تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 مرداد 1403 - 2:39
20 بازدید
کد خبر : 276512

علت افزایش قیمت نان

علت افزایش قیمت نان

رئیس کانون صنایع آرد ایران، درباره علت افزایش قیمت نان گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت نان، افزایش قیمت هزینه‌های نانوایی‌هاست. از سال … رئیس کانون صنایع آرد ایران، درباره علت افزایش قیمت نان گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت نان، افزایش قیمت هزینه‌های نانوایی‌هاست. از سال ۱۴۰۱ و با تصمیم دولت سیزدهم، قیمت نان

رئیس کانون صنایع آرد ایران، درباره علت افزایش قیمت نان گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت نان، افزایش قیمت هزینه‌های نانوایی‌هاست. از سال …

علت افزایش قیمت نانعلت افزایش قیمت نان

رئیس کانون صنایع آرد ایران، درباره علت افزایش قیمت نان گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت نان، افزایش قیمت هزینه‌های نانوایی‌هاست. از سال ۱۴۰۱ و با تصمیم دولت سیزدهم، قیمت نان را استانداری‌ها تعیین می‌کنند؛ و آرد هم به صورت سراسری قیمت‌گذاری می‌شود.

نان در سبد غذایی مردم نقش مهمی ایفا می‌کند و یکی از عناصر اصلی تغذیه مردم ایران به‌شمار می‌رود. انواع مختلفی از نان نظیر سنگک، تافتون، لواش، بربری و… از سوی نانوایی‌ها عرضه می‌شود. از آنجا که نان یک تغذیه اصلی در سفره خانواده‌های ایرانی محسوب می‌شود، بنابراین قیمت آن هم اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. در حال حاضر اخباری مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی قیمت نان در ۱۰ استان کشور منتشر شده است.

حال باید دید علت این افزایش قیمت چیست و چه تاثیری در سفره و معیشت قشر‌های کم‌درآمد جامعه دارد؟ در نانوایی‌های سنتی، ۸۰ درصد قیمت نان توسط یارانه‌هایی که از سوی دولت برای این بخش در نظر گرفته شده پرداخت می‌شود. مردم تنها ۲۰ درصد قیمت نان را پرداخت می‌کنند. در واقع، قیمت واقعی نان چهار تا پنج برابر قیمت فعلی آن است که با یارانه‌های دولتی تلاش شده نان با قیمت کمتری در اختیار مردم قرار بگیرد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn