تاریخ انتشار : دوشنبه 29 مرداد 1403 - 8:03
24 بازدید
کد خبر : 281342

زهرا نعمتی، غایب بزرگ پارالمپیک پاریس | افرا ورزش

زهرا نعمتی، غایب بزرگ پارالمپیک پاریس | افرا ورزش

به گزارش افرا ورزش، برای بسیاری از علاقه‌مندان به ورزش، زهرا نعمتی نمادی از رویدادهای مهم توان‌یابان جهان نظیر پارالمپیک و بازی‌های پارآسیایی محسوب می‌شود. با این وجود این کماندار پرافتخار و افسانه‌ای تیم ایران در پارالمپیک پاریس غایب است تا پس از سه دوره حضور در این رویداد بزرگ، بازی‌های پاریس را از خانه

به گزارش افرا ورزش، برای بسیاری از علاقه‌مندان به ورزش، زهرا نعمتی نمادی از رویدادهای مهم توان‌یابان جهان نظیر پارالمپیک و بازی‌های پارآسیایی محسوب می‌شود.

با این وجود این کماندار پرافتخار و افسانه‌ای تیم ایران در پارالمپیک پاریس غایب است تا پس از سه دوره حضور در این رویداد بزرگ، بازی‌های پاریس را از خانه تماشا کند.

دوران پرافتخار زهرا نعمتی از پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن آغاز شد جایی که او توانست در ۲۷ سالگی مدال طلای ریکرو انفرادی زنان را از آن خود کند و در ریکرو تیمی نیز به نشان برنز برسد.

در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو نیز نعمتی طلای خود را تکرار و بار دیگر خود را به‌عنوان کماندار بی‌رقیب جهان معرفی کرد. او در این دوره مدال نقره ریکرو میکس را به دست آورد.

در پارالمپیک توکیو، زهرا نعمتی با کسب سومین طلای متوالی انفرادی شاهکار خود را کامل کرد تا به سه طلای پیاپی از سه دوره پارالمپیک رسیده باشد.

افزون بر کسب مدال‌های پرشمار، زهرا نعمتی الهام‌بخش نسلی از دختران ورزشکار ایران و نیز توان‌یابان جوان‌تر بود که افتخارات او، آن‌ها را به قدم نهادن به ورزش و ایستادگی در برابر ناامیدی ترغیب کرد.

چرا زهرا نعمتی به پاریس نمی‌رود؟

شرایط برای زهرا نعمتی تغییر کرده است و به نظر می‌رسد او قادر به ارائه تصویری که از او انتظار می‌رود نیست و این، دلیل اصلی غیبت این نام بزرگ در کاروان پارالمپیک است.

 کماندار ۳۹ساله پس از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در هیچ اردویی حضور نداشت و مسابقات پاراتیروکمان قهرمانی جهان در جمهوری چک را نیز از دست داد. این شرایط نشان می‌دهد او آمادگی لازم برای شرکت در پارالمپیک را ندارد.

سعید سلگی معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک در خرداد ۱۴۰۳ به ایسنا گفته بود: نعمتی یکی از ورزشکاران اسطوره و برجسته در رشته پاراتیروکمان است و دوست نداریم به دلیل خستگی و عدم آمادگی از نظر بدنی و فنی با این شرایط در پارالمپیک پاریس حضور پیدا کند.

به پارالمپیک بدون نعمتی عادت کنیم؟

برای نسلی که پارالمپیک را با زهرا نعمتی عجین می‌داند، تماشای دوره‌ای که در ایران خبری از او نیست چندان قابل‌هضم نیست. او خاطره ۱۰ الی ۱۵ سال از ورزش ایران بوده است.

با این وجود، غیبت و وداع نیز بخشی انکارناپذیر از فرآیند طلوع و محو ستاره‌های دنیای ورزش است. تردیدی نیست که جای زهرا نعمتی در پارالمپیک پاریس به‌عنوان نمادی از موفقیت در این سطح، خالی خواهد بود.

این سوال وجود دارد که آیا به پایان دوران نعمتی در ادوار پارالمپیک – و حتی بازی‌های پارآسیایی – رسیده‌ایم و وداع با پاریس، وداعی دائمی خواهد بود؟ این، سوالی است که زهرا نعمتی درباره آن اظهارنظری نداشته و تنها زمان، پاسخگوی آن است.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=98038

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn