تاریخ انتشار : یکشنبه 28 مرداد 1403 - 17:14
21 بازدید
کد خبر : 280625

وقتی میزبان و میهمان تفاوتی ندارند! | اخبار ورزشی

وقتی میزبان و میهمان تفاوتی ندارند! | اخبار ورزشی

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، با توجه به اعلام سازمان لیگ فوتبال ایران، تیم چادرملو که باید از تیم‌های لیگ برتری در اردکان میزبانی می‌کرد، در نهایت بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه پاس قوامین تهران برگزار خواهد کرد. این در حالی است که تیم استقلال نیز برای دومین بار

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، با توجه به اعلام سازمان لیگ فوتبال ایران، تیم چادرملو که باید از تیم‌های لیگ برتری در اردکان میزبانی می‌کرد، در نهایت بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه پاس قوامین تهران برگزار خواهد کرد. این در حالی است که تیم استقلال نیز برای دومین بار متوالی در قزوین به مصاف ملوان بندر انزلی خواهد رفت.

لیگ برتر ایران به جرأت یکی از عجیب‌ترین لیگ‌های فوتبال جهان محسوب می‌شود. وضعیت نامناسب و غیراستاندارد ورزشگاه‌ها باعث شده که هیچ‌کس تکلیف خود را نداند. در حالی که در تمامی لیگ‌های معتبر دنیا تیم میزبان از امتیاز حمایت هواداران خود بهره می‌برد، در لیگ ایران، به دلیل کمبود زیرساخت‌های مناسب، تیم‌های میزبان و میهمان عملاً در شرایطی مشابه به میدان می‌روند. این وضعیت به حدی پیش رفته که تیم‌های میزبان ناچارند مسافت‌های طولانی را طی کنند تا در ورزشگاه‌هایی که صد‌ها کیلومتر از خانه‌شان فاصله دارد بازی کنند.

این شرایط نابسامان نشان‌دهنده سیاست‌های ناکارآمد و ناموفق حاکم بر ورزش ایران در سال‌های اخیر است. نه تنها هیچ تلاشی برای ایجاد زیرساخت‌های استاندارد انجام نشده، بلکه به نظر می‌رسد که دغدغه‌ای برای بهبود وضعیت ورزشگاه‌ها وجود ندارد. نتیجه این کم‌توجهی، بحرانی بزرگ به نام کمبود ورزشگاه‌های مناسب در فوتبال ایران است.

برای نمونه، تیم چادرملو که باید یک بازی خانگی داشته باشد، مجبور است نزدیک به ۱۲۰۰ کیلومتر سفر کند تا به‌اصطلاح در لیگ حرفه‌ای به مصاف حریفان خود برود. از سوی دیگر، تیم ذوب‌آهن اصفهان با وجود داشتن ورزشگاهی استاندارد، به دلیل برگزاری بازی تیم ملی در این ورزشگاه، ناچار است به مشهد سفر کند و بازی خود را در ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار کند.

پرسپولیس و استقلال، به عنوان قهرمان و نایب‌قهرمان فصل گذشته، نیز از این بحران مستثنی نیستند. این دو تیم هر هفته باید در یک ورزشگاه جدید به میدان بروند، چرا که استادیوم آزادی که ورزشگاه خانگی آنهاست در حال بازسازی است. این وضعیت باعث شده که هواداران این دو تیم نگران بازی‌های آتی در لیگ قهرمانان آسیا باشند و این پرسش را مطرح کنند که آیا این تیم‌ها قادر خواهند بود از امتیاز میزبانی در ورزشگاه آزادی استفاده کنند، یا این شرایط نابسامان ادامه خواهد داشت.

در حالی که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مدعی هستند که تلاش برای آماده‌سازی ورزشگاه‌های دیگر ادامه دارد و تیم‌ها می‌توانند از ورزشگاه‌های جایگزین نظیر ورزشگاه شهرقدس استفاده کنند، بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که ورزشگاه‌هایی نظیر شهدای شهرقدس به هیچ وجه شاخصه‌های لازم برای میزبانی بازی‌های بزرگ را ندارند. این می‌تواند فوتبال ایران را با چالش‌های جدی روبرو کند.

نکته سوال‌برانگیز اینجاست که با وجود ورزشگاه‌های استانداردی نظیر امام رضا (ع) در مشهد و دستگردی در تهران، چرا بازی‌ها باید در ورزشگاه‌های غیراستاندارد برگزار شود؟ پرسپولیس و استقلال به راحتی می‌توانستند از مزیت بازی در ورزشگاه امام رضا استفاده کنند، اما به نظر می‌رسد مقاومت‌هایی در این خصوص وجود دارد و تمایل عجیبی برای برگزاری بازی‌ها در ورزشگاه‌های ضعیف‌تر نظیر شهرقدس مشاهده می‌شود.

با این وضعیت و تصمیمات عجیب و غریب، به راحتی می‌توان ادعا کرد که لیگ برتر ایران به عنوان یکی از عجیب‌ترین لیگ‌های جهان شناخته می‌شود.

انتهای پیام/

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn