تاریخ انتشار : جمعه 19 مرداد 1403 - 6:55
19 بازدید
کد خبر : 269632

چین با این ماهواره به جنگ آمریکا رفت

چین با این ماهواره به جنگ آمریکا رفت

به گزارش آفتاب نو به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، این صورت فلکی که با نام «هزار بادبان» شناخته می‌شود، مجموعه‌ای از بیش از ۱۵هزار ماهواره در مدار پایین زمین است که چین گفته است پوشش اینترنتی جهانی ایجاد می‌کند. طبق گفته آکادمی علوم چین، یک موشک با نام Long March 6A از مرکز پرتاب تایوان در

به گزارش آفتاب نو به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، این صورت فلکی که با نام «هزار بادبان» شناخته می‌شود، مجموعه‌ای از بیش از ۱۵هزار ماهواره در مدار پایین زمین است که چین گفته است پوشش اینترنتی جهانی ایجاد می‌کند.

طبق گفته آکادمی علوم چین، یک موشک با نام Long March 6A از مرکز پرتاب تایوان در شمال استان شانشی چین به پرواز درآمد تا ۱۸ماهواره اولیه را به فضا ارسال کند. چین، این ماموریت را یک موفقیت کامل خوانده است.

چین قصد دارد تا سال۲۰۲۵ چیزی حدود ۶۴۸ماهواره را در مرحله اول ساخت صورت فلکی اینترنتی خود برای ایجاد یک شبکه اینترنتی با پوشش جهانی مستقر کند. صورت فلکی چین به‌عنوان مجموعه‌ای از ماهواره‌ها در مدار پایین زمین یا لئو شناخته می‌شود که هدف آنها پوشش اینترنتی است.

بیشتر بخوانید:

۲نام مطرح در فضای ماهواره‌های اینترنتی عبارتند از استارلینک که توسط شرکت فضایی تجاری اسپیس‌ایکس متعلق به ایلان ماسک توسعه یافته و OneWeb، که متعلق به شرکت اروپایی یوتل‌ست است. راه‌اندازی یک صورت فلکی اینترنتی بر جاه‌طلبی‌های فضایی بزرگ چین و تلاش پکن برای از بین بردن تسلط ایالات متحده در این بخش با گسترش نبرد فناوری بین ۲کشور تأکید می‌کند.

منبع خبر: همشـهری

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn