تاریخ انتشار : یکشنبه 21 مرداد 1403 - 21:09
16 بازدید
کد خبر : 272823

معرفی ربات انسان‌نمای «Figure 02» با توانایی‌های چشمگیر + ویدئو

معرفی ربات انسان‌نمای «Figure 02» با توانایی‌های چشمگیر + ویدئو

ویدئویی که به‌تازگی از یک ربات انسان‌نمای جدید به نام «Figure 02» منتشر شده با نمایش قابلیت‌های آن، موج جدیدی از نگرانی‌ها پیرامون جایگزینی انسان‌ها با ربات‌ها در آینده نزدیک را به راه انداخته است. ربات انسان‌نمای «Figure 02» توسط استارت‌آپ مستقر در کالیفرنیا به نام Figure طراحی شده است. این ربات که اکنون توسط

ویدئویی که به‌تازگی از یک ربات انسان‌نمای جدید به نام «Figure 02» منتشر شده با نمایش قابلیت‌های آن، موج جدیدی از نگرانی‌ها پیرامون جایگزینی انسان‌ها با ربات‌ها در آینده نزدیک را به راه انداخته است.

ربات انسان‌نمای «Figure 02» توسط استارت‌آپ مستقر در کالیفرنیا به نام Figure طراحی شده است. این ربات که اکنون توسط غول خودروسازی BMW در یک کارخانه فناوری پیشرفته در کارولینای جنوبی در حال آزمایش است، با نمایش جهش قابل توجه در فناوری رباتیک پیش‌بینی‌کننده ایجاد تغییرات اساسی در کار در کارخانه‌ها در آینده است.

«Figure 02» به عنوان پیشرفته‌ترین ربات توسعه‌یافته تا به امروز معرفی شده؛ با ویژگی‌هایی که می‌تواند به معنای حضور چشمگیر آن در خطوط تولید باشد.

توانایی‌های چشمگیر این ربات شامل مچ‌ دست و انگشتان بسیار انعطاف‌پذیر، با آزادی حرکت ۱۶ درجه‌ای است که می‌تواند این بخش‌ها را در موقعیت‌هایی با دقت میلی‌متری حرکت دهد. کاری که فراتر از توانایی مفاصل انسان است.

ربات انسان‌نمای «Figure 02»

علاوه بر این، این ربات می‌تواند اجسام تا وزن ۲۵ کیلوگرم را بلند کند، دست‌ها را هماهنگ کرده، قطعات را به دقت در جای خود قرار دهد و به‌طور پویا راه برود.

یکی از ویژگی‌های برجسته «Figure 02»، هوش مصنوعی آن است که این امکان را می‌دهد که از اشتباهات درس گرفته، به‌طور بلادرنگ آنها را تصحیح و از تکرار نشدن آنها اطمینان حاصل کند.

مچ‌ دست و انگشتان بسیار انعطاف‌پذیر Figure 02
استقرار ربات‌هایی مانند «Figure 02» می‌تواند منجر به جایگزینی مشاغل شود

این قابلیت در ویدئو نشان داده شده است، جایی که ربات عمداً در هنگام مونتاژ خطایی مرتکب می‌شود اما به سرعت آن را تطبیق داده و رفع می‌کند و از عدم وقفه در خط تولید اطمینان حاصل می‌کند.

این ربات همچنین دارای قدرت پردازش پیشرفته (سه برابر مدل قبلی)، ارتباطات صوتی پیشرفته، دوربین‌های پیشرفته، میکروفون، سنسورها و باتری با کارایی بالا است.

معرفی این فناوری از سوی BMW گامی امیدوارکننده رو به جلو تلقی می‌شود و نمایندگان این شرکت نسبت به کاربردهای بالقوه ربات‌های انسان‌نما در تولید، ابراز خوش‌بینی کرده‌اند.

رونمایی از Figure 02
«Figure 02» به عنوان پیشرفته‌ترین ربات توسعه‌یافته تا به امروز معرفی شده

بندیکت تورکا، سخنگوی BMW، بر توانایی این ربات برای اجرای مستقل وظایف پیچیده و شبیه انسان تاکید کرد، در حالی که میلان ندلیکوویچ، یکی از اعضای هیئت مدیره، بر اهمیت ادغام این فناوری از توسعه تا صنعتی شدن تاکید کرده است.

با این حال، همه در این شور و شوق سهیم نیستند. نگرانی‌های فزاینده‌ای وجود دارد که استقرار ربات‌هایی مانند «Figure 02» می‌تواند منجر به جایگزینی مشاغل شود، زیرا این ماشین‌ها می‌توانند از نظر کارایی و دقت از کارگران انسانی پیشی بگیرند.

مایکل والش از شرکت سرگرمی Nerdist ربات‌های BMW را یک «فاجعه علمی-تخیلی که به واقعیت تبدیل شده» توصیف کرده است.

شرکت بی‌ام‌دابلیو در کشف استفاده از ربات‌های پیشرفته در تولید تنها نیست. ربات انسان‌نمای Optimus تسلا نمونه بارز دیگری از این فناوری است که به سرعت در حال گسترش است.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn