تاریخ انتشار : جمعه 26 مرداد 1403 - 16:34
24 بازدید
کد خبر : 278215

نگاهی به کشورهایی که بیشترین احساسات مثبت را تجربه می‌کنند + نقشه

نگاهی به کشورهایی که بیشترین احساسات مثبت را تجربه می‌کنند + نقشه

در سطح جهانی، میزان احساسات مثبت مردم به سطح پیش از همه‌گیری کرونا بازگشته است. اما تفاوت قابل توجهی در سطح این احساسات بین کشورها و مناطق مختلف وجود دارد. به عنوان مثال، درک مردم از استانداردهای زندگی، آزادی‌های شخصی و وجود شبکه‌های اجتماعی، همگی می‌توانند بر تجربیات آنها تأثیر بگذارند. نقشه زیر، کشورهایی که

در سطح جهانی، میزان احساسات مثبت مردم به سطح پیش از همه‌گیری کرونا بازگشته است. اما تفاوت قابل توجهی در سطح این احساسات بین کشورها و مناطق مختلف وجود دارد. به عنوان مثال، درک مردم از استانداردهای زندگی، آزادی‌های شخصی و وجود شبکه‌های اجتماعی، همگی می‌توانند بر تجربیات آنها تأثیر بگذارند. نقشه زیر، کشورهایی که مردم در آن‌ها اغلب احساسات مثبت بیشتری را تجربه می‌کنند، نشان می دهد.

کدام کشورها بیشترین احساسات مثبت را تجربه می‌کنند؟

برترین کشورها در این رتبه بندی

برای تعیین میزان احساسات مثبت در یک کشور، موسسه گالوپ از مردم پرسید که آیا در روز گذشته احساس کرده اند که استراحت کافی داشته اند؟ لبخند زنده اند و یا زیاد خندیده اند؟ احساس کرده اند که به آنها احترام گذاشته شده است؟ سراغ یادگیری چیزی یا انجام کار جالبی رفته اند؟ و یا اصلا از چیزی لذت برده اند یا نه؟

امتیازات کشورها بین صفر تا صد متغیر است، که ۱۰۰ نشان‌دهنده بالاترین سطح ممکن تجربیات مثبت است. امتیاز کلی جهان ۷۱ بود.

کدام کشورها بیشترین احساسات مثبت را تجربه می‌کنند؟

کشورهای آمریکای لاتین و جنوب شرقی آسیا در صدر فهرست مکان‌هایی قرار دارند که مردم تجربیات مثبت زیادی را گزارش کرده‌اند. سنگال تنها کشور آفریقایی بود که در بین ۱۰ کشور برتر قرار گرفت، که احتمالاً بخشی از آن به دلیل این است که یکی از باثبات‌ترین کشورهای این قاره است.

سنجش احساسات مثبت

کدام کشورها بیشترین احساسات مثبت را تجربه می‌کنند؟

کشورهایی که در گزارش احساسات جهانی برای احساسات مثبت در صدر قرار دارند، با شادترین کشورها طبق گزارش شادی جهانی متفاوت هستند. در گزارش اخیر، کشورهای نوردیک مانند فنلاند و دانمارک صدرنشین بودند و این تفاوت‌ها به دلیل چیزی است که اندازه‌گیری می‌شود.

در حالی که گزارش شادی جهانی، رضایت کلی افراد از زندگی را در مقیاس ۱ تا ۱۰ اندازه‌گیری می‌کند، گزارش احساسات جهانی بررس می کند که آیا افراد تجربیات مثبت خاصی را در روز قبل داشته‌اند یا خیر. احتمالا به این دلیل کشورهای آمریکای لاتین و جنوب شرقی آسیا در صدر این فهرست قرار گیرند که این مناطق ارزش زیادی برای جامعه قائل هستند. ارتباطات اجتماعی می‌تواند احتمال اینکه افراد تجربیات مثبتی که در این نظرسنجی اندازه‌گیری شد، مانند احترام دیدن یا خندیدن را افزایش دهد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn