زارعی: تراز گرفتن از سوابق تحصیلی دانشآموزان ادامه دارد/ تفکیک دانشآموزان برای اعلام میانگینها
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر مشغول تراز گرفتن از سوابق تحصیلی هستیم؛ ما برای اعلام میانگینها باید دانشآموزان را تفکیک کنیم و هنوز این اقدام را انجام ندادهایم. محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر مشغول تراز گرفتن از سوابق تحصیلی هستیم؛ ما برای اعلام میانگینها باید دانشآموزان را تفکیک کنیم و هنوز این اقدام را انجام ندادهایم.
محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره میانگین نمرات و معدل امتحانات نهایی دانش آموزان اظهار کرد: در حال حاضر مشغول تراز گرفتن از سوابق تحصیلی هستیم و نتیجه آزمون پایه دوازدهم مشترک بین کسانی که برای ایجاد سابقه و ترمیم نمره اقدام کردند، ما برای اعلام میانگینها باید دانش آموزان را تفکیک کنیم و هنوز این اقدام را انجام ندادهایم.
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره مصححین امتحانات بیان کرد: معلمان برگه های امتحانی تصحیح کردند و در این امر باید راهنمای تصحیح را مبنای تصحیح خود قرار بدهند و تنها نکته ای به همکاران مصحح خود اعلام کردیم، کار تصحیح را براساس راهنمای تصحیح کار تصحیح را انجام دهند.
زارعی با بیان اینکه ساز و کارهایی که چیده شده بود، از گذشته نیاز به اصلاحاتی داشت که بخشی از اصلاحات انجام شد، خاطرنشان کرد: با این تصور که تصحیح فقط تکلیف است یا برخی از افراد گمان میکنند که تصحیح در مقابل جبران خدمات است.
وی با بیان اینکه تصحیح نوعی توانمندسازی همکاران است و با تصحیح همکار با برداشتهای مختلف دانشآموزان آشنا میشود، ابراز کرد: همکار در کار تدریس متوجه شود که دانشآموز برداشتهای متفاوتی میکند و در همان حین میتواند به دانش آموز تذکراتی درباره برداشتهای نادرست ارائه دهد و این برداشت درست است و کار تدریس همکاران کمک میکند.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰