تاریخ انتشار : جمعه 26 مرداد 1403 - 8:56
19 بازدید
کد خبر : 277838

بازگشت طراوت خاکسار به صحنه آسیا | افرا ورزش

بازگشت طراوت خاکسار به صحنه آسیا | افرا ورزش

به گزارش افرا ورزش، با وجود این که طراوت خاکسار تصمیم به صرف نظر از رقابت در تیم ملی کرده بود اما اکنون او بازگشته و نشان داده که دود از کنده بلند می‌شود. خاکسار روز چهارشنبه ۲۴ مرداد در جریان مسابقات انتخابی تیم ملی، در دسته ۵۵- کیلوگرم در حضور دو چهره جوان و

به گزارش افرا ورزش، با وجود این که طراوت خاکسار تصمیم به صرف نظر از رقابت در تیم ملی کرده بود اما اکنون او بازگشته و نشان داده که دود از کنده بلند می‌شود.

خاکسار روز چهارشنبه ۲۴ مرداد در جریان مسابقات انتخابی تیم ملی، در دسته ۵۵- کیلوگرم در حضور دو چهره جوان و مدعی این وزن، زینب جعفرنژاد و فاطمه سعادتی قهرمان شد.

بدین ترتیب او پس از دو دوره غیبت در مسابقات قهرمانی آسیا بار دیگر به صحنه قاره باز می‌گردد. طی این دو دوره، فاطمه سعادتی نماینده وزن منهای ۵۵ کیلوگرم ایران بود که هر دو بار در ازبکستان و مالزی مدال برنز گرفت.

خاکسار ، دختر طلایی تاشکند

خاکسار اما خاطرات خودشی از مسابقات قهرمانی آسیا دارد و دو مدال انفرادی و یک مدال تیمی او را در بین ستارگان ایرانی این مسابقات قرار داده است.

طراوت در سال ۲۰۱۹ در تاشکند و یک سال پس از مدال برنزش در بازی‌های آسیایی جاکارتا توانست مدال طلای آسیا را کسب کند. او همچنین همراه با زهره برزگر، شیما آل سعدی و حمیده عباسعلی طلای کومیته تیمی را هم به دست آورد.

این مدال در سال ۲۰۲۱ در قزاقستان به برنز تبدیل شد. پس از دو دوره غیبت، طراوت خاکسار در اوج آمادگی و انرژی، مهیای کسب سومین مدال انفرادی‌اش در مسابقات قهرمانی آسیا می‌شود که اگر طلا باشد او را در جایگاه دومین دختر کاراته‌کای برتر ایران در ادوار مسابقات قهرمانی آسیا حفظ خواهد کرد. (پس از حمیده عباسعلی که جایگاهی دست نیافتنی دارد).

صرف نظر از آمار و ارقام و نتایج گذشته، آن چه در مورد طراوت خاکسار شایسته توجه و ستایش است، تداوم انگیزه و شور مبارزه است و همچنین اراده او برای حفظ توان و آمادگی جسمانی.

خاکسار در ۳۱ سالگی و در سال‌های رسیدن به اوج بازدهی فنی یک ورزشکار قرار دارد در حالی که یک باور غلط و رایج در فضای ورزش ایران، ورزشکاران بالای ۳۰ سال را فاقد بازدهی می‌داند و طراوت خاکسار، یکی از ده‌ها نمونه برای خط بطلان بر این باور است.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=98000

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn