تاریخ انتشار : یکشنبه 28 مرداد 1403 - 14:51
21 بازدید
کد خبر : 280488

رشد تقاضا و بهبود معاملات بورس تهران+ اینفوگرافیک

رشد تقاضا و بهبود معاملات بورس تهران+ اینفوگرافیک

عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز یکشنبه ۲۸ مرداد ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران ۱۸ هزار و ۲۰۱ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۳۰ هزار و ۵۵۸ واحد رسید.  شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش ۳ هزار و ۳۷۳ واحدی


عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز یکشنبه ۲۸ مرداد ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران ۱۸ هزار و ۲۰۱ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۳۰ هزار و ۵۵۸ واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش ۳ هزار و ۳۷۳ واحدی در رقم ۶۳۸ هزار و ۸۳۰ واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس ۶۵ واحد رشد کرد به رقم ۲۰ هزار و ۷۹۱ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش ۵۷۴ واحد به سطح ۱۱۰ هزار و ۶۰ واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای فملی، فولاد و فارس نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای اخابر، جم و ثفارس نمادهای قرمزپوشی بودند که بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای ارفع، آریا و زاگرس بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل داشتند و نمادهای کگهر، بپاس و فجهان بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد فملی بیشترین تراکنش را داشت و اخابر و فولاد در رتبه‌های بعدی بیشترین تراکنش قرار گرفتند. در فرابورس نیز فزر، خنور و زملارد بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۹ هزار و ۱۴۷ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان بود که ۲۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۱۶ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم هزار و ۸۱۳ میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات یکشنبه، ۳۳۲ نماد صف خرید داشتند و ۱۴۲ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به هزار و ۱۴۷ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۲۵ درصدی به رقم ۵۸۳ میلیارد تومان رسید.

030528

 

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn