تاریخ انتشار : دوشنبه 22 مرداد 1403 - 17:30
16 بازدید
کد خبر : 273605

علل بروز جوش کمر + ۹ روش برای درمان آکنه پشت

علل بروز جوش کمر + ۹ روش برای درمان آکنه پشت

جوش کمر یک مشکل پوستی شایع است که به دلیل دشواری در دست یافتن به ناحیه درگیر و درمان آن، چالش‌های منحصر به فردی ایجاد می‌کند. آکنه پشت مانند آکنه صورت می‌تواند منجر به ایجاد اسکار یا زخم شود و برای مدیریت موثر نیاز به رویکردی چندجانبه دارد. در اینجا علل بروز جوش روی کمر،

جوش کمر یک مشکل پوستی شایع است که به دلیل دشواری در دست یافتن به ناحیه درگیر و درمان آن، چالش‌های منحصر به فردی ایجاد می‌کند. آکنه پشت مانند آکنه صورت می‌تواند منجر به ایجاد اسکار یا زخم شود و برای مدیریت موثر نیاز به رویکردی چندجانبه دارد. در اینجا علل بروز جوش روی کمر، پیشگیری و روش‌های درمان آکنه پشت به‌طور کامل شرح داده شده است.

علل بروز جوش کمر

جوش کمر

۱. چربی و هورمون‌های اضافی

آکنه پشت در درجه اول به دلیل تغییرات هورمونی در بدن ایجاد می‌شود که منجر به افزایش تولید چربی می‌شود. این چربی اضافی، همراه با سلول‌های مرده و باکتری‌های پوست، منجر به مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد جوش می‌شود.

۲. اصطکاک با لباس و لوازم جانبی

مواردی مانند بند کیف می‌توانند باعث ایجاد اصطکاک و درنهایت منجر به جوش‌های موضعی شوند. برخی از شوینده‌های لباس نیز ممکن است پوست را تحریک کرده و آکنه را تشدید کنند.

۳. مراقبت ناکافی از پوست پس از ورزش

به تعویق انداختن یک دوشِ سریع بعد از تعریق زیاد می‌تواند عرق و باکتری‌ها را روی پوست باقی بگذارد و منجر به مسدود شدن منافذ پوست شود. پوشیدن لباس‌های شسته‌نشده باشگاه نیز باعث تشدید جوش کمر می‌شود.

۴. ژنتیک

برخی از افراد از نظر ژنتیکی مستعد تولید چربی بیشتر و باکتری‌های مولد آکنه هستند که آنها را مستعد بروز آکنه روی کمر می‌کند.

چطور از بروز جوش کمر جلوگیری کنیم؟

از شوینده بدن ضدآکنه دارویی استفاده کنید

برای جلوگیری از جوش کمر موارد زیر را در نظر بگیرید.

۱. از کوله پشتی استفاده نکنید

اصطکاک ناشی از کوله پشتی می‌تواند باعث ایجاد نوع خاصی از آکنه شود که به نام «آکنه مکانیکا» شناخته می‌شود. حمل بار سبک‌تر یا استفاده از ‌کیف‌هایی که پشت قرار نمی‌گیرند را در نظر بگیرید.

۲. از شوینده بدن ضدآکنه دارویی استفاده کنید

شوینده‌ بدن حاوی مواد ضدآکنه مانند اسید سالیسیلیک می‌تواند به پاکسازی منافذ مسدود شده و کاهش التهاب کمک کند. به دنبال شوینده‌هایی باشید که به طور خاص برای هدف قرار دادن آکنه فرموله شده‌اند.

۳. لباس تنفس‌پذیر بپوشید

برای جلوگیری از تجمع گرما و عرق، به‌ویژه در حین تمرین، پارچه‌های با قابلیت تنفس بالا مانند پنبه را به جای لباس‌های ساخته‌شده از مواد مصنوعی انتخاب کنید.

۴. دستکاری نکنید

دستکاری آکنه پشت می‌تواند منجر به آسیب بیشتر شود و احتمال ایجاد جای زخم را افزایش دهد. بهتر است اجازه دهید جوش‌ها به خودی خود بهبود یابند یا به دنبال درمان حرفه‌ای باشید.

۵. از آفتاب گرفتن خودداری کنید

با آنکه برنزه کردن ممکن است به طور موقت آکنه‌ها را پنهان کند، می‌تواند قرمزی و رنگدانه‌هایی را که آکنه از خود به جای می‌گذارد تشدید کرده و منجر به زخم‌های طولانی‌مدت شود. همیشه از کرم ضد آفتاب با SPF بالا برای محافظت از پوست خود در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش استفاده کنید.

روش‌های درمان آکنه پشت

مایع شستشوی صورت و بدن سبامد

۱. با pH مناسب پاک کنید

استفاده از یک پاک‌کننده با سطح pH نزدیک به پوست شما (حدود ۵.۵) بسیار مهم است. محصولاتی مانند مایع شستشوی صورت و بدن سبامد برای پاکسازی بدون از بین بردن چربی پوست طراحی شده‌اند. برای حداکثر اثربخشی، قبل از شستشو، محصول را چند دقیقه روی پوست خود بگذارید.

اسپری بدن سالیسیلیک اسید دیفرین

۲. به دنبال مواد تشکیل‌دهنده ضد آکنه باشید

پاک کننده‌های حاوی بنزوئیل پراکسید، روغن درخت چای، گوگرد یا اسید سالیسیلیک در مبارزه با باکتری موثر هستند. رتینوئیدها که باعث تشکیل کلاژن می‌شوند نیز می‌توانند به بهبود اسکار آکنه در طول زمان کمک کنند. برای مناطقی که دسترسی به آن‌ها سخت است، از اسپری بدن با مواد ضد لک مانند اسپری بدن سالیسیلیک اسید دیفرین استفاده کنید.

لوسیون بدن آملیوریت

۳. پشتتان مرطوب کنید

پس از پاکسازی، مهم است که رطوبت را به پوست خود بازگردانید. از لوسیون‌های بدون روغن حاوی هیدروکسی اسیدهای ملایم برای لایه‌برداری ملایم استفاده کنید، مانند لوسیون بدن آملیوریت که کراتوز پیلاریس (پوست مرغی) را نیز درمان می‌کند.

کرم ضد آفتاب

۴. از آفتاب دوری کنید

اشعه ماوراء بنفش می‌تواند با تیره کردن جای آکنه، جای جوش را بدتر کند. از کرم ضد آفتاب با SPF بالا و بدون چربی مانند اسپری ضد آفتاب مانند بهترین ضدآفتاب‌های کُره‌ای استفاده کنید تا از پوست خود بدون ایجاد چربی محافظت کنید.

غذاهای غنی از امگا

۵. رژیم غذایی متعادل داشته باشید

رژیم غذایی غنی از ویتامین A (که در غذاهایی مانند سیب زمینی شیرین و زردآلو یافت می‌شود) می‌تواند با کمک به گردش سلولی پوست، به کاهش آکنه کمک کند. غذاهای غنی از امگا مانند آووکادو، ماهی قزل آلا و گردو نیز پوست را هیدراته نگه می‌دارند تا کمتر مستعد جوش باشد.

لیزر یا نور درمانی

۶. لیزر یا نوردرمانی را در نظر بگیرید

متخصصین پوست درمان‌های لیزری و نوری مختلفی را ارائه می‌دهند که آکنه و جای زخم را هدف قرار می‌دهند. این درمان‌ها می‌توانند بافت پوست را بهبود بخشند و به مرور زمان ظاهر اسکار را بهبود ببخشند.

لایه‌بردار شیمیایی موضعی

۷. لایه‌برداری شیمیایی موضعی را امتحان کنید

لایه‌بردارهای شیمیایی با اسیدهای آلفا یا بتا هیدروکسی به لایه‌برداری سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند و باعث افزایش گردش سلولی و شادابی ظاهر پوست می‌شود. با این حال، این درمان‌ها می‌توانند پوست را نسبت به خورشید حساس‌تر کنند، بنابراین استفاده از ضد آفتاب ضروری است.

میکرونیدلینگ یا درمارولینگ

۸. به سراغ میکرونیدلینگ یا درمارولینگ بروید

میکرونیدلینگ که توسط متخصص پوست یا در منزل با دِرمارولر انجام می‌شود، با ایجاد آسیب‌های ریز در پوست باعث تحریک تولید کلاژن می‌شود. این درمان به حجیم شدن پوست و بهبود جای زخم کمک می‌کند.

لباس گشاد برای ورزش

۹. هنگام ورزش لباس گشاد بپوشید

برای جلوگیری از ایجاد جوش، لباس‌های گشاد بپوشید که اصطکاک را حین ورزش کاهش می‌دهد. بلافاصله پس از تمرین دوش بگیرید تا پوست از عرق و باکتری‌ها پاک شود، یا اگر دسترسی به دوش ندارید از دستمال مرطوب پاک‌کننده بدن استفاده کنید.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn