تاریخ انتشار : یکشنبه 28 مرداد 1403 - 15:13
15 بازدید
کد خبر : 280508

موارد استفاده چسب لاکتایت

موارد استفاده چسب لاکتایت

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد. چسب لاکتایت یک چسب صنعتی است که شاید درباره آن شنیده باشید. امروز قصد داریم سیر تا پیاز این چسب را بررسی کنیم. در یک بررسی جامع به سراغ محصولات این برند اروپایی خواهیم رفت. پس اگر می‌خواهید کوچک‌ترین

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و
تحریریه مسئولیتی
درباره محتوای آن ندارد.

چسب لاکتایت یک چسب صنعتی است که شاید درباره آن شنیده باشید. امروز قصد داریم سیر تا پیاز این چسب را بررسی کنیم. در یک بررسی جامع به سراغ محصولات این برند اروپایی خواهیم رفت. پس اگر می‌خواهید کوچک‌ترین چیزی را درباره چسب‌های این برند بدانید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

کمپانی چسب‌سازی بزرگ لاکتایت

لاکتایت خود زیرمجموعه یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده آلمانی به نام هنکل است. برند لاکتایت به‌طور تخصصی چسب‌های غیرهوازی و صنعتی تولید می‌کند و سال‌ها مشغول کار در این حوزه است.

لاکتایت امروز برندی است که در تمام صنایع حضور دارد و آن را به‌عنوان برند پیشتاز چسب‌های غیرهوازی می‌شناسند.

در کمپانی هنکل، چسب لاکتایت براساس کد تولید می‌شود هر کد نیز کاربرد خاص خود را دارد. بنابراین، اگر کسی بخواهد از این برند و محصولاتش برای هدف خاصی استفاده کند، ابتدا باید با کد‌های آن آشنا شود تا بتواند کاربرد مد نظر خود را تهیه کند. پیش‌از اینکه بخواهیم به‌سراغ توضیح سری ‌کدهای این برند چسب برویم، توضیحاتی درباره چسب‌های غیرهوازی و اهمیت آن‌ها به شما خواهیم داد و سپس به‌سراغ کدها خواهیم رفت.

چسب بی‌هوازی چیست و چه کاربردی دارد؟

گفتیم لاکتایت به‌طور تخصصی چسبی بی‌هوازی یا غیرهوازی است. اما ممکن است برخی با این اصطلاح و عملکرد این نوع چسب‌ها آشنا نباشند. برای افرادی که ندانند این چسب‌ها چگونه عمل می‌کنند، شبیه نوعی معما خواهند بود. به این سبب که این مدل چسب‌ها مایع هستند و در اثر مجاورت هوا نیز خشک نمی‌شود.

اگر آن‌ها را حتی لمس کنید فرم مایع دارند و چسبناک هم نیستند. با مشاهده چنین چیزی ممکن است شخصی از خود سوال کند که پس چطور این مایع قرار است تبدیل به چسب شود؟ خاصیت چسب‌های بی‌هوازی مختلف مثل چسب لاکتایت زمانی فعال می‌شود که با سطح فلزی تماس پیدا کند.

به‌محض اتصال چسب غیرهوازی تبدیل به ژل می‌شود و فرایند اتصال اتفاق خواهد افتاد. برای این‌که فرایند اتصال به‌طور کامل اتفاق بیفتد، چسب بی‌هوازی نیاز دارد که در ترکیب فلز، اکسیژن را حذف کند.

چسب لاکتایت در تماس با کدام فلز‌ها بیشترین فعال‌شدگی را دارد؟

سرعت عمل چسب‌های غیرهوازی یا همان بی‌هوازی به عوامل زیادی وابسته است. از سطحی که باید عمل اتصال در آن اتفاق بیفتد، هوا باید خارج شود. پس برای یک اتصال خوب در چسب لاکتایت ما نیاز داریم که اجزا نزدیک یکدیگر قرار بگیرند. دما نیز عامل مهم و قابل توجهی است. واکنش‌های شیمیایی معمولا تحت‌تأثیر دما قرار می‌گیرند. برای نمونه اگر دما افزایش پیدا کند چسب سریع‌تر عمل خواهد کرد.

براساس تحقیقات افزایش ۸درجه سانتی‌گرادی دما می‌تواند اعمال ۲ برابر سریع‌تر چسب را به‌همراه داشته باشد. اما خود سطح نیز اهمیت زیادی دارد. برای نمونه چسب لاکتایت نسبت به سرامیک، پلاستیک و شیشه کاملا منفعل خواهد بود.

در فلزات غیرفعال، تیتانیوم، کادمیم، کروم، فولاد ضدزنگ و آلومینیوم آنودایزشده کمتر فعال می‌شود. در فولاد، روی، آلومینیوم، نیکل و آهن فعال عمل خواهد کرد و بیشترین فعالیت خود را بر روی مس و برنج خواهد گذاشت.

کد‌های سری ۲۰۰ یا ۲ در لاکتایت

چسب‌های شماره:

  • ۲۲۲
  • ۲۴۸
  • ۲۶۸
  • ۲۷۰
  • ۲۸۴
  • ۲۸۰

در این سری کد قرار خواهند گرفت که اصطلاحا به آن‌ها کد ۲۰۰ یه به اختصار ۲ گفته می‌شود. این کد برای رزوه‌ها و اتصالات روزنه‌ای است. مقاومت در برابر لرزش و آب‌بندی نیز از دیگر ویژگی‌های خاص سری ۲۰۰ است. این کد شامل محصولاتی جزئی بوده و می‌توان خیلی راحت از آن‌ها استفاده کرد.

از این سری مثل چسب لاکتایت ۲۴۳ می‌توانید استفاده کنید تا شل‌شدگی پیچ‌های قطعات متحرک مختلفی مثل گیربکس‌ها، پمپ‌ها و پرس‌ها برطرف شود. پس از استفاده از این محصول می‌توانید خیلی راحت پیچ‌‌ها را با استفاده از ابزار‌های دستی باز کنید.

این چسب می‌تواند خیلی راحت‌ در دما‌های بالا تا ۱۵۰+ سانتی‌گراد تاب‌آوری داشته باشد. البته همه چسب‌های این سری چنین خاصیتی ندارند برای نمونه ۲۷۰ برای جایی استفاده می‌‌شود که دیگر نخواهیم از آن استفاده کنیم و به‌شکلی قطعات را جوش می‌دهد.

موارد استفاده چسب لاکتایت

کد‌های سری ۳۰۰ یا ۳ در لاکتایت

چسب‌های شماره:

  • ۳۲۲
  • ۳۲۶
  • ۳۵۰
  • ۳۵۲

در این سری کد قرار خواهند گرفت که اصطلاحا به آن‌ها کد ۳۰۰ یه به اختصار ۳ گفته می‌شود. این چسب‌های به چسب‌های مگنت یا یو.‌وی معروف هستند و بیشتر برای چسباندن آهن‌ربا و چسباندن شیشه به فلز مورد استفاده قرار می‌گیرند. این چسب می‌تواند در اثر تابش پرتو UV خیلی سریع خشک شود و به همین سبب هم به چنین نامی معروف است. از ویژگی‌های این کد می‌توان به خشک‌شدن سریع اشاره کرد.

کد‌های سری ۴۰۰ یا ۴ در لاکتایت

چسب‌های شماره:

  • ۴۰۱
  • ۴۰۶
  • ۴۳۱
  • ۴۵۴
  • ۴۸۰
  • ۴۹۵

در این سری کد قرار خواهند گرفت که اصطلاحا به آن‌ها کد ۴۰۰ یه به اختصار ۴ گفته می‌شود. مهم‌ترین ویژگی این سری چسبندگی فوق‌العاده سریع آن است. این نوع چسب‌ها به‌صورت شفاف تولید می‌شود و به‌ همین خاطر برای امور ظریف بهترین گزینه هستند.

با استفاده از آن‌ها حتی می‌توان قطعات کوچک را نیز به یکدیگر چسباند. برای نمونه می‌توانیم در این دسته چسب لاکتایت ۴۹۵ را مورد بررسی قرار بدهیم. این چسب از ویسکوزیته پایین و سرعت گیرایی بسیار بالایی بهره می‌برد که باعث می‌شود در حدود ۵ تا ۲۰ ثانیه اتصال را برقرار کند. بی‌رنگ‌بودن آن سبب می‌شود که بتوان خیلی راحت از این چسب برای مقاصد خانگی نیز استفاده کرد.

کد‌های سری ۵۰۰ یا ۵ در لاکتایت

چسب‌های شماره:

  • ۵۴۲
  • ۵۶۱
  • ۵۷۲
  • ۵۷۷

در این سری کد قرار خواهند گرفت که اصطلاحا به آن‌ها کد ۵۰۰ یه به اختصار ۵ گفته می‌شود. این چسب برای آب‌بندی لوله‌ها و رزوه‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. آب‌بندی رزوه‌هایی با فشار کم و آب‌بندی فوری انواع اتصالات و لوله‌ها می‌تواند به‌کمک چسب‌های سری ۵ انجام شود.

موارد استفاده چسب لاکتایت

کد‌های سری ۶۰۰ یا ۶ در لاکتایت

چسب‌های شماره:

  • ۶۰۳
  • ۶۳۸
  • ۶۴۱
  • ۶۴۸
  • ۶۶۰

در این سری کد قرار خواهند گرفت که اصطلاحا به آن‌ها کد ۶۰۰ یه به اختصار ۶ گفته می‌شود. از این چسب برای پرکردن فضای داخلی قطعات و جلوگیری از خوردگی آن‌ها استفاده خواهد شد. این چسب برای نگه‌داری از قطعات صنعتی یک انتخاب فوق‌العاده است.

این سری از محصولت لاکتایت به‌دلیل قدرت بسیار زیاد می‌توانند بار شعاعی را جهت کاهش سایش تحمل کنند. یکی از بهترین نمونه‌ها برای این خاصیت چسب لاکتایت ۶۳۸ است. این محصول همچنین دارای قابلیت فلورسانس است که می‌تواند درصورت تابش نور فرابنفش بدرخشد و خود را از دیگر قطعات جدا کند.

چسب لاکتایت را از کجا تهیه کنیم؟

فروشگاه‌های زیادی هستند که شما می‌توانید از آن‌ها محصولات لاکتایت را تهیه کنید اما چسبکده قطعا یکی از بهترین‌های آنان است. روحیات امروز زندگی ما با خرید اینترنتی بیشتر سازگار است و ازاین‌رو هر روز وب‌سایت‌های فروش اینترنتی محصولات مختلف بیشتر و بیشتر می‌شوند.

چسبکده مرجعی تخصصی برای خرید، تحلیل و بررسی انواع چسب و اسپری در ایران است. برای اطلاع از محصولات این فروشگاه بزرگ تنها کافی‌است سری به ‌وب‌سایت رسمی چسبکده بزنید. تیم حرفه‌ای چسبکده همواره تمام تلاش خود را خواهد کرد تا بتواند رضایت شما را حفظ کند.

جمع‌بندی

در این مقاله بررسی انواع و کاربردهای چسب لاکتایت پرداختیم. چسب‌های این برند از طریق کد‌هایی از یکدیگر جدا می‌شوند. شما باید درباره هر کد، کاربرد و حتی خواصش اطلاعات کافی داشته باشد تا بتوانید از این نوع چسب ها بیشترین استفاده را ببرید. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. امیدواریم از این مطالب بیشترین استفاده را کرده باشید.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn