تاریخ انتشار : دوشنبه 22 مرداد 1403 - 5:52
51 بازدید
کد خبر : 273243

اطلاعیه مهم صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی برای بازنشستگان + جزییات

اطلاعیه مهم صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی برای بازنشستگان + جزییات

به گزارش صد آنلاین، جلسه بررسی عملکرد و مشکلات صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه سلسله نشست‌های هفتگی «شفافیت و انضباط مالی» دیوان محاسبات کشور در این نهاد عالی نظارتی برگزار شد. در این جلسه که با گزارش تخصصی از یافته های کارشناسی و تخصصی دیوان محاسبات از آخرین وضعیت صندوق بازنشستگی همراه بود، سیداحمدرضا دستغیب

به گزارش صد آنلاین، جلسه بررسی عملکرد و مشکلات صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه سلسله نشست‌های هفتگی «شفافیت و انضباط مالی» دیوان محاسبات کشور در این نهاد عالی نظارتی برگزار شد.

در این جلسه که با گزارش تخصصی از یافته های کارشناسی و تخصصی دیوان محاسبات از آخرین وضعیت صندوق بازنشستگی همراه بود، سیداحمدرضا دستغیب خواستار کنارگذاشتن بنگاه داری از فعالیت های این صندوق شد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با تاکید بر اینکه صندوق بازنشستگی به لحاظ ساختاری نیازمند سازماندهی است، اظهار داشت: وجود برخی شرکت های زیان‌ده و غیرمرتبط، مشکلاتی را برای این صندوق و شرکت های مختلف دولتی به وجود آورده، که باید برای این موضوع چاره اندیشی شود.

دستغیب با تاکید بر اینکه بنگاه داری به یک معضل اساسی در شرکت های دولتی و شبه دولتی از جمله صندوق بازنشستگی کشوری تبدیل شده است، گفت: باید با واگذاری کارخانه ها و صنایع دولتی به بخش خصوصی برای به حرکت درآوردن چرخ صنایع راکد و رونق کسب و کار برای ایجاد اشتغالزایی کمک کنیم.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور تصریح کرد: این نهاد عالی نظارتی با نگاه تنظیم گری اقتصادی آماده گره گشایی و کمک به رفع مشکلات موجود در صندوق بازنشستگی کشوری از جمله ساختار آن است، البته  این موضوع، به معنای عدم نظارت نیست بلکه با ترک فعل ها برخورد قانونی لازم را انجام می دهد.
اشتراک سامانه مناقصات مزایدات ایران تندر با تخفیف باورنکردنی

مهدی مسکنی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز اظهار داشت: جلسه کارشناسی خوبی بود و در آن، بحث های کارشناسی در رابطه با صندوق بازنشستگی از جمله موضوعات مختلف بیمه ای، بنگاه های اقتصادی، آینده صندوق و بحران های مالی، برخی از موضوعات روز کشور از جمله متناسب سازی و سایر قوانینی که احکام تکلیفی برای صندوق بازنشستگی کشوری دارد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مسکنی با بیان اینکه امیدواریم با استمرار این جلسات گام بلندی برای خدمت بهتر به بازنشستگان عزیز برداشته شود، گفت: دیوان محاسبات در یکسال گذشته نقش بسزایی در حل مشکلات بازنشستگان عزیز داشته است که جای قدردانی از دکتر دستغیب رئیس کل و معاونان او دارد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بیان کرد: همچنین این نهاد نظارتی در مورد سهام آلومینیوم جنوب، وصول مطالبات صندوق از شرکت های دولتی و پیگیری احکامی که در بودجه برای صندوق مقرر شده است در کنار نظارت، حمایت لازم را انجام داده است.

در جریان جلسات هفته جاری کمیسیون‌های تخصصی مجلس، روسای سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری پاسخ‌گوی سوالات نمایندگان کمیسیون اجتماعی درخصوص اقدامات به‌عمل آمده، به‌ویژه در موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.

 دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری به شرح ذیل است:

روز یکشنبه (۲۱ مردادماه):

– بررسی اخبار روز و مسائل و موضوعات مرتبط با کمیسیون اجتماعی

دعوت از مدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی به منظور ارایه گزارش عملکرد اهم اقدامات به عمل آمده، به‌ویژه در موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی

دعوت از مدیرعامل محترم شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) به منظور ارائه گزارش عملکرد وضعیت شرکت‌ها و هلدینگ‌های تابعه، مسائل و مشکلات مرتبط و بررسی علل سود‌ده یا زیان‌ده بودن شرکت‌ها و هلدینگ‌های مرتبط و بررسی راهکار‌های اجرایی

روز دو‌شنبه (۲۲ مردادماه):

– جلسات کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی کمیسیون اجتماعی

روز سه‌شنبه (۲۳ مردادماه):

– بررسی اخبار روز و مسائل و موضوعات مرتبط با کمیسیون اجتماعی

 دعوت از مدیرعامل محترم صندوق بازنشستگی کشوری به منظور ارائه گزارش عملکرد اقدامات به‌عمل آمده، به‌ویژه در موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مشکلات معیشتی، رفاهی و درمانی بازنشستگان کشوری

– دعوت از رئیس محترم کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور ارائه گزارش اقدامات به‌عمل آمده پیرامون مسائل و مشکلات مددجویان و نیز ارائه گزارش اقدامات و تسهیلات اعطایی در راستای توانمندسازی مددجویان

چهارشنبه (۲۴ مردادماه):

– جلسه هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کهگیلویه و بویراحمد،رییس کانون های بازنشستگان استان و عضو شورای راهبردی بازنشستگان جهاد کشاورزی به همراه تعدادی از بازنشستگان در دیدار با محمد بهرامی نماینده مردم شریف بویراحمد،دنا و مارگوم به طرح مشکلات بازشستگان استان و صندوق بازنشستگی مطالبات بازنشستگان پرداختند.

دکتر محمد بهرامی در این دیدار با اشاره به جایگاه ویژه و با اهمیت بازنشستگان در جامعه بویژه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت؛ بازنشستگان در جامعه ما از ارزش و جایگاه ویژه ای برخوردارند چرا که این افراد در زمانی مشغول به کار فعالیت شده بودند که در استان امکانات بسیار محدودی وجود داشت و شرایط اقتصادی و اجتماعی نیز به گونه ای بود که افراد محدودی توان تحصیل و اشتغال را داشتند.

وی افزود با وجود پیشرفتهایی که در کشور و در در استان در طی سالیان رخ داده ولی همچنان در بسیاری از شاخصها در رتبه های پایین قرار داریم و باید جهت بهبود وضعیت استان و جایگاهی که در شان مردم است تلاش کنیم.

نماینده مرکز استان ضمن اشاره به اینکه برخی از مشکلات بازنشستگان تابع قوانین و تصمیمات ملی است ابراز داشت؛ صندوق‌های بازنشستگی به دلیل سوء مدیریت و در برخی موارد نقص ساختاری دچار مشکلات شده اند و این موضوع باید در سطح ملی و کلان مطرح و پیگیری شود و پیگیری مطالبات و درخواستهای بازنشستگان بی شک جزو اولویتهای ما در مجلس خواهد بود و به نماینده ویژه خود در امور بازنشستگان ماموریت داده ایم تمام مشکلات، درخواستها و پیشنهادات این قشر فرهیخته و با تجربه را جمع اوری و برای انجام اقدامان عملی در اختیار ما قرار دهد.

دکتر محمد بهرامی با ذکر اینکه در کنار بحث معیشت ودرمان که یکی از بزرگترین دغدغه های امروز خانواده‌ها اشتغال فرزندان است تصریح کرد: کارگروه خاصی برای بررسی مشکلات شهرکهای صنعتی و شرکتهای راکد تشکیل داده ایم تا بتوانیم با رفع موانع و مشکلات احوزه اقتصادی وتولیدی گره بیکاری را در استان باز کنیم همچنین پیگیری های بی وقفه برای طرح های اشتغال زا همچون میدان گازی مختار انجام شده که در صورت راه اندازی هم میتواند موجب توسعه استان و منطقه و هم برطرف کننده مشکل بیکاری باشد.

محمد تقی جلیلی بهابادی مدیر صندوق بازنشستگی استان در ابتدای این نشست به بیان امارهایی از خدمان و تسهیلات تعلق گرفته به بازنشستگان پرداخت و گفت؛ میانگین حقوق دریافتی بازنشستگان را در سال گذشته یازده میلیون و هفتصد هزارتومان بود که طبق پیش بینی ها میانگین حقوق دریافتی امسال به ۱۵میلیون تومان خواهد رسید.

جلیلی بهابادی همچنین مجموع اعتبار وام ضروری ازدواج فرزندان بازنشستگان را در سال گذشته را ۸۲ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود به هر بازنشسته واجد شرایط مبلغ ۳۰میلیون تومان پرداخت شد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان در پایان به برخی مطالبات بازنشستگان کشوری استان از جمله مطالبات معوقه، اجرایی شدن ماده ۱۲۵ قانون خدمات کشوری که در مورد افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با میزان تورم ، موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان،پرداخت مطالبات همسان سازی سالهای۱۳۹۹و ۱۴۰۰، گلایه مندی از شرکت ارائه دهنده بیمه های درمان سلامت و بیمه تکمیلی که خدمات مناسبی به بازنشستگان ارائه نمیدهد اشاره کرد و خواهان همکاری و مساعدت نماینده مرکز استان در پیگیری مسایل مطروحه شد.

محمد رحیم دهرابپور رئیس کانون های بازنشستگان استان نیز در این دیدار ضمن انتقاد شدید از برخی نمایندگان پیشین استان در مجلس گفت؛ برخی از نمایندگان در دوره هایی به هیچ وجه به فکر مردم و پیشرفت استان نبودند و منافع شخصی و گروهی خود را فقط دنبال میکردند و این باعث شد توسعه استان در دوره هایی بسیار اسیب ببیند

وی افزود در دوره ی قبل از نمایندگان کرمانشاه و فارس بسیار برای بهبود وضع بازنشستگان تلاش کردند و بسیار جای تقدیر دارد.

رئیس کانون های بازنشستگان استان ضمن اشاره به شناخت ویژگیهای مثبت نماینده مرکز استان افزود؛درخواستهای جامع بازنشستگی منوط به اجرای مواد ۸۵و ۱۲۵ خدمات کشوری اشت و در صورتی که این مواد به درستی اجرا شود بخش اعظمی از مشکلات بازنشستگان رفع میشود و از نماینده بویراحمد درخواست کرد این موضوع در صحن مجلس و مدیریت کلان کشور بررسی و جهت اجرای مطلوب ان اقدام شود.

دهرابپور در بخش پایانی صحبت خود به انتقاد شدید از شرکت بیمه ملت پرداخت و گفت؛ شرکت بیمه ملت در استان نه زیر ساخت درمانی مناسبی براس بازنشستگان فراهم کرده، نه با مراکز درمانی زیادی قرارداد دارد و مبلغ فرانشیز بسیار بالایی اخذ میکند و این قرارداد ظلمی مضاعف است برای بازنشستگان.

در بخش دیگری از این دیدار نیز عباس نژاد عضو کانون بازنشستگان سازمان جهاد کشاورزی ضمن تقدیر از حضور نماینده مرکز استان در مجلس در بین بازنشستگان و پیگیری مطالبات این قشر پرداخت و خواستار پیگیری مطالبات معوقه، اجرایی شدن ماده۸۵۰و ۱۲۵ قانون خدمات کشوری که در مورد افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با میزان تورم ، موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان،پرداخت مطالبات همسان سازی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار مهم

advanced-floating-content-close-btn