تاریخ انتشار : دوشنبه 22 مرداد 1403 - 14:02
18 بازدید
کد خبر : 273380

از ناکامی تا افتخار / ایران چگونه از هیچ به قهرمانی رسید؟ + اینفوگرافیک

از ناکامی تا افتخار / ایران چگونه از هیچ به قهرمانی رسید؟ + اینفوگرافیک

تیتر کوتاه بررسی کرد؛ کدخبر: ۱۲۰۲۶۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ ۱۴:۰۰ ورزش از اولین حضور نافرجام ایران در المپیک ۱۹۰۰ پاریس تا درخشش با ۱۲ مدال در همین شهر در سال ۲۰۲۴ ، تاریخچه حضور ایران در بزرگترین صحنه ورزشی جهان پر از فراز و نشیب بوده است. این مسیر طولانی که با تلاش و افتخار

تیتر کوتاه بررسی کرد؛

از اولین حضور نافرجام ایران در المپیک ۱۹۰۰ پاریس تا درخشش با ۱۲ مدال در همین شهر در سال ۲۰۲۴ ، تاریخچه حضور ایران در بزرگترین صحنه ورزشی جهان پر از فراز و نشیب بوده است. این مسیر طولانی که با تلاش و افتخار قهرمانان ایرانی همراه بوده، ایران را از یک شرکت‌کننده ناشناس به مدعی قهرمانی تبدیل کرده است.

از ناکامی تا افتخار / ایران چگونه از هیچ به قهرمانی رسید؟ + اینفوگرافیک


به گزارش تیتر کوتاه – ایران نخستین بار در بازی‌های المپیک ۱۹۰۰ پاریس حضور یافت، اما در این دوره موفق به کسب هیچ مدالی نشد. این حضور به عنوان یک تجربه آغازین برای ایران در المپیک محسوب می‌شد. اما با گذشت بیش از یک قرن و پس از شرکت در ۱۹ دوره از این رقابت‌ها، ایران در آخرین دوره المپیک (المپیک پاریس) در سال ۲۰۲۴ برگزار شد، عملکردی درخشان داشت. در این دوره، ایران با کسب ۱۲ مدال شامل ۳ طلا، ۶ نقره و ۳ برنز، توانست جایگاه خود را به عنوان یکی از کشورهای مدال‌آور تثبیت کند. این پیشرفت قابل‌توجه نشان‌دهنده رشد و تکامل ورزش ایران در طول سال‌ها است.

سهم-ایران-از-المپیک

برای دانلود فایل با کیفیت این اینفو اینجا را کلیک کنید.

این اینفوگرافیک برگرفته از آمار منتشر شده در سایت رسمی کمیته بین‌المللی المپیک، BBC Sport، ESPN و Sports-Reference ساخته شده است.





منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn