تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مرداد 1403 - 13:13
204 بازدید
کد خبر : 267252

بیوگرافی میخایین لوپز کشتی گیر کوبایی + ویدئو مبارزه با امین میرزازاده

بیوگرافی میخایین لوپز کشتی گیر کوبایی + ویدئو مبارزه با امین میرزازاده

میخایین لوپز کشتی‌گیر ۴۱ ساله کوبایی روز گذشته در مسابقه کشتی فرنگی وزن ۱۳۰ کیلوگرم المپیک پاریس، امین میرزازاده از ایران را با نتیجه ۳ بر یک شکست داد. حالا کشتی‌گیر افسانه‌‌ای کوبا که چهار مدال طلای المپیک را در کارنامه دارد با گذر از سد همه حریفان برای پنجمین بار متوالی به فینال المپیک

میخایین لوپز کشتی‌گیر ۴۱ ساله کوبایی روز گذشته در مسابقه کشتی فرنگی وزن ۱۳۰ کیلوگرم المپیک پاریس، امین میرزازاده از ایران را با نتیجه ۳ بر یک شکست داد. حالا کشتی‌گیر افسانه‌‌ای کوبا که چهار مدال طلای المپیک را در کارنامه دارد با گذر از سد همه حریفان برای پنجمین بار متوالی به فینال المپیک رسیده تا با کسب پنجمین مدال طلا در تاریخ کشتی جهان جاودانه شود.

فیلم مبارزه کامل امین میرزازاده با میخایین لوپز کوبایی در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۴ پاریس که دیروز دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ برگزار شد را در ادامه مشاهده کنید.

میخایین لوپز امین میرزازاده را با نتیجه ۳ بر یک شکست داد.

بیوگرافی میخایین لوپز

میخایین لوپز پس از کسب مدال طلای المپیک توکیو

میخایین لوپز نونیز (Mijaín López Núñez) متولد ۲۰ آگوست ۱۹۸۲ کشتی‌گیر فرنگی‌کار کوبایی، یکی از بزرگ‌ترین و پرافتخارترین کشتی‌گیران جهان محسوب می‌شود. او اولین کشتی‌گیر مردی است که چهار مدال طلای المپیک را کسب کرده است. لوپز همچنین پنج عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه دارد.

آغاز کشتی

میخایین لوپز کشتی را از ۱۰ سالگی آغاز کرد

او کشتی را از ۱۰ سالگی آغاز کرد. جثه بزرگش برای کشتی بسیار مناسب بود و طرفداران لقب کنایه‌آمیز بچه (the Kid) را به او دادند.

لوپز در اولین رقابت بزرگ خود یعنی مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۰۲، در وزن ۱۲۰ کیلوگرم در رده سیزدهم قرار گرفت. او یک سال بعد و در مسابقات جهانی ۲۰۰۳ با چند پله سقوط جایگاه شانردهم را از آن خود کرد.

قهرمان جهان در دسته فوق سنگین وزن

 با صعود به وزن ۱۳۰ کیلوگرم در سال ۲۰۰۴ افتخارآفرینی های میخایین لوپز شروع شد.

اما با صعود به وزن ۱۳۰ کیلوگرم در سال ۲۰۰۴ بود که موفقیت‌های بزرگ و پیاپی این کشتی‌گیر آغاز شد. او در سال‌های ۲۰۰۵، ۲۰۰۷، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد.

لوپز 10 بار در مسابقات قهرمانی پان آمریکن برنده شد
میخایین لوپز پس از پیروزی در فینال مربی اش را بالای سر برد

لوپز همچنین ۱۰ بار در مسابقات قهرمانی پان آمریکن برنده شد و مدال طلای این رقابت‌ها را در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۰۷، ۲۰۱۱، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ به دست آورد.

افتخارآفرینی در المپیک

میخایین لوپز پس از کسب مدال طلای المپیک

لوپز در رقابت‌های المپیک نیز به چهره‌ای پرافتخار تبدیل شد. پس از کسب مقام پنجم در اولین دوره حضور خود در رقابت‌های المپیک ۲۰۰۴ آتن، او اولین مدال طلای خود را در بازی‌های ۲۰۰۸ پکن به دست آورد.

ستاره کشتی فرنگی از عنوان خود در بازی‌های لندن ۲۰۱۲ دفاع کرد و با پیروزی در فینال رقابت‌ها به الکساندر کارلین و الکساندر کولچینسکی پیوست و به سومین کشتی‌گیری تبدیل شد که موفق به کسب دو مدال‌ طلای المپیک در وزن ۱۲۰ کیلوگرم می‌شود.

فینال کشتی این دوره از رقابت‌های المپیک در دسته فوق سنگین وزن میان میخایین لوپز و یاسمانی آکوستا خواهد بود.

لوپز در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به رقابت پرداخت و سومین مدال طلای متوالی را کسب کرد. او در بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو که به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۱ برگزار شد، یک مدال طلای دیگر را نیز در همین وزن به افتخارات خود افزود.

اینفوگرافی مدال‌های میخایین لوپز کوبایی در المپیک
اینفوگرافی مدال‌های میخایین لوپز کوبایی در المپیک

حال باید دید رقابت فینال کشتی این دوره از رقابت‌های المپیک در دسته فوق سنگین وزن میان میخایین لوپز و یاسمانی آکوستا، فرنگی‌کار کوبایی‌الاصل تیم ملی شیلی به نفع چه کسی تمام خواهد شد.

یاسمانی آکوستا مدال برنز وزن ۱۳۰ کیلوگرم مسابقات قهرمانی کشتی جهان در سال ۲۰۱۷ را در کارنامه دارد. این کشتی‌گیر در المپیک توکیو نیز در همین وزن رقابت کرد و پنجم شد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn