجاد سامانه بلیط فروشی، جایگاه تیم ها، راه های دسترسی چمن ورزشگاه و نرده های جایگاه، تفکیک ورودی های مجزا جهت ورود تیم ها، داوران وعوامل اجرایی وتماشاگران، ارتقای میزان نور ورزشگاه وتفکیک جایگاه ها ی ویژه شاملVIPو CIP  وآماده سازی اتاق VAR می باشد و موارد جزئی دیگرکه آماده سازی آنها زمان برنخواهد بود .

رفع یک ایراد مهم

یکی از ایرادات مهم ورزشگاه نصیری نبود اسکوربورد بود که پس ازچندین سال انتظار با تلاش مسئولان ورزش استان روز شنبه ۱۳ مرداد سال ۱۴۰۳ اسکوربورد ورزشگاه نصیری نصب شده تا این ورزشگاه یک گام دیگر به میزبانی ازلیگ برتر نزدیکتر شود.

این اسکوربورد با عرض ۹متر وارتفاع ۵متر در مجموع با مساحت ۴۵مترمربع با کیفیت بالا ودرقالب بهترین قرارداد نصب شده و یکی ازبروزترین و بزرگترین اسکوربورد ورزشگاهای ایران است که با اعتباری بالغ بر۵ میلیارد تومان نصب شده است.

فعالیت همزمان هشت پیمانکار در ورزشگاه

 استاندار یزد از روند آماده سازی ورزشگاه شهید نصیری برای میزبانی ازمسابقات لیگ برترفوتبال بازدید و از نزدیک درجریان آخرین وضعیت ورزشگاه قرارگرفت.
مهران فاطمی، با اشاره به عزم جدی استان جهت آماده سازی ورزشگاه جهت میزبانی از مسابقات، گفت: با توجه به حجم بالای کار، هم اکنون هشت پیمانکار به صورت همزمان در ورزشگاه درحال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در گفت وگو با پیمانکاران برتسریع در روند امور تاکید شده، اظهارداشت: به منظور پیگیری لحظه ای امور، یکی از معاونت های استانداری به طور ویژه مسائل مرتبط را پیگیری می کند و پیمانکاران و نیروهای آن ها به صورت سه شیفت وحتی در روزهای تعطیل مشغول رفع ایرادات جهت استانداردسازی ورزشگاه هستند.
 
فاطمی با تاکید بر اینکه اهتمام جدی استان بر آماده سازی ورزشگاه، پیش از شروع فصل جدید لیگ برتر است، تصریح کرد: براساس صحبت های انجام شده با رئیس فدراسیون فوتبال، ایشان نسبت به بازدید از ورزشگاه؛ پیش از ارزیابی نهایی وضعیت ورزشگاه، قول مساعد دادند.

استاندار یزد خاطرنشان ساخت: تمام تلاش خود را برای اصلاح ایرادات و نواقص؛ در مهلت مقرر و میزبانی یزد از مسابقات لیگ برتر فوتبال انجام خواهیم داد.

آماده سازی ورزشگاه شهید نصیری دردستورکاراست

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد هم درنشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: آماده سازی ورزشگاه شهید نصیری برای میزبانی ازمسابقات لیگ برتردردستورکاراست و هدف ما این است که مسابقات چادرملو تنها نماینده استان درلیگ برتر فوتبال درزمین شماره یک ورزشگاه شهید نصیری برگزار شود .

زهیرحاجی حسینی با بیان اینکه درمجموع ۱۱۰ میلیارد تومان برای آماده سازی این ورزشگاه در نظر گرفته شده، افزود: ایجاد زیرساختهای لازم وآماده سازی ورزشگاه شهید نصیری جزو اهداف مهم این اداره است که تحقق این امربا همکاری سایردستگاه ها درحال انجام است .

 وی تصریح کرد: بیش از ۲۵سال از زمان بهره برداری این ورزشگاه می گذرد و تاکنون مسابقات معتبری در این ورزشگاه برگزارشده وعمر طولانی این مکان ورزشی موجب استهلاک بخش هایی از ورزشگاه شده که برای میزبانی مسابقات لیگ برترفوتبال باید این نواقص برطرف شود.

اقدامات خوبی برای رفع نواقص این ورزشگاه  صورت گرفته است

رئیس هیات فوتبال استان هم درخصوص آماده سازی این ورزشگاه گفت: جلسات بسیارخوبی با حضورمسئولان لیگ و فدراسیون برای میزبانی از مسابقات لیگ برتردر استان برگزارشد و درحال حاضرهمه استان بسیج شده اند تا این ورزشگاه به میزبانی مسابقات لیگ برسد.

امیرفرشاد تفکری افزود: اقدامات خوبی برای رفع نواقص این ورزشگاه درچند هفته گذشته  صورت گرفته و شخص استاندار بر روند عملیات عمرانی ورزشگاه نظارت دارند و معاونین خود را بسیج کرده اند تا در اسرع وقت تمام نواقص برطرف شود.

وی تصریح کرد: اگرشرایط میزبانی دراین ورزشگاه مهیا نشود باید ورزشگاه دیگری را برای میزبانی معرفی کنیم.

درحال حاضر با حمایت همه جانبه مسئولان استان عملیات عمرانی ورزشگاه به صورت شبانه روزی با اعتباری بالغ بر ۱۱۰میلیارد تومان درحال انجام است ولی با این اوصاف اگرتا زمان برگزاری مسابقات این ایرادات و نواقص برطرف نشود جوازمیزبانی ازاین تیم گرفته می شود وچادرملو باید دراستان های مجاورمسابقات خانگی را برگزار نماید.

 امید است تا قبل از شروع مسابقات، این ورزشگاه به شرایط میزبانی برسد تا دوباره فوتبال دوستان یزدی بتوانند دراین ورزشگاه شاهد موفقیتهای تنها نماینده استان درلیگ ۲۴باشند.

متاسفانه یزد این استان صنعتی ومعدن خیزو پرازاستعدادهای ناب ورزشی ازداشتن یک استادیوم استاندارد برای برگزاری مسابقات محروم می باشد امیدواریم دولت چهاردهم این دغدغه مهم مردم استان یزد را بشنود وسرانه ورزشی استان به خصوص رشته فوتبال دراین دولت افزایش داشته باشد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn